Ruw schakelen automaat in de lockup

Gestart door bart850, 26-01-2007 11:39:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bart850

Hallo,
Mijn 850 TDI rijd prima echter als de automaat bij ca 80 KM/H in de lockup wil schakelen gaat dit altijd gepaard met een irritantie trilling.
Is dit normaal? Ik ben tot nu toe gewent aan de automaten van GM ( amerikaanse). Deze bakken hebben dit totaal niet.

Auto heeft 336 K gelopen en bakolie is niet rood.

Klopt het dat een 850 TDI bij 80 Km/H ca 1800 omw/min draait?
Dit in de lock up stand


BVD
Bart

@®-

Als je bakolie niet rood is, zou ik als eerste maar eens beginnen met het flushen van de bak.

Ludo

hoeft niet persé, zolang de olie niet verbrand ruikt is er niks mis mee.

Racingbrick

Citaat van: Ludo op 26-01-2007 12:09:55
hoeft niet persé, zolang de olie niet verbrand ruikt is er niks mis mee.


Pff,  :eusa_silenced:

-D©©©L-

Citaat van: bart850 op 26-01-2007 11:39:28

Auto heeft 336 K gelopen en bakolie is niet rood.


Niet rood is een ruim begrip,
Zou je eens een paar druppels bak olie op een dubbel gevouwen (tegen doorschijnen) blad A4 willen doen en daar een close-up foto van posten. ?  Warm peilen en eerst peilstok afvegen voor het peilen.

bart850

Hoe is het mogelijk om foto's te posten op het forum?
Ik heb zelf geen website.

BVD

mehn

Ik kan niet veel vinden vwb een automaat bij een diesel.
Ik heb een B5234T en daarbij lijkt de automaat alleen in de 4 een lockup te hebben, iets wat ook bevestigd wordt als ik de tabellen in VADIS bekijk.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

elianmars


Turbobiker

Volgens de Volvo dealer hoef je de bak-olie ( :eusa_whistle: ) nooit te vervangen. Maar iedereen die hier zijn automaat wel eens geflushed heeft spreekt van een zeer grote verbetering...

Gewoon effe doen lijkt mij ;)
De Tussenpaus

Ludo

Citaat van: mehn op 26-01-2007 21:00:50
Ik heb een B5234T en daarbij lijkt de automaat alleen in de 4 een lockup te hebben,

dat lijkt mischien zo...

AW 50–42
De AW 50–42 is een elektronisch gestuurde automatische versnellingsbak met vier versnellingen waarbij in de hoogste drie versnellingen van een koppelomvormeroverbrugging gebruik wordt gemaakt.

Economy–programma
Dit schakelprogramma is bedoeld voor de "normale" rijstijl. Het biedt een snelle doorschakeling en een overbrugging die in de hoogste drie versnellingen zo vaak mogelijk wordt ingeschakeld.

Sport–programma
Wanneer de bestuurder echter sneller accelereert, selecteert de regeleenheid schakel– en overbruggingspunten waarbij optimale prestaties worden geboden.

Winter–programma
Behalve in de eerste versnelling, wordt in alle versnellingen de overbrugging geactiveerd.


bart850

Is het niet zo dat de lock up ervoor zorgt dat de koppelomvormer "uitgeschakeld wordt" , prise direct.?
Het toerental bij 80 Km/H , kan iemand dit bevestigen?

BVD
Bart

Ludo

Citaat van: bart850 op 26-01-2007 23:11:09
Is het niet zo dat de lock up ervoor zorgt dat de koppelomvormer "uitgeschakeld wordt" , prise direct.?

ja klopt.
wanneer de overbrugging wordt geactiveerd, wordt er tussen de motor en versnellingsbak een mechanische koppeling tot stand gebracht.