waterlekkage

Gestart door miquel, 21-01-2007 12:06:57

Vorige topic - Volgende topic

miquel

hoi,ik ben in het bezit van een 850 glt uit 92.
het volgende probleem doet zich voor;na een fikse regenbui is de bodem zowel links als rechts voorin nat en als ik een bocht door rijd dan hoor ik water verplaatsen van de ene naar de andere kant achter het dashboard.de volvodealer heeft als afwateringsgaten bij de ruitewissers al doorgeblazen.deze auto heeft ook een schuifdak en men heeft me verteld dat de afwatering via de a-stijlen loopt.
heeft iemand van jullie hiermee ervaringen en kan iemand mij helpen?

verder is het een heerlijke auto zonder problemen en die 5 cilinder is helemaal top
groeten miquel
gggggg

@®-

Kijk even je afwatering van je airco na. Daar kan ook water in staan door een harde regenbui.
Dit is een rubber slangetje bij de middenconsole onder de asbak.

elianmars

Zoals Armin al zegt: even de slang onder je dashboard ontstoppen. Er kan flink wat water in de bak onder de kachelradiateur staan.

@admin: dit topic staat een beetje verkeerd zeker?  ;D

miquel

ik heb helaas geen airco dus er moet wat ander zijn
gggggg

elianmars

Citaat van: miquel op 21-01-2007 12:32:53
ik heb helaas geen airco dus er moet wat ander zijn

Maakt niet uit. Die bak zit er wel. Die staat vol met water.
Er zit zelfs zoveel water in, dat het verder in de luchtkanalen komt. Dat hoor je klotsen. En dat water komt door diverse kiertjes je interieur binnen.

Als je dit te lang laat zitten, kan je ventilator er aan gaan. Die staat vrolijk in het water te draaien.....

miquel

hoe kom ik bij die bak dan?
gggggg

@®-

De plaat onder het dashboard kastje weghalen, daarna je bekleding bij de midden console iets weg trekken, daar zit een plaatje (t.h.v. je kachelradiateur) deze ook weghalen en dan zie je in het midden van de midden console een rubber slangetje zitten (die gaat een witte bak in naar boven en naar onder de auto uit.

elianmars

En kijk uit als je dat slangetje lostrekt! Al het water wat in de bak zit kan er in één keer uit komen.

miquel

mogge,

allemaal bedankt voor de tips.ik heb het dashboard los gehad en inderdaad dek bak zat vol met water en hetslangetje zat helemaal dicht.heb met een lang stuk lasdraad het slangetje geopend en het probleem is opgelost,bedankt allemaal!!!!

groeten miquel
gggggg

@®-

Kijk ook even de slangen na die op je parafaan zitten, die zorgen voor de afwatering van het water wat op je voorruit komt dat dat netjes wordt afgevoerd.
Er zitten er 2: 1 t.h.v. de zekerings/relais kast, en 1 t.h.v. de drukschakelaar (waar de airco leidingen je schutbord in gaan)

moonwalker

Ik heb zelf ook water lekage, maar niet door die aircobak, het komt via mijn schuifraam naar binnen.

Na enige inspectie blijkt de afdichtingsrubber totaal versleten te zijn.
Heeft iemand enige idee waar ik nieuwe afdichtingsrubber kan halen/kopen ??

thuur

Citaat van: moonwalker op 29-01-2007 20:13:24
Ik heb zelf ook water lekage, maar niet door die aircobak, het komt via mijn schuifraam naar binnen.

Na enige inspectie blijkt de afdichtingsrubber totaal versleten te zijn.
Heeft iemand enige idee waar ik nieuwe afdichtingsrubber kan halen/kopen ??

Dealer misschien?

Gr :eusa_shifty:

moonwalker

sorry voord de laate kinfo, maar ik heb contact gehad met de dealer en als volgt

Het merk is een Hollandia Sunroofs
Type 700

De dealer vertelde mij dat het rubber niet her probleem is.
Dit type dakraam schijnt waterafvoer gootjes te hebben 2 naar voren en 2 naar achteren.

Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat vanaf de bestuurderstoel gezien links de goot verstopt zit, of stuk is.   

Aangezien het de laatste dagen goed geregent heeft, heb ik nu een zwembad aan de bestuurderskant.   :evil:

Voordat ik mijn hemel ga demonteren, wie heeft er ervaring mee,met dit type dakraam ?  ???

·-=[ Moonwalker ]=-·

@®-

Citaat van: moonwalker op 12-02-2007 19:24:55
sorry voord de laate kinfo, maar ik heb contact gehad met de dealer en als volgt

Het merk is een Hollandia Sunroofs
Type 700

De dealer vertelde mij dat het rubber niet her probleem is.
Dit type dakraam schijnt waterafvoer gootjes te hebben 2 naar voren en 2 naar achteren.

Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat vanaf de bestuurderstoel gezien links de goot verstopt zit, of stuk is.   

Aangezien het de laatste dagen goed geregent heeft, heb ik nu een zwembad aan de bestuurderskant.   :evil:

Voordat ik mijn hemel ga demonteren, wie heeft er ervaring mee,met dit type dakraam ?  ???

·-=[ Moonwalker ]=-·

Probeer er heel voorzichtig perslucht doorheen te blazen, wellicht haal je hiermee de verstopping weg. Niet gelijk vol de luchtspuit open zetten want dan blaas je de afvoerslangentje eraf en is het probleem niet weg maar lekt het ergens anders.

moonwalker

Ik zal het vanavond proberen, nadat ik mijn compressor heb afgeknepen, ander heb ik in een keer 20 baar door mijn spuit.

Alvast bedankt