blok spoelen?

Gestart door T-5Robro, 18-01-2007 22:31:04

Vorige topic - Volgende topic

T-5Robro

850 staat bij dealer. Ging voor een grote beurt maar krukaskeerring moest ook vervangen worden.
Wist ik , maar wilde het eigenlijk iets uitstellen  :eusa_shifty:
Nou stellen ze voor om het blok te spoelen en dan met een anti-lek spul te spoelen?
Op mijn vraag of het blok dan zo lek als een zeef  :o  was antwoorden ze "nee" maar het zou preventief zijn.
Nou ben ik niet zo'n voorstander van dat Wynns spul, of wat ze er ook in willen gooien.
Iemand een positief of negatief advies? Heb gevraagd daar maar even mee te wachten.  :eusa_hand:
Als er één T-5R over de dam is ....... volgt er niets  :evil:

Turbobiker

Ik denk niet dat er hier voorstanders zijn van een overbodige spoeling ::)
De Tussenpaus

T-5Robro

Dacht ik ook. normaal spoelen en verse olie erin, kan ik me nog indenken ,maar exta toevoegsel als het niet nodig is.Er blijft volgens mij altijd residu door je blok heengaan, net als dat stop-leak spul in je koelsysteem. :eusa_sick:

thuur

Juist waar je kans op hebt bij het spoelen met een "middeltje" is extra lekkage....

Ik zou het niet doen, en al helemaal geen 'leak stop' voor de keerring. Vooral vanwege je klepstoters!

Gewoon spoelen is geen probleem en juist aan te bevelen. Gebruik dan wel een schoonloopolie (20W20 oid) of een goedkope olie (b.v. 10W40 half syntheet bij de Action, 4 liter voor een euro of 6). Schoonloopolie gaat er vrijwel meteen weer uit (tijdje laten draaien), een tijdelijke olie kun je 1000 a 2000km op rijden en dan verversen voor 'echte' olie.

Wel alle keren het oliefilter wisselen!

De keerring kun je evt. ook laten vervangen door een forumlid. Details graag via PB. ;)

Lekt de keerring heel erg?

Gr 8)

T-5Robro

Citaat van: thuur op 18-01-2007 22:52:04
Lekt de keerring heel erg?

Bestwel, maar heb het op de koop toegenomen omdat dit altijd wel kan gebeuren,dacht ik  :eusa_shifty:
Zal morgen ff zeggen dat ik geen toevoegsel erin wil hebben,wel spoelen, heb anders geen goed gevoel of krijg misschien spijt.  :eusa_wall:

Ludo

Citaat van: T5Robro op 18-01-2007 22:57:02
Zal morgen ff zeggen dat ik geen toevoegsel erin wil hebben,wel spoelen, heb anders geen goed gevoel of krijg misschien spijt.  :eusa_wall:

anders vraag je toch (vooraf) een schriftelijke garantie.  ;)

T-5Robro

Citaat van: Ludo op 18-01-2007 23:01:55
anders vraag je toch (vooraf) een schriftelijke garantie. ;)

Geen slecht idee. denk niet dat ik t laat toevoegen maar wil wel graag de reactie op die vraag horen