Luidsprekers achterportieren

Gestart door Bart GLT, 22-04-2003 10:54:04

Vorige topic - Volgende topic

Bart GLT

Beste mensen,

Ik heb even gekeken (met behulp van een mal) of mijn 13 cm. luidsprekers ook in de achterportieren bevestigd kunnen worden. Maar het leek wel of de uitspraringen voor een 14 of 15 cm luidspreker bestemd waren. Is dat een standaard-maat? Heeft iemand ervaring met het inbouwen van luidsprekers in de schterportieren?

Met vriendelijke groeten,
Bart Schnoor
Volvo forever!

Remy_W.

Je kan er ringen voor kopen waardoor de 13cm speakers wel te bevestigen zijn
Talkin' bout adrenaline!

Joris_Scholte

Hoi Bart,

Ik heb zelf vorig jaar originele Volvo-luidsprekers in de achterportieren van mijn GLE gezet. Is een fluitje van een cent, aangezien de bedrading er al voor is getrokken. Kosten weet ik niet meer, maar ik vind het wel de moeite waard.

Succes Joris

denkweb

Ik heb er volgens mij nog twee speakers liggen...

Bart GLT

Er zitten nu al orginele Volvo-luidsprekers in, maar die klinken niet best. Die wil ik vervangen door mijn Pioneers en voorin een mooi nieuw setje kopen.

Groets,
Bart
Volvo forever!

denkweb

Voorin inbouwen schijnt lastiger te zijn, originele speakers zouden plastic 'opvulstukjes' bij moeten zitten om ze passend te maken, beetje uitzonderlijke maten.

Succes in ieder geval.

Raf

ik heb laatst rechtsvoor mij speaker vervangen (terug een originele!) en wat mij opviel was de halve ei-vorm.
ik denk niet dat er zo'n model te vinden is van een ander merk.
dat wordt dus weer knip en plakwerk.  :D

Raf

PS je kan daar wel eens snel naar kijken door gewoon het roostertje, met een heel klein schroevendraaiertje of iets dergelijks, op te lichten.
De gustibus non disputandum est!

denkweb

Voor hen die ik er een plezier mee kan doen:

Hier een foto van een achterdeur speaker van mijn sedan:

hier

ed

Citaat van: Remy_W. op 22-04-2003 11:49:54
Je kan er ringen voor kopen waardoor de 13cm speakers wel te bevestigen zijn
Waar zijn deze ringen te koop, en wat kosten deze??

Ik heb ook de originele speakers in de achterdeur, en deze klinken voor geen meter.

850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Joris_Scholte

Ik heb ook origineel (dash, voor- en achterportier), maar vind het geluid wel ok. Goed geluid, medeweggebruikers kunnen vaak meegenieten, duzz...