850 op het oog...

Gestart door simmz, 29-01-2007 12:11:06

Vorige topic - Volgende topic

simmz

Daag Luijtjens,

Ik ga deze week test-rijden in een 850 Estate. 2.5 20v. Ben zeer enthousiast over de auto maar zoals gezegd, ik moet er nog in gan rijden. Vandaar dat ik even wat rersearch aan't doen was op internet en jullie site tegen kwam. Mijn eerste doel is dus handige tips verwerven!

- waar moet ik op letten
- zijn er nog voldoende onderdelen te krijgen
- moet ik steds naar de volvo-dealer voor de beurten of zijn er ander opties
- prijsklasses
- kilometerstanden
- etc.

Dus.
Alvast bedankt voor alle informatie die ik vindt op dit forum! En ik houd jullie op de hoogte over de  aankoop!

hoi
every man dies, not every man really lives

pwassink

Weest welkom, "geennaam ?"

Begin hier maar eens te kijken : http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=7007.0
Daar staat in een samenvatting al heel veel specifiek genoemd.

En jezelf nog even wat beter voorstellen vinden wij hier ook wel plezierig ..

Peter

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

)()()sT

Welkom!

Nog een Limburger erbij :)
Tja, we hebben hier een topic met aandachtspunten voor de 850/*70... lees dat eens door. Het kan handig zijn om eens te rijden in verschillende auto's om enig vergelijkingsmateriaal te hebben.

De 850 is een auto waar je nog redelijk veel zelf aan kunt doen, of bij een universele garage terecht kunt (je hebt het forum als ruggesteun ;))

- onderdelen: genoeg!!!!
- beurten e.d.: zelf, forummers, uni-garage, sleuteldagen 850 club
- prijsklassen... tja afhankelijk van uitrusting e.d.
- kilometerstanden: schrik niet voor heel hoog; er rijden hier 850/*70's rond
 met 4-5 ton op de teller

Succes, houd ons op de hoogte

Philip850

Vergeet ook niet even goed te kijken of er geen olie lekkage te zien is.

Groetjes Philip
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

FGG

Welkom op 't Forum, Simmz

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Domaso

Welkom op het forum Simmz!

Het vooronderzoek is het halve werk...en waar kun je beter beginnen dan hier?
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Niek

Welkom op het forum, neem rustig de tijd om meerdere auto's te bekijken en te rijden, er is zat moois te koop. Ik wens je veel succes met de zoektocht en hou ons op de hoogte.
And through it all she offers me protection
                      VOLVO C70

850maniak

Kijk ook eens op onze forum bij Volvo's te koop!
Daar staat een hele goeie en mooie en complete en hemels rijdende 850 Est 2.5/10 kleppers te koop ivm aanschaf van een hele gave V70.
De prijs voor forumvrienden is laag te noemen, nl.
koopprijs € 2.995,- nu voor 2.800,- , alleen omdat die weg moet!!!

MUKKES

850maniak

Ik reed net naar huis, kwam van de V70 vandaan, toen dacht ik dat er niet zo gek veel verschil in het berijden vaneen 850 of V 70 sit. Ik genoot wekelijk van het ritje van A'foort naar Asd met mijn ouwe vertrouwde bak.
Hoop niet dat ik 'm ga missen.

simmz

Bedankt allemaal voor het warme welcom.

Sorry, in het heetst van de strijd helemaal vergeten dat ik rob heet en 26 jaar ben... sinds 16 maanden de trotse vader van een zoontje... Zeb heettie.

Woon in Catsop (dat is een gehugt van elsloo... en voor de mensen buiten limburg, dat licht vlak boven maatricht...)

Nogmaals bedankt voor alle leuke reacties. Morgen (woensdag) ga ik  voor het eerst rijden in de 850 ESTATE 2.5 20V (super motor volgens mij) uit '95. Heeft 2 ton op de teller. Ik wet niet welke uitvoering het is. Heeft halflederen bekleding, automatische airco, stoelverwarming, ABS (maar die laatste zijn volgens mij standaard) en nog een paar leuke opties. Heeft echter geen type-aanduiding achterop.

Ik houd jullie op de hoogte over mijn ervaringen.

Hoi!

)()()sT

Ben benieuwd  ;)

En als echte Limbo ken ik Catsop wel; fam. woont in Elsloo, anders had ik echt even moeten  :eusa_think: waar het lag ;)

Ben benieuwd hoe het bevalt, de 20V is inderdaad een fijne motor

(al zou ik natuurlijk best wat meer pit willen  ::))

kyro

hey rob,

aas se um kups, veul plezeer d,r met :laugh:
let auk op rare wiebels in 't steur, aas se op den auto-baan
zits !!
zit ter al twiee joar mit te prutse !
en bin 't nog neet kwiet
nou: veul joeks en welkoam hiee  ;)

komt m,n talen kennis weer is van pas :eusa_shifty: ::) ;)

Henkie P

Citaat van: kyro op 31-01-2007 20:13:02
hey rob,

aas se um kups, veul plezeer d,r met :laugh:
let auk op rare wiebels in 't steur, aas se op den auto-baan
zits !!
zit ter al twiee joar mit te prutse !
en bin 't nog neet kwiet
nou: veul joeks en welkoam hiee  ;)

komt m,n talen kennis weer is van pas :eusa_shifty: ::) ;)
hey Kyro
heguh auk mit Rowen Heeze gespeuld?

simmz

dus...

kyro! bedank veur dien sjoon limburgse weurd. Ich sjnap nog neet precies wie eames oet de burt van nijmegen zo good plat kint kalle. Chapeau!

Maargoed. Gisteren was de testrit eigenlijk gepland. Maar wat blijkt nu; De dealer heeft er een nieuwe accu ingezet omdat die een beetje belabberd was. Nu is blijkbaar het alarm wer er op gesprongen en de vorige eigenaar zou het kastje van het alarm nog langs komen brengen. Aangezien hij dat nog niet  gedaan had, starte de auto gewoon niet. Hoera voor het volvo alarm!!! Goed spul mannen!

Hij laat me nu dus even weten wanneer hij het alarmkastje heeft en dan gaan we als nog vlammen!

Overigens, weet iemand of een rol-adek-hoes voor achter in de laadruimte standaard was bij de GLT?? Die zit er nu niet meer in maar het lijkt er wel op dat er ooit eentje gezeten heeft. Ik heb al ff geinformeerd bij Hunter Volvo Parts. Die hoezen zijn nog nieuw te krijgen voor 175,- Misschien kan ik iets uitonderhadnelen... Ow en dan nog iets. Het uitlaatsierstuk is volledig verroest. Ik geloof dat een nieuwe nog makkelijk te krijgen is voor 25,- maar is dat erg moeilijk te installeren? Of is het een kwestie van; op je rug liggen oude sierstuk eraf, nieuwe erop... klaar...

Goed, alvast bedankt voor alle reacties weer.

hoi!