Oranje pijl bij koude start

Gestart door Daf46, 29-01-2007 10:11:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Daf46

Mijn auto heeft de laatste dagen last van het volgende fenomeen.

Als ik hem 's morgens start, de bak staat dan altijd in P:

Als ik de hendel dan naar R (of N of D) veplaats brand de oranje pijl even (voor de duidelijkheid niet tijds het verplaatsen van de hendel maar als hij in die positie staat.)

Op de paar iets koudere dagen die we laatst hadden bleef de pijl soms knipperen in gaat de bak in noodloop. Als ik dan een 10 tal kilometer rijdt dan de auto een 10 minuten stil laat staan (motor uit) en ik vertrek terug dan werkt alles terug normaal, ook het kort oplichten van de oranje pijl is er dan niet bij.

Kan dit aan slechte (verouderde = 207000km, bruine kleur) olie liggen of bestel ik ook maar meteen een nieuwe pnp. (de bak wordt volgende week geflushed)


Ludo

oliewissel doet hier niets aan.
dit is het begin van het einde voor de pnp switch.
vervangen is de oplossing.

mehn

Lijkt er idd op dat de pnp switch de geest aan het geven is.
Misschien dat het (tijdelijk) helpt als je de pook eens een keer of 20/30/40/50 ;) heen en weer beweegt Hierdoor willen de contacten in de switch nog wel eens "schoon" worden.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Daf46

Ik vreesde hier al voor, maar wat ik vreemd vind is dat hij het alleen heeft bij koude (of komt er door het nachtelijke stilstaan oxidatie op de switch).

Ludo

zoals eerder al geschreven, dit is het begin....

breakman

zeker de pnp-switch ! bij mij was het ook alleen als hij echt koud stond zoals op wintersport ! heb je voor de zekerheid al eens gecheckt of de achteruitrijlichten naar behoren funtioneren ?