vraagje

Gestart door misteryman, 12-02-2007 10:49:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FGG

Citaat van: misteryman op 12-02-2007 13:01:15
zijn er nog wel mensen die iets meer over dit type in het algemeen kunnen zeggen alvast bedankt.

Ik schat zo'n 3959 man (of vrouw) ;D

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

)()()sT

Lol :)

Tja, een 855 2.5T zie je niet veel, eigenlijk bijna niet. In het buitenland is de 2.5T wel geleverd, vaak in combinatie met AWD.

De 2.5T is een hele fijne motor (van horen zeggen :P), in feite dezelfde als een 2.5 20V maar dan met lagedrukturbo. Gevolg: wat meer pit ondering (de voornaamste reden waarom ik een LPT of HPT zou willen  ::))

8)

Clapton

Citaat van: )()()sT op 12-02-2007 14:52:05
Lol :)

Tja, een 855 2.5T zie je niet veel, eigenlijk bijna niet. In het buitenland is de 2.5T wel geleverd, vaak in combinatie met AWD.

De 2.5T is een hele fijne motor (van horen zeggen :P), in feite dezelfde als een 2.5 20V maar dan met lagedrukturbo. Gevolg: wat meer pit ondering (de voornaamste reden waarom ik een LPT of HPT zou willen  ::))

8)

Begrijp ik het goed dat een 2.5 T motor een 2.5 20 klepper is met een lagedrukturbo ? en dat die motoren ongeveer een jaar zijn gemaakt.

Waarom is het dan zo duur, zoals diverse malen is aangegeven op het forum, om een standaard 2.5. 20 klepper een turbo te geven ?


Johann

Citaat van: Clapton op 12-02-2007 16:57:20
Citaat van: )()()sT op 12-02-2007 14:52:05
Lol :)

Tja, een 855 2.5T zie je niet veel, eigenlijk bijna niet. In het buitenland is de 2.5T wel geleverd, vaak in combinatie met AWD.

De 2.5T is een hele fijne motor (van horen zeggen :P), in feite dezelfde als een 2.5 20V maar dan met lagedrukturbo. Gevolg: wat meer pit ondering (de voornaamste reden waarom ik een LPT of HPT zou willen  ::))

8)



Begrijp ik het goed dat een 2.5 T motor een 2.5 20 klepper is met een lagedrukturbo ? en dat die motoren ongeveer een jaar zijn gemaakt.

Waarom is het dan zo duur, zoals diverse malen is aangegeven op het forum, om een standaard 2.5. 20 klepper een turbo te geven ?



Duur in de zin van 900 voor een turbo, 400 voor een spruitstuk, XXX voor een downpipe, buizen, slangen, kleppen, etc. waarbij het totaalplaatje dan vele malen meer is dan wat je bij zou moeten leggen op inruil.. Economisch gezien geen zin dus, voor de hobbist wel.
Maar dan zit je nog met dat de NA geen zuigerbodemkoeling heeft, geen natrium gevulde uitlaatkleppen, eigenlijk teveel overlap op de nokkenassen voor een turbo opzet maar dit zal verder wel goed gaan, geen oliekoeler, geen aansluitingen op het blok voor olie aanvoer en retour voor de turbo etc. etc. etc. Alles kan maar met je die moeite nemen?

mehn

Citaat van: Clapton op 12-02-2007 16:57:20
8<

en dat die motoren ongeveer een jaar zijn gemaakt.

8<

Waar haal je dat vandaan?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Johann

In de 850 ja, klopt.

b0nkolok

CiteerDuur in de zin van 900 voor een turbo, 400 voor een spruitstuk, XXX voor een downpipe, buizen, slangen, kleppen, etc. waarbij het totaalplaatje dan vele malen meer is dan wat je bij zou moeten leggen op inruil.. Economisch gezien geen zin dus, voor de hobbist wel.
Maar dan zit je nog met dat de NA geen zuigerbodemkoeling heeft, geen natrium gevulde uitlaatkleppen, eigenlijk teveel overlap op de nokkenassen voor een turbo opzet maar dit zal verder wel goed gaan, geen oliekoeler, geen aansluitingen op het blok voor olie aanvoer en retour voor de turbo etc. etc. etc. Alles kan maar met je die moeite nemen?

Dit spreekt voor zich. Kijk maar uit
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

misteryman

bedankt mensen maar de auto is helaas verkocht erg jammer.nu maar opzoek naar een andere wil erg graag een 850 estate