Abnormaal slijten 1 band en licht daveren bij hogere snelheid

Gestart door Scooby Doo, 25-01-2007 22:04:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Scooby Doo

Ik heb eens een vraagje vanwege een collega op m'n werk. Hij rijdt met een 854 uit 95, een 2,0 10V. Nu liggen er stalen velgen onder, met de normale bandenmaat voor die wagen, in V index. Merk van de banden is Uniroyal Rally 550.

Als hij hogere snelheden rijdt 140 en meer begint de auto licht te daveren/trillen. Hij heeft dit pas gekregen sinds dat deze banden erop liggen.  :eusa_wall:

De band LA slijt af aan de binnenzijde. Is vorige week naar de technische keuring geweest, en goedgekeurd. 3 banden  zijn evenredig afgesleten, over de ganse breedte evenveel, maar enkel de LA is aan de binnenkant al serieus afgesleten.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? ??? :eusa_think: :eusa_think:
Puppy Power!!!

thuur

Auto al eens vierkant laten uitlijnen?

Zou graag weten wat daar de cijfertjes van waren :eusa_think:

Verder wel normaal laten balanceren en geen slag/plakzink/tin/lood/whatever verloren?


Gr ;)

Misha

Wat Thuur meldt, is in 95% van de gevallen het probleem

Overige 5% kun je vinden in:

-verkeerder spanning in een band
-aanlopende (hand)rem aan 1 kant
- Water in een band, zorgt voor bizarre belasting van de band. Vooral als deze band langzaam leegloopt/liep, en er wordt vaak bij de pomp lucht bij gedaan, kan er zich aardig wat vocht/water ophopen.


Groet,
Misha
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

kreftie V70

Citaat van: Scooby Doo op 25-01-2007 22:04:51
Als hij hogere snelheden rijdt 140 en meer begint de auto licht te daveren/trillen.

dat is in Nederland toch niet van toepassing!

(flauw he)

Enno

Citaat van: kreftie V70 op 26-01-2007 07:55:29
kopy: Als hij hogere snelheden rijdt 140 en meer begint de auto licht te daveren/trillen

dat is in Nederland toch niet van toepassing!

(flauw he)

ja wou al zeggen ;) zijn we hier roomser dan de kerk ;)?

mijn ervaring is.....je rijdt lekkerder met 120 + in nederland dan als je precies 120 rijdt.


Scooby Doo

Citaat van: kreftie V70 op 26-01-2007 07:55:29
Citaat van: Scooby Doo op 25-01-2007 22:04:51
Als hij hogere snelheden rijdt 140 en meer begint de auto licht te daveren/trillen.

dat is in Nederland toch niet van toepassing!

(flauw he)

;D ;D ;D ;D
Inderdaad, niet dat ik het flauw vindt, maar dit filmpje speelt in België. ;D ;D :evil:

Ik zal hem dit al eens vertellen morgen, als er verder ontwikkelingen opduiken zalik het zeker melden. :eusa_angel:

Als er nog ideeen zijn, hoor ik het wel.

Puppy Power!!!

volvohead

240 op dat zachte rubber is ook een beetje te gek.....................?