Mechanisch "aanlopend" geluid uit handbak

Gestart door sjarrel2, 17-01-2007 09:58:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thuur

Citaat van: Werffs op 07-09-2008 12:08:57
Hallo, (hopelijk reageert hier nog iemand op)
Ging het hier om een hoogtonig geluid dat met de snelheid opliep?

Ik heb dit dan denk ik ook in mijn S70.
Wat mij opvalt is dat het geluid ook even oploopt in toonhoogte bij het terugschakelen.

Zelfde probleem?

Mvg, Simon

Komt het geluid niet uit de speakers?

Zoals jij het omschrijft moet ik meteen denken aan storing van de ontsteking.


Gr ;)

Werffs

Dacht ik eerst ook, maar als ik het raam open heb, hoor ik het duidelijker.

Het is dan ook geen hard lawaai, maar een zacht hoogtonig geluid.

thuur

Het is dus toerenafhankelijk? Hoor je het ook als de motor stationair loopt en je hebt de motorkap open?

Waar vaak geluiden uit voortkomen zijn de meelooprol van de multiriem, stuurpomp en dynamo. Met een schroevendraaier (handvat op je oor) kun je geluiden goed lokaliseren door met de punt op diverse plekken te luisteren.


Gr ;)

Werffs

Nee, het is snelheidafhankelijk, alleen als ik terugschakel door ik het even in toonhoogte omhoog gaan.
Kan dat misschien de synchromesh zijn?

Schnappi

klinkt als een gare versnellingsbaklager denk ik

Groeten

sjarrel2

Roffelaars,

Zag mijn gestarte topic weer langskomen en vond het wel zo fatsoenlijk (schaam :-[ ) om nog even het uiteindelijke euvel (bij mij althans) uit te leggen. Het blijkt dat "pwassink" (de eerste reactie) het bij het juiste eind had: "Een wiellager, of aanlopende rem of handremblokjes zijn de eerste verdachten zo."  :eusa_clap:
Bij mij bleek dat in de trommel van m'n rechterachterwiel het bovenste veertje (dat de schoenen weer 'terug' moet trekken) los zat. Verder was het linker 'klipje', dat de schoen naar achteren gedrukt houdt, afgebroken. Deze lagen dus los in de trommel en veroorzaakten het schurende geluid. Hoop dat dit jouw probleem ook oplost Werffs.

Groeten