alarm guardI 850-GLT ('93er)

Gestart door jon, 20-01-2007 18:07:59

Vorige topic - Volgende topic

jon

Ik heb sinds kort een 850 GLT uit 93 met een guard I systeem (driehoekig kastje op A-stijl)
maar nu is het probleem dat ik steeds een vals alarm krijg van de ultrasoon-sensoren. das naar............heel naar..............voor de buren! Maar ook wel een tikkie voor mij als ik zo eerlijk mag zijn.
Ik heb de manual gedownload, maar daar staat geen advies bij vals alarm-meldingen in.
Alle ramen zijn goed dicht, geen losse spullen in de auto etc etc
Heeft iemand een idee? Kan ik de sensoren loskoppelen? de lus uitschakelen? help?

Is de buurt ook blij met mijn roffeltje?

Ludo

kun je de gevoeligheid niet afstellen middels een schroefje achterop de sensor?.

thuur

Er zit geen vlieg in je auto en er liggen geen losse papieren in?

Gr ;)

scania164

Hallo
Kijk eens naar de verbindingen op de accu misschien is er wel een slechte verbinding waardoor hij onder spanning heeft.
Dan gaat hij ool af,heb het zelf ook gehad.

Gr chris

jon

Citaat van: thuur op 21-01-2007 01:47:51
Er zit geen vlieg in je auto en er liggen geen losse papieren in?

Gr ;)

Alle ramen zijn goed dicht, geen losse spullen in de auto etc etc

jon

Citaat van: Ludo op 20-01-2007 20:19:55
kun je de gevoeligheid niet afstellen middels een schroefje achterop de sensor?.

zijn van die kleine microfoon-achtige dingen die op de boven aan de raamstijl geplakt zitten en waar alleen een snoertje aan de achterkant uitkomt

jon

Citaat van: scania164 op 21-01-2007 08:50:36
Hallo
Kijk eens naar de verbindingen op de accu misschien is er wel een slechte verbinding waardoor hij onder spanning heeft.

Gr chris

Thnx, ik zal de polen eens schoonmaken met staalborstel en schuurpapier. Voorlopig stap ik uit en druk meteen ff op de knop van het kastje op de A-stijl. Staan die stomme sensors tenminste uit en kan de buurt rustig slapen.

jon

Citaat van: jon op 21-01-2007 15:58:11
Citaat van: scania164 op 21-01-2007 08:50:36
Hallo

Gr chris

Thnx, ik zal de polen eens schoonmaken met staalborstel en schuurpapier. Voorlopig stap ik uit en druk meteen ff op de knop van het kastje op de A-stijl. Staan die stomme sensors tenminste uit en kan de buurt rustig slapen.

Vanmiddag de polen schoongemaakt, met stukkie schuurpapier alles opgeruwd en weer aangesloten, maar helaas.....................
Alarm gaat nog vrolijk zijn eigen gang. Hij triggert steeds op de 3e lus (de ultrasoon-sensoren dus)
Niemand een idee?

Geert-Jan

Jawel, maar dat kost wat.
Vraag me niet hoeveel want dat weet ik niet.

Ik had hetzelfde probleem.
De 2 ultrasoon sensoren zitten op een klein zwart kastje aangesloten welke weer op zijn beurt op de rest van het alarm zit aangesloten.
Bij mij zat in het zwartekastje het probleem, ik kon er toevallig voordelig aankomen via marktplaats.
Kastje vervangen en al 3 jaar geen problemen meer mee gehad.

Groetjes Geert-Jan

Je kan eens informeren bij een van de grotere volvo sloperijen.

Volvo850Club lidnr.0504409

steve p

Citaat van: Geert-Jan op 03-02-2007 20:49:10

De 2 ultrasoon sensoren zitten op een klein zwart kastje aangesloten welke weer op zijn beurt op de rest van het alarm zit aangesloten.
Bij mij zat in het zwartekastje het probleem, ik kon er toevallig voordelig aankomen via marktplaats.

Groetjes Geert-Jan

Als ik de 2 stekkertjes loshaal van de ultrasoons, dan zal hij hierdoor toch ook niet meer afgaan?

Geert-Jan

Citaat van: steve p op 09-05-2011 23:37:35
Citaat van: Geert-Jan op 03-02-2007 20:49:10

Groetjes Geert-Jan

Als ik de 2 stekkertjes loshaal van de ultrasoons, dan zal hij hierdoor toch ook niet meer afgaan?
Als het probleem in de sensoren zit is dit een oplossing.
Maar zoals vermeld lag het bij mij niet aan de sensoren maar zat het probleem in het zwarte kastje, wat je wel gewoon los kan halen van de alarm unit en dus je alarm daardoor niet meer af zal gaan.

Volvo850Club lidnr.0504409

Jeff

Gewoon proberen, nee heb je ja kun je krijgen! :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

ulkeman

het zijn de sensoren.

die kun je afkoppelen op het alarm relais die zit onder je schopplaat ;)

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

steve p

Citaat van: ulkeman op 10-05-2011 00:08:55
het zijn de sensoren.

die kun je afkoppelen op het alarm relais die zit onder je schopplaat ;)
Heb ik gedaan. Op zich werkt dat wel, alleen als ik de zekering van de alarmtoeter erin steek gaat ie meteen loeien. Met de sleutelschakelaar op de toeter in een andere stand, blijft ie ook loeien.

snix

En de knipperlichten gaan niet mee en je kunt de auto gewoon starten ??? Bijzonder !!
Die sleutel op de sirene schakel je hem niet mee uit je kunt alleen kiezen tussen interne accu aan en uit.