Vervangen stuurbekrachtigingspomp

Gestart door HJ850, 19-02-2007 08:22:26

Vorige topic - Volgende topic

HJ850

Ik heb hier al 2x gezocht naar tips voor vervangen stuurbekrachtigingspomp, maar kon niet echt iets vinden hierover.

Hij zit mooi bovenaan, boudjes lijken mij daarom niet zo'n probleem.
Maar hoe om te gaan me de slangen en de vloeistof daarin?

En er is dacht ik een speciale procedure om lucht uit dit systeem te krijgen na vervangen, staat mij vaag iets van bij.

Wie weet meer?

Hajo

Snellebaksteen

De pomp zit heel eenvoudig met 3 boutjes (m12 kop) door de poelie heen vast, en met 2 of 3 aan de andere kant. 1 van deze boutjes zit onder de koelwaterslang naar het thermostaathuis. Van de retour leiding (die simpele rubber slang aan de rechterkant) kun je heel eenvoudig de klemring losdraaien en dan loswurmen (voorzichtig, meestal is ie uitgehard). Als je deze omhoog wegbuigt en met een stukje tape fixeert loopt er geen olie uit. Het reservoir loopt wel direct leeg als je geen dopje ofzo op het tuitje drukt. Ik heb de laatste keer gewoon een kurk gebruikt waar ik met een m10 boor een gat in geboord heb. De drukleiding zit met een stalen manchet vast (ik geloof m16) en als je deze loshaalt loopt er vrijwel geen olie uit. Het ontluchten is heel eenvoudig; gewoon je stuur van de ene kant naar de andere kant draaien. Een paar keer moet genoeg zijn.

Suc6!
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.