luidsprekers

Gestart door miquel, 28-01-2007 10:26:54

Vorige topic - Volgende topic

Laserblue

Citaat van: Tamarzilla op 21-02-2007 10:12:43
Waar vind je een merk als Focal of Lanzar
En aan welek prijzen moet ik dan gaan denken
Ik heb er nog nooit van gehoord ( outsider op audio gebied )

Ben eens gaan kijken bij een car sound center, er zijn mogelijkheden genoeg, maar dan wel voor een gevulde beurs

het ligt er puur aan wat je er aan uit wilt geven ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Tamarzilla

Moet goed klinken, liefst voor weinig ;D
T5, rica getuned

855TDI

Dynaudio is absoluut super maar 2e hands lastig te verkrijgen. Focal is een prima alternatief ik had in mijn vorige auto. Ik zou wel gaan voor de poly kevlar (gele speakers) serie. Succes!!!!!!!!!!

Tamarzilla

Ik ga ook daar maar eens wat tijd insteken.

Want zoals het nu is, dat kan zo niet blijven.

Zelfs de standaard luidspekers in mijn Seat Leon klinken veel beter.

Bedankt voor de tips tot zover.
T5, rica getuned

Patrick R.

Ik zal vast de eerste niet zijn , maar ik vrij simpele tweetertjes in het dashboard geplaatst en zo'n Pioneer reservewiel-subwoofertje. Kost haast niets en maat al een wereld van verschil. Ik heb wel het skieluikje open staan, anders dempt de achterbank wel teveel bas. In combinatie met de standaard speakers in de voordeuren en de originele op de hoedenplank. Ik heb een wat oudere Panasonic radio/cd speler met wisselaar onder de voorstoel. Het gaat niet hard, maar klinkt wel lekker helder en vet.

Tuurlijk is het geen hifi, en als je je eisen niet zo hoog stelt, is dit prima.

"Vroeger" toen ik nog jong was, had ik ook veel mooiere spullen ingebouwd. Ben van de generatie dat MB Quart hip en goed was/is. Als je wat ouder wordt (34, ja ja...) is kofferruimte veel belangrijker dan (harde)  muziek in de auto...
Volvo 850 GLT 2,5l 20v automaat sedan, eind 1994

Daf 33 bj1967

daytonawim

De standaard luidsprekers dashbord, voor en achterdeur en op de hoedenplank, klinken als een dijk, met flinke bassen
aangestuurd door een 4x100 watt versterker ;D ;D ;D ;D ;D

dat geld voor de 850 sedan als de s70

-D©©©L-

Voordat ik de boel ga slopen...

Wat is de handigste methode om de roosters/bovenkant van de HT-259 hoedenplank speakers (sedan) van de onderkant van de behuizing af te halen ?

Ik heb een setje 5x7" liggen welke ik daarin wil bouwen.
Dat zou moeten passen, maar dat weet ik pas als ik de boel los genomen heb.

Vadis geeft niets.

daytonawim

ze zitten in de kofferbak elk met 4 schroeven vast, op elke hoek 1

sloop de speakers niet, zijn op het forum nog wel gegadigden voor

Tamarzilla

Citaat van: daytonawim op 01-03-2007 22:28:31
De standaard luidsprekers dashbord, voor en achterdeur en op de hoedenplank, klinken als een dijk, met flinke bassen

Met flink volume zijn de luidsprekers zo aan gort.

Zelf zoek ik eerder de oplossing in een subwoofertje, icm met een kleine versterker.

Wat me meteen bij de vraag brengt : Hoeveel vermogen levert de SC 801??

Is er iemand op dit forum die dat weet????

T5, rica getuned

Jeff

Infinity schijnt ook perfecte speakers te zijn... maar bij de Media Markt hebben ze ook wel leuk spul verwacht er niet teveel van.... ma het werkt wel  ;) En voor de mensen die in de omgeving Rotterdam wonen ga even langs bij Correct de zaak die haast alles heeft  :eusa_dance:
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Jeff

Citaat van: Tamarzilla op 01-03-2007 22:45:23
Citaat van: daytonawim op 01-03-2007 22:28:31

Met flink volume zijn de luidsprekers zo aan gort.

Zelf zoek ik eerder de oplossing in een subwoofertje, icm met een kleine versterker.

Is er iemand op dit forum die dat weet????

Versterker doet hoop wonderen maar ga vooral eens bij een paar zaken kijken en ga daar een paar leuke  setjes luisteren, waarvan jij ook denkt dat is betaal baar en vergeet niet.... ieder zeg eigen smaak;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Tamarzilla

@ Jeffrey 0321 : Bedankt voor de tip

Nu even gaan sparen, voordat ik ga luisteren, uit ervaring weet ik dat ik een dure smaak heb.
T5, rica getuned

daytonawim

zonder een oneindige discusie te starten het volgende;

alles draait om het continue vermogen van een versterker en de stabiliteit(vervorming) ik had thuis een versterker staan van 500 wat rms bij 2 ohm en 1000 watt muziek vermogen (per kanaal)
de boxen 250 watt bij 4 ohm continue en 350 watt muziek.
ik heb ze niet stuk kunnen krijgen.

bovenstaande gaat ook gewoon op in een auto, met een knappe versterker.

gewoon goed luisteren naar klaperende speakers en vervorming van de muziek.

de volvo versterker zal tussen de 25 en 50 watt per kanaal zitten (muziek vermogen) als je de standaard radio hebt, zal je toch naar een extra versterker moeten, voor mooi geluid.

je mag bij mij altijd een keer luisteren (franeker of alkmaar)

-D©©©L-

Citaat van: daytonawim op 01-03-2007 22:36:30
ze zitten in de kofferbak elk met 4 schroeven vast, op elke hoek 1

sloop de speakers niet, zijn op het forum nog wel gegadigden voor

Ik zal heel houden wat nog niet stuk is, ik dacht dat  de bovenkant van de kap er eerst af moest. om bij de "andere kant" van de boutjes te kunnen. Ze worden vervangen omdat er een probleem is met de linker speaker.

en ja... de vervangers zijn een setje 5752CF van infinity. ;D

Citaat van: Tamarzilla op 01-03-2007 22:45:23

Veel meer dat 14 Watt per kanaal ècht vermogen (vervorming <1% ) zal het zeker niet zijn.

daytonawim

Citaat van: Tamarzilla op 01-03-2007 22:55:39
@ Jeffrey 0321 : Bedankt voor de tip

Nu even gaan sparen, voordat ik ga luisteren, uit ervaring weet ik dat ik een dure smaak heb.

ik heb voor 50 euro 2 mac audio's gekocht en voor de s70 1 magnat voor 40 euro.

tip www.ebay.de