Volvo Guard + constante stroom Trekhaak

Gestart door UrnyEstate, 17-01-2007 10:17:02

Vorige topic - Volgende topic

UrnyEstate

Hier een vraagje over een onderwerp dat me al wat langer bezig houdt. Wij zijn van plan volgend jaar met de Volvo + Caravan op vakantie te gaan.
De 850 is voorzien van een Volvo Guard 1 alarm. Eén van de kenmerken hiervan is volgens mij
Ik heb een 13-polige aanhangeraansluiting op de Volvo zitten, waarbij ook in constante stroom is voorzien. Nu vroeg ik me het volgende af: Als de auto op alarm staat, net de caravan erachter, en in de caravan wordt een extra stroomverbruiker ingeschakeld (bijv. lampje aan o.i.d.), reageert het alarm hier dan niet op? Graag jullie mening?!
Life is too short to drive slowly

@®-

Dan zou het alarm moeten gaan reageren, omdat er dan een stroomverbruiker ineens in het circuit loopt

UrnyEstate

Is er een manier om dat te voorkomen? M.a.w., kan ik het alarm zo instellen dat hij de constante stroomdraad van de trekhaak niet ziet?
Life is too short to drive slowly

FRANQ

nog belangenrijker dan het lampje.

DE KOELKAST!!

maar ik denk dat als je iets aan hebt staan bij inschakelen van het alarm (koelkast) dat hij dan het hele circuit negeert.

maar  je kan het proberen door met auto op het alarm, een lampje met 2 draden even op de constante + en op het chassis te drukken.

mvg
frank
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

thuur

Theoretisch: als je eerst de verbruiker inschakelt en dan het alarm zal hij geen verschil meten....

Of het werkt weet ik niet, want een koelkast schakelt meestal in en uit :eusa_think:

Gr ;)

FRANQ

bij mij negeert het alarm het circuit als er een verbruiker aanstaat als je het alarm activeerd.

(ford)
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"