Toch is het zo!

Gestart door SIPS Master, 21-11-2002 21:25:37

Vorige topic - Volgende topic

Mick

CiteerCiteer : ceebee op 13-10-2004 21:57:55

Citeer
Ja , betalen kan je overal , ook wan.

Citeer
En niet te vergeten: Lan !!

wifi ???

Lan = Local Area Network
Wifi = kastje met kabeltjes zodat je signaal draadloos wordt.... ??? ehm, raar!
Eventuele spellings- en grammatikafouten zijn opgelopen tijdens het verzenden van dit bericht.

Reitse

LAN, WAN, ADSL, ISDN, ROUTER, HUB, BULLSHIT, MAINFRAME, ABS, ABD, EBD, SRS....

mehn

...Blauwe tand...  8)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

BartT5R

Citaat van: Reitse op 14-10-2004 08:33:14
LAN, WAN, ADSL, ISDN, ROUTER, HUB, BULLSHIT, MAINFRAME, ABS, ABD, EBD, SRS....

Is SIPS niet meer goed genoeg misschien? Mijnheer Reitse? ;D ;D ;D
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

Reitse

Geachte heer Bart T5R,
Met genoegen las ik uw reactie op mijn posting. U stelt de alleszins redelijke vraag of het systeem dat bij kenners bekend staat onder de term 'SIPS', voor niet-kenners het Side Impact Protection System - door Volvo speciaal ontworpen ter bescherming van de inzittenden bij een eventuele gebeurtenis waarbij een object of voertuig met redelijke snelheid de zijkant van de wagen zal gaan raken in een poging samen te smelten met, of door de eerder genoemde Volvo heen te gaan -  voor ondergetekende niet goed genoeg meer is.
Op die vraag zou een simpel ja of neen kunnen volstaan echter zou dat wel een bijzonder gemakkelijke manier zijn om van deze vraag af te komen, zeker gezien de algemene trend van deze draad op het forum waarbij bevestigende ontkenningen met inachtneming van omgevingsfactoren, eventualiteiten en contingenties aan de orde van de dag en nacht zijn. Teneinde deze cultuur niet al te veel geweld aan te doen zal ik uw vraag zo uitgebreid mogelijk proberen te beantwoorden teneinde een mogelijke duidelijkheid te scheppen die bij onbegrip nog enigszins te ontkennen valt wat al eerder mogelijk geweest was ware het niet dat de taalstructurele regels dit enigszins verhinderen; daarbij moet een overbelasting van het temporele taalcentrum voorkomen worden.
Het nut van een SIPS-systeem is mij duidelijk, echter vraag ik mij in het bijzonder af wat een SIPS-systeem moet doen in een lokaal netwerk aangezien de kans van een zijwaarts binnenkomend voertuig of ander onwrikbaar object statistisch gezien op nihil gesteld kan worden. Deze kans kan niet op 0 gesteld worden aangezien iedere gebeurtenis mogelijk is, hoe onmogelijk deze op het eerste gezicht ook zou lijken.

Erop vertrouwende uw vraag voldoende en afdoende te hebben beantwoord,

Met vriendelijke groet,

Viking Volvo Team

BartT5R

Mijn waarde Reitse,

op de vraag over het waarom van de afkorting SIPS in een opsomming van ordinatorgerelatteerde gebruiksitems kan ik u hetvolgende mededelen, zou u een draadloos, hoogwaardig computer van het draagbare type zomaar gebruiken in een voertuig zonder voornoemde SIPS?

Confrator,

wat zijn hierover uw inzichten?

Gelieve te aanvaarden, mijn hoogachting.

Met vriendelijke groet,

Bart Buysen
;D ;D ;D
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

CeeBee

is het nou ja of nee? ???
;D
V70N 2.5T AWD

thuur

Volgens de titel is het zo!

Denken de meeste tenminste. Denk ik. Soms ;D

Gr 8)

BobaFett

Sjonge jonge....

@BartT5R en Reitse: kunnen jullie ouwehoeren zeg!!!

Enne... SIPS op mijn LAN is niet geheel zinloos.
Mijn dochter van 3 wil nog wel eens rare dingen doen (kinderen eigen)... Een airbag op m'n server zou dan helpen!!! Zowel voor dochter als server  ;)

Helaas heb ik geen Volvo server, maar eentje van Compaq (HP tegenwoordig).

Reitse

Citaat van: BartT5R op 14-10-2004 09:44:03
Mijn waarde Reitse,

op de vraag over het waarom van de afkorting SIPS in een opsomming van ordinatorgerelatteerde gebruiksitems kan ik u hetvolgende mededelen, zou u een draadloos, hoogwaardig computer van het draagbare type zomaar gebruiken in een voertuig zonder voornoemde SIPS?

Confrator,

wat zijn hierover uw inzichten?

Gelieve te aanvaarden, mijn hoogachting.

Met vriendelijke groet,

Bart Buysen
;D ;D ;D
Weledelgestrenge heer Buysen tot T5R,

Met dank heb ik uw antwoord in acht genomen en zal bij deze u dan ook van een passend antwoord voorzien.
Een SIPS-systeem gekoppeld aan een technologisch hoogwaardige machine zoals daar is de zogeheten 'Laptop', zou onder bepaalde omstandigheden zeker geen overbodige toevoeging zijn aan het accesoiregamma van de desbetreffende verkopende partij. Omstandigheden zouden bijvoorbeeld maar niet uitsluitend omschreven kunnen worden als een zichzelf versnellende verplaatsing in verticale richting onder invloed van de zwaartekracht.
Echter dient in deze wel rekening gehouden te worden met het primaire gebruik van een bijzonder inventieve rekenmachine zoals een laptop; het op de bovenbenen plaatsen van dit apparaat. Het sterke vermoeden bestaat dat met toevoeging van de accesoire "SIPS" dit gebruik tot enige oncomfortabele situaties kan leiden, ontstaan uit een exponentieel toegenomen gewicht van het voorgenoemde apparaat.
Ik vrees dan ook dat het gebruiksgenoegen van de laptop met toevoeging van SIPS zeer zich duidelijk in negatieve richting zal gaan bewegen met als mogelijk gevolg een totale afwending van het gebruik van deze laptop waarmee enige kapitaalvernietiging tot stand gebracht is. En dat lijkt mij geen primaire doelstelling van het systeem SIPS.

Erop vertrouwende uw vragen naar voldoening en genoegen te hebben beantwoord,

Met de meeste hoogachting,

R.A. Eskens

Mick

Weledelgestrenge heer/mevrouw,

Naar aanleiding van het door u geschreven stuk tekst op "volvo850forum" d.d. 14-10-2004, doe ik u en eenieder ander, die dit geheel betreft, het volgende toekomen.

Aangezien een, zogeheten, "SIPS" gekoppeld dient te worden via een seriele ingang van een hedendaagse laptop, waar als eerste niet elke nieuwere laptop meer mee is uitgerust, maar dit daargelaten, moet hier ook een juiste aansturing voor bestaan op de reeds bekende softwaremarkt.
Uit ervaring kan ik u vertellen dat dit niet het geval is. Dit zal gaan betekenen dat er een software applicatie dient te worden geschreven, die informatie van buitenaf kan interpreteren danwel verwerken kan, zodat de zogeheten "SIPS" een daadwerkelijke toevoeging uwer veiligheid kan zijn.

Om een software applicatie als dit te fabriceren dient u beschikking te hebben over in elk geval een programmeur, een software/beta tester, een documentalist, en een ontwerper, dit niet noodzakelijkerwijs in de bovengenoemde volgorde.
Echter, ik moet u teleurstellen, aangezien er wellicht weinig vraag zal zijn voor servers danwel computers voorzien van zogenoemde "SIPS" of "AirBag". Het gebeurt immers niet vaak dat een server betrokken raakt bij een ongeluk of botsing.
Mocht dit wel het geval zijn, ben ik bang dat het zogenoemde "SIPS" of "Airbag" systeem geen soelaas of uitkomst bieden kan.

Wij van de, zojuist opgerichte, T.I.H.Z. (Toch is het zo) vereeniging, zijn dan ook van mening, dat een "SIPS" oplossing, een slechte investering is, en negatieve financiele gevolgen met zich mee zal brengen voor de door u gecontracteerde ICT'ers onder ons.

Wij willen u dan ook vriendelijk doch dringend verzoeken, het hierbij te laten. Gerechtelijke stappen !!Kunnen!! worden ondernomen, mocht u uw praktijken voort willen zetten.

Met vriendelijke groet en hoogachtend,

ing. Michel R. Pasman
Vereeniging T.I.H.Z.
Eventuele spellings- en grammatikafouten zijn opgelopen tijdens het verzenden van dit bericht.

BartT5R

Ik kom niet bij,

maar toch is het zo.

Dat heb ik wel gezegd, dacht ik zo te menen mogen weten.

BartT5R

En aan het adres van de heren van het T.I.H.Z., welke gerechtelijke stappen had u in uw gedachten, let wel dat dit internationaal handelsrecht van toepassing is omdat het hier over een globaal medium (software en hardware) handeld.

Indien u onze organisatie dagvaard voor het desbetreffende hof, zien wij ons van onze kant genoodzaakt u te vervolgen jegens de antitrust wetgeving dewelke laatstleden aangehaald werd in de zaak Microsoft en als dusdanig onreglementaire dagvaarding ten laste zullen leggen. Ook zullen wij de mogelijkheid niet weerhouden u financieel en gerechtelijk door te laten lichten door een instantie van onze keuze.

Het is ons volste recht een systeem ter preventie van gevolgschade na een horizontale of vertikale brute aanraking met een ander voorwerp te ontwikkelen.

Zoals reeds eerder door DR anders en hoogevierde collega de genaamde Fett Boba reeds gezegd, zou zo een systeem ter preventie van gevolgschade na een horizontale of vertikale brute aanraking met een ander voorwerp vreemd van het onderwerdp zelf, zeker zijn nut hebben indien er individuen van geringe leeftijd zich in de onmiddelijke nabijheid van het apparatus bevinden.

Een alleenrecht van "Toch is het zo" is alsnog niet aan u toegwezen, en zal daarom niet kunnen dienen als naam van uw broederschap.  Waardoor uw gehele tenlastelegging onzentwege hierbij komt te vervallen.

Gelieve alsnog onze hoogachting te aanvaarden.

Met vriendelijke groet,
Dhr. B. Buysen
CEO van het Forumgenot "BartT5R NV"

thuur

L.S.,

Op de internetsite www.volvo850forum.com las ik dat u op zoek bent naar een projectleider (referentienr. 001) voor de afdeling Projectmanagement van Uw vereniging T.I.H.Z. Via deze weg wil ik solliciteren op de genoemde vacature. Deze rol komt exact overeen met mijn ambities en zou mooi aansluiten op mijn carrièrepad. Middels deze e-mail wil ik mezelf kort voorstellen met het verzoek in een persoonlijk gesprek e.e.a. toe te lichten.

Op het moment lever ik een wezenlijke bijdrage aan de kwaliteitsverbetering van de externe diensten en complexe interne producten van mijn werkgever. Hieronder valt het sturen van de operatie en de gebruikers. Daarbij zit ik regelmatig met de opdrachtgever om tafel om requirements specifiek te maken.

Ik rapporteer op reguliere basis schriftelijk en mondeling teneinde tijdig resultaat te bereiken. Zo heb ik onder meer de interactieve processen en het beleid t.a.v. de huidige complexe omgeving bepaald. Deze omgeving kenmerkt zich als zeer omvangrijk met verschillende gebruikersgroepen met tegenstrijdige belangen.

Het lijkt mij bijzonder motiverend om in het werkveld waarin technologische hoogstanden als S.I.P.S. en seriële aansturing middels geavanceerde schootapparaten in het middelpunt staan. Het aansturen van een dergelijke softwareontwikkelaar is een vaardigheid welke ik reeds gedurende een flink aantal jaren beheers. Indien uw projectopzet geheel nieuw is, kan ik zelfs via mijn netwerk aan zeer vakbekwame engineers komen, waarmee het werk soepel en op tijd, zoals afgesproken, opgeleverd kan worden.

Ik kenmerk mij door een zeer flexibele houding, doch zeer kritisch ten tijde dat dit vereist wordt. Ik ben bedeeld met een creatieve geest, een groot analytisch vermogen en uit ervaring stressbestendig gebleken.

Ik hoop van u spoedig een reactie te ontvangen en dat we in een persoonlijk gesprek elkaar de gelegenheid geven wederzijdse verwachtingen uit te spreken.

Hoogachtend,
Ing. thuur 8)

Mick

Weledelgestrenge heer Thuur,

Hartelijk dank voor uw schriftelijke reactie. Na lang overwegen, en overleg met raad van bestuur, zijn wij er van overtuigt dat u een goede aanvulling zou kunnen zijn voor onze vereeniging.

Zoals u reeds deed blijken, is voor het correct opzetten van een applicatie welke de "SIPS" technologie op juiste wijze kan aanspreken en doen werken, goede "engineers" danwel "applicatie programmeurs" nodig zijn. Het is voor u niet nodig op zoek te gaan naar die en gene, aangezien wij reeds voorzien zijn van de "goedste" programmeur op deze aardkloot (en wellicht hierbuiten).

Deze programmeur heeft zich keer op keer bewezen een bijzonder goede aanwinst te zijn voor welke organisatie dan ook, zijn leervaardigheid en leersnelheid ligt op een ongekent hoog niveau, en is hierom de enige die wij nodig denken te hebben voor dit project en eventuele andere projecten.

Ik nodig u gaarne uit voor een informatief gesprek, waarbij u tevens kennis zou kunnen maken met onze programmer dhr. Pasman en zou u willen vragen een beknopt CV te plaatsen op het berichten magazijn alhier. Ik moet u er tevens van op de hoogte stellen dat uw eventuele aanstelling op projectbasis geschieden zal en enkel wanneer het project door de heer B. Buysen aan ons wordt uitbesteed.

Met vriendelijke groet,

ing. Michel R. Pasman