aanschaf 850 met nieuwe of reeds ingebouwde g3-installatie

Gestart door de boekhouder, 29-01-2007 10:20:59

Vorige topic - Volgende topic

de boekhouder

Medeforummers;

we zijn inmiddels serieus op zoek naar een 850 estate op g3 (hoewel ik een 940 nog niet helemaal kan uitsluiten).
In principe is het budget rond de 4.500,= tot 5.000,=;
Nu kom ik bij Hermes te Deurne een 850 uit '95 tegen die op g3 gezet kan worden. Deze krijgt dan een nieuwe lpi installatie (Vialle, door Mesman).
Het betreft een 2,5 ltr. 20v, alle opties, zwart, 270.000 km. incl. drie maanden garantie.
Dit is wel een slordige 2.500,= tot 3.000,= boven de begroting (prijs 7.500,=).
Goedkoper vind je ze wel, maar niet met een nieuwe lpi installatie. Ik rij 36.000 km. per jaar. Is dit een goede keus of zouden jullie (gezien het gangbare prijsverschil) voor één met een reeds ingebouwde gasinstallatie gaan ?

Vast bedankt voor de input
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

thuur

Zeg boekhouder, wat is een 'principieel budget' ???

Ik heb weinig kaas gegeten van financiën, en je maakt het er niet duidelijker op. Heb je 5.000 euro, of heb je "eventueel misschien" ook meer? :o

Ik zou zeggen: bepaal eerst je budget en ga dan op zoek naar de mogelijkheden ;D

Maar met een rubberen budget zou ik voor de auto met de nieuwe installatie gaan. Dan zit de garantie tenminste goed.

Gr ;)

FGG

Een nieuwe installatie heeft idd de voordelen van de garantie. Een bestaande LPG-installatie brengt ook vaak een hoge KM-stand met zich mee. Nieuw inbouwen bij een lage KM-stand behoort dan tot de mogelijkheden. Wij hebben ingebouwd op 153.000km (auto was 13 jaar oud).

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

de boekhouder

Extra bedrag is wel beschikbaar, maar moet dan wel zinvol zijn; vandaar de vraag  :D

De bedoelde auto is uit begin 195 en heeft 270 dkm. gereden: dit is niet echt weinig meer, toch ?

(dd.)

de boekhouder

Citaat van: thuur op 29-01-2007 11:20:46
Zeg boekhouder, wat is een 'principieel budget' ???

"zero base budgettering"   ;D
(dd.)

FGG

Citaat van: de boekhouder op 29-01-2007 11:30:15
De bedoelde auto is uit begin 195 en heeft 270 dkm. gereden: dit is niet echt weinig meer, toch ?

Da's een auto van ruim 1800 jar oud. Dan valt 270 dkm wel mee ;D

Even serieus. Ik denk dat er wel 95-ers zijn met een lagere stand. Rond de 2 ton moet toch haalbaar zijn, lijkt me. En ik vind 7500 euri voor een 95-er GLT behoorlijk aan de prijs. Daar heb je ook een T-5 voor, volgens mij.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

breakman

Clapton

Citaat van: de boekhouder op 29-01-2007 11:30:15
Extra bedrag is wel beschikbaar, maar moet dan wel zinvol zijn; vandaar de vraag  :D

Misschien een geruststelling, mijn T5 welke ik woensdag krijg heeft 290.000 km gelopen op benzine en daar wordt  eind februari bij Mesman LPI in gezet.....  :eusa_dance:

Mijn GLT heeft 315000 gelopen op gas, motorisch is die auto zeer goed, volgens kenners. :eusa_whistle:

dus altijd doen, LPI want je blijft gewoon medelijden hebben met de mensen die naast je benzine tanken... :evil: