Mijn S70 TDI van 1997 met carputer

Gestart door Gunnar, 17-01-2007 09:53:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Gunnar

Wegens veranderen van job verlies ik dus mijn firmawagen en heb ik na doordacht opzoekwerk beslist een volvo 850 estate te kopen.
Heb eentje gekocht van 1996, luxury line met leder, autom airco etc etc etc, met lpg installatie en 238000 km op de teller.
Na wat onderhandelen en afspreken heb ik hem gekocht voor 3700 euro en de handelaar gaat nog een groot onderhoud doen, en de distributieriem, spanrol en waterpomp vervangen.

Ik heb echt alles van schakelaars en opties getest op de wagen en alles werkt perfect, plus een wagen van 11 jaar oud, die met propere licht beige originele matten geleverd wordt zegt al veel over de vorige eigenaar.

Ik ben eens benieuwd wat deze wagen gaat geven. Mijn 2e wagen ooit was een 240 op lpg die ik voor 350 euro kocht en heb er 2 jaar mee gereden, enkel banden vervangen en olie en filters vervangen.

Momenteel heb ik nog een amazone van 1967 op gas en een vw kever met baja buggy conversie.

Yep, ik ben een parttime sleutelaar, en heb odbII stekkers en software op mijn laptop.
Dus normaal gezien zal ik niet teveel problemen hebben met het onderhoud en herstellingen van deze wagen.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Clapton

Zo ben ik eens de eerste, gefeliciteerd en waar blijven de ....   nee ik zeg het niet is voor de volgende

FGG

Welkom op 't Forum, Gunnar.

Uit je verhaal begrijp ik dat je 'm nog niet in je bezit hebt, dus dan wachten we nog even op de foto's ;)

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Gunnar

Heb inderdaad nog geen fotos, maar het is de properste en best onderhouden volvo van de 7 waar ik naar gaan kijken ben. De ergste was een met gespleten voorbumper, een half afgebroken dashboard, kapotgeschraapte veglgen en 4 gaten in het leder van de bestuurderstoel. Bij die ben ik zonder nog een woord terug in mijn auto gestapt en ben doorgereden. Echt, als je 1,5 uur moet rijden om naar een "meneer hij ziet er echt nog heel goed uit" auto te gaan kijken dan lach je daar niet mee :-)
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Clapton

Citaat van: Gunnar op 17-01-2007 10:29:30
Heb inderdaad nog geen fotos, maar het is de properste en best onderhouden volvo van de 7 waar ik naar gaan kijken ben. De ergste was een met gespleten voorbumper, een half afgebroken dashboard, kapotgeschraapte veglgen en 4 gaten in het leder van de bestuurderstoel. Bij die ben ik zonder nog een woord terug in mijn auto gestapt en ben doorgereden. Echt, als je 1,5 uur moet rijden om naar een "meneer hij ziet er echt nog heel goed uit" auto te gaan kijken dan lach je daar niet mee :-)


Opnieuw een Belg in de gelederen ? waar als ik vragen mag ?

breakman

deze week stromen ze toe de belgen !! tijd voor een belgenmeeting !!!!

welke motor zit erin ?

veel rijplezier en welkom op het forum  8)

Gunnar

Uit Lichtaart, tegen Turnhout.

Er zit een 2.5 10v motor in, had liever een 20v gehad, maar de staat van het geheel primeerde over de motor. Trouwens, als mijn riem ooit moest springen zijn het minder kleppen te vervangen :-)
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

breakman

that's the spirit !! ik rij ook met een 10v en die presteert voldoende !! en het beste van al is dat hij het mooiste geluid produceert ! diepere roffel dan 20v of T5...

jij bent toch niet bobjaan schoepen eh ?  ;D ;)

Racingbrick

Bobbejaan zit toch in Kasterlee? ::)

Gunnar

Neen, bobejaanland is op de weg van lichtaart naar st jozef olen, Kasterlee ligt aan de andere kant van lichtaart, en lichtaart is er samen met tielen een deelgemeente van.

Ik ga mijn lpg tanken bij het tankstation niet ver van bobejaanland, heel goedkoop en met service.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Niek

Welkom op het forum, en veel plezier met je roffel!
Gaat inderdaad hard met de Belgen de laatste tijd... ;D
And through it all she offers me protection
                      VOLVO C70

Domaso

Welkom op het forum . Veel plezier van je Roffel.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Scooby Doo

[
Citaat van: Niek op 17-01-2007 13:42:57
Welkom op het forum, en veel plezier met je roffel!
Gaat inderdaad hard met de Belgen de laatste tijd... ;D

;D ;D ;D ;D
Wij gaan overal hard!   ;D
Welkom hier!
Puppy Power!!!

Macknum

Hallo Gunnar,

Gefeliciteerd met je 'roffel' heel veel plezier en veilige kilometers toegewenst ;)

Marcel

850 2.5i-20V Aut. Luxury Line 206.000km '96

Gunnar

Ik ben vandaag de papieren gaan halen voor mijn 850, om de platen aan te vragen.
Op de carpass stond vermeld dat de bandenmaat op mijn 850 estate 185/60/14 was.
Dit lijkt me toch iets klein, is dit zelfs toegestaan op een 850? Of is het een fout van de keuring, de velgen zijn originele volvo aluminium velgen, was te laat om op de auto zelf te gaan kijken.
Enfin, zaterdag ga ik hem met platen ophalen, en dan zullen we wel zien of ze bij de keuring nu blind zijn of niet.
Verder, buiten vermelding over oppervlakkige roest op de uitlaat geen enkele niet "thumbs up" op de carpass keuring. Blijkbaar toch een goede keuze gemaakt.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381