Radardetectie

Gestart door rogier, 31-01-2003 14:14:07

Vorige topic - Volgende topic

PieT111

CiteerHelemaal eens ben ik het niet.

Ik denk dat je als automobilist niet moet zeuren als je ergens geflitst/gelaserd wordt als je 130 gaat waar je 100 of 80 mag, of 50 waar je 30 mag (woonerf/kleine kindertjes etc.)
Voor wat betreft snelwegen heb ik al eens eerder m'n ideeën neergezet wat me meteen een paar nominaties voor minister president opleverde. :D
Over de paar kilometer te hard waar iedereen over valt kun je een lange discussie voeren, feit is dat ze ergens moeten beginnen te controleren. Is het niet bij 75 waar je 70 mag dan misschien bij 80. Ook dan zullen mensen roepen  "maar het kon makkelijk!" Hoe dan ook, er zijn nu eenmaal regels hoe hard je ergens mag/moet en als je die regels breekt kost het centjes. Simpel. Hetzelfde geldt voor de boetebedragen. 60 piek voor 2 km te hard. Hoe hard schreeuwen mensen als het 50 piek zou worden? Net zo hard denk ik.
Als de staat nu echt een vent zou zijn (oftewel move! met die vrouwen op min. van verkeer) dan zouden de inkomsten gebruikt worden om het wegennet goed te onderhouden (rondweg Groningen geeft de meeste schade aan m'n auto op gebied van dempers, veren, banden en ook een schroefje ergens...). Het feit dat je op het stuk Hoogeveen-Assen ter hoogte van Beilen bij regen je leven niet meer zeker bent door serieuze sloten in de weg is kennelijk geen signaal om het bestedingspatroon te veranderen. En daarmee ben ik het wel eens met Johann, de centjes worden onrechtmatig verkregen omdat ze niet terugvloeien naar de weggebruikers maar naar een nutteloos defensieproject of ter bescherming van de huismus waarvan er nog maar 20.000.000 zijn en die moeten allemaal geringd worden...

Dan zijn we het dus toch eens!!!!
Busje komt zo!

Mellow_yellow

Als ik dit zo lees dan valt me een ding op: regeltjes, regeltjes en regeltjes.... Pffff, een vrij land noemen ze dat. Alles is aan regels gebonden in dit land. Overal betaal je belasting voor en dan is het nog niet goed geregeld. Binnenkort wordt een helm dragen voor voetgangers nog verplicht... Wel gooien ze miljoenen over de balk om iemand te veroordelen waarvan we weten dat ie de moordernaar van P. Fortuyn is, een commissie voor zus en een commissie voor zo.... Dat kost miljoenen aan belastingcenten! Maar ondertussen de burger maar lekker onder de duim houden met allerlei regels terwijl de zware crimineel veelal vrijuit gaat. Wie heeft er immers ooit iets gehoord hoe het is afgelopen met de belastingfraude door Van der Valk? Die kopen zoiets gewoon af.... Als wij 5000 belasting achterover drukken kunnen we gaan zitten in de bak. Nee, soms denk ik wel eens aan immigreren. Maar dan moet ik mijn auto achterlaten.... en dat kan natuurlijk niet!  ;D

Zo, dat is er weer uit....  :-X

PieT111

CiteerNee, soms denk ik wel eens aan immigreren.

Wat is dat? van Brabant naar Groningen verhuizen  ;) ;D

Maar idd de verhoudingen zijn totaal zoek in dit land >:(
Busje komt zo!

Rudi

CiteerNee, soms denk ik wel eens aan Emigreren. Maar dan moet ik mijn auto achterlaten.... en dat kan natuurlijk niet!  ;D

Zo, dat is er weer uit....  :-X

Hoe zo?Die neem je toch gewoon mee,zover is Duitsland niet ;D Het grootste probleem is voor ieder1 denk ik wat je hier opgebouwd hebt[vaste baan,vrienden familie]Anders was ik ook al weggeweest,maar heb ,t lef trouwens ook niet ;D

Dr.Go-Fast...

Johann

In Italie kijken ze in ieder geval nog naar de situatie, hier in Nederland kan alles alleen maar zwart wit.
In Frankrijk is er een niet officiele mededeling van het gezag  geweest dat er tot 150 op de grote tol snelwegen weinig aan de hand is tenzij de verkeers situatie dit niet toe laat.
Tijdens mijn laatste trip naar Parijs ben ik 4 keer controle op deze wegen tegen gekomen en in bijna alle gevallen was de snelheid ongeveer 140-145 km/h.
Bij de tolpoort aangekomen stonden een stuk of drie agenten de overtreders er uit te pikken maar alleen de extreme gevallen, de links 145 in de rij rijdende auto's werden niet aangehouden.

Kijk alleen al eens op de A4 bij schiphol, 4 of 5 banen en dan mag je 100....

Raf

CiteerBelgie dan, hat overwegen waard, maar dan zeker niet voor snelle wegen, want hier wordt ook steeds heftiger gecontroleerd en zo'n detector mag volgens mij ook niet.

jullie denken toch niet dat het ergens anders beter is. het is gewoon dat je van andere landen minder hoort. hier in België wordt inderdaad steeds heftiger gereageert op snelheidsovertredingen. vorige week zijn de maximumboetes voor te snel rijden gewoon verdubbeld :(. en als je denkt dat er hier minder met het geld van de gewone burger gesmeten wordt dan ben je dik mis! ook hier heb je van die commissies die een jaar lang zitten te discussieren en dan met een rapport naar voor komen dat je normaal in 2 dagen kunt schrijven.

volgens mij moet je echt Europa verlaten wil je wat meer vrijheid krijgen. als je dan naar een land gaat waar het economisch wat minder gaat, dan zijn daar de wegen weer zo slecht dat je je 850 ook weer niet kunt loslaten! :(

besluit: slikken of stikken.

Raf
De gustibus non disputandum est!

Reitse

Artikel in het Dagblad van het Noorden:

In 4 jaar controleren op de Drentse wegen een opbrengst van 32.000.000 euro!!!!!!!
Wat zegt de projectleider: we moeten duidelijker aantonen wat er met het geld gebeurt, zoals aankoop van flitspalen. :-X :-X

Raf

CiteerRaf, je kan nederland onmogelijk met belgie vergelijken.
boetes mogen voor mij vertienvoudigen, controles zie je toch bijna nergens in tegenstelling tot nederland.

daar kan ik je inderdaad alleen maar gelijk in geven.
maar als je dan geflitst wordt ben je ineens arm.

Raf
De gustibus non disputandum est!

2.520V

Toch heb ik al van meer mensen (oa uit Belgie) gehoord dat er steeds meer controles komen/zijn en dat de pakkans behoorlijk vergroot is?
Misschien dat het nog uitmaakt waar je in Belgie te snel rijdt?
En daarnaast ook nog een Volvo 144 B18 uit 1968!!

Volvo heerst...

TTT242

Er zijn meer en meer controles op de belgische wegen , vooral op de autostrade, met anonoieme auto's, multanova in auto of op statief, bovenop bruggen,lasergun, gatso en zelfs videowagens! Over 2 jaar gaat het zeer erg worden. Vooral Duitsers en Nederlanders worden geflitst in België omdat ze denken dat de politie hier niet flitst.
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

Reitse

Hiep hiep hoera... De Drentse verkeerspolitie is ook wakker geworden en heeft het, na het overdonderende succes van de flitscamera's, nodig gevonden ook een video-auto aan te kopen. En niet zomaar één! Neenee, let op hou je vast en kijk goed: een Fiat Stilo! Lichtblauw ook nog... :o
En ze gaan er ook echt mee controleren, leuk hè. En dan vooral de mensen waar ze wat van verwachten, dus BMW's en GTI's. Wie een lijstje wil van radar-auto's in Drenthe mag even een privé-berichtje sturen, ik weet niet of het namelijk iemand in de problemen brengt als ik dat hier zo los neerzet...

volvoTon

Hoezo problemen??
Voor hun is dit is een spel waar alleen geen spelregels voor de politie gelden. ??? ???

volvo Ton  

mitsupiet

Jongens,maak je niet druk!
Ik ben in 1996 in de "auto electronic branche" gaan werken,en toen zou binnenkort de radardetector al verboden worden.
Dus ik zie het wel als het zover is.
Verstopt heb ik m'n Stinger toch al. ;)

Mitsupiet.

Te hard geschrobt.......

Reitse

CiteerHoezo problemen??
Voor hun is dit is een spel waar alleen geen spelregels voor de politie gelden. ??? ???

volvo Ton  
In dat geval:
Radarauto's in Drenthe
VW Golf (Blauw) HZ-VR-15
Opel Vectra (Blauw) NV-TJ-34
Citroën Xantia (Rood) PG-JR-66
VW Passat (Zwart) PG-LJ-15
BMW (groen) PH-VH-48
VW Passat (groen) PJ-PG-73
VW Golf (Rood) LL-ZB-77
Op een foto staat een aanhanger met Gatsiemeter (wit) met kenteken 77-FD-TN

phil_0101035

Al :)s dit bericht er twee keer staat: er is iets fout gegaan.
Wat betreft de radardetectoren , al sind dat ik mijn rijbewijs heb roept men al dat het verboden is, reeds 19 jaar ;).
Tot dusver is het zo dat iedereen vrijheid van ontvagst van radiosignaal heeft in Nederland, dus oook een radardetector mag hebben en gebruiken.
Ik rijd al 5 jaaarv heel europa door met zo'n ding en heb hier al veel profijt van gehad. En die radardectordetectoren: bullshit; ze kunnen nooit meten of je een signaal ontvangt of niet, gewoon eeen beetje je hersens gebruikern en ze vinden hem nooit ;D