Eindelijk af: de geen mistlampen meer-modificatie

Gestart door HJ850, 03-02-2007 13:22:56

Vorige topic - Volgende topic

HJ850

Vorig weekend eindelijk een heel lang lopende klus bij mijn 850 afgerond: mistlampen set monteren.
En modificeren van deze (org. Volvo) set.  Heb er nu wat foto's van.

Behalve dat het mij wel heel veel meer tijd kostte dan een Volvo monteur liep ik tegen wat
moeilijkheden aan, zoals loshalen ruitenwiservloeistoftankje dat leidde tot los drijvende onderdelen in dat tankje  :eusa_think:,  niet passende verlenging van een vacuum leiding etc.

Daarnaast heb ik deze lampen gemodifceerd. Omdat je in NL toch bijna nooit mistlampen voor aan mag hebben, wilde ik sierlichtjes van maken.  Identiek aan de extra lampen in sommige Mercedessen, BMW's en vrachtwagens. Een licht schijnsel, niet verblindend, enkel voor de sier.
Ik wilde er dus 5W lampjes in hebben. 

Helaas zijn die, voorzover ik heb kunnen vinden, niet met een fitting die in de lampvoetjes van de Volvo 55W mistlapmen paste.  Dus andere fitting, en tussenringetjes uitboren en inkepingen inslijpen zodat fitting in lampvoet paste.

OK,  hierbij het resultaat. Alleen nog avond foto's, zal nog wel eens overdag foto's maken om te zien hoe het dan uitwerkt. En foto's met zo'n digitale camera zien er altijd iets anders uit dan in het echt, dus beeld is niet helemaal zoals het in werkelijkheid overkomt. Volgens mij ervaar ik ze als wat minder opvallend dan op deze foto's.

Ik wilde graag extra sierlapmpjes om wat meer 'presence' te hebben waar nodig. Met name op de snelweg dat ik niet elke keer van de CC af moet >:( omdat weer iemand zijn auto er voor gooit zonder voorrang te verlenen :evil: of onnodig links blijft rijden met lagere snelheid dan toegestaan (of mogelijk :eusa_shhh:). Al vanaf het begin dat ik een Volvo 850 had, heb ik hier veel last van. Gebeurde mij niet met andere auto's (maar dat lag ook aan mijn vorige auto's  ;) ).

Eerste grote rit 's avonds lijkt er op te wijzen dat ze subtiel wel hun werk doen  :D

FRANQ

ik had dan toch als EXTRA de 5 watt lampjes gemonteerd, een voudig dmv een zijknipperlichtfitting.
gaatje boren van 12mm en je duwd hem er zo in.

dan blijven de 55W gewoon werken
en hoef je voor de apk ook niet aan de gang
enkel stekkertje lostrekken.

mvg
franq
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

-D©©©L-

Denk dat het gewoon een mistlamp is en blijft, in het frontglas staat immers een B of F codering.  :eusa_naughty:
Een echt sacherijnige agent kan je zelfs een tweede prent geven wegens montage van onjuiste pitjes.
En anders wel omdat je meer dan twee stadslichten hebt. Dat is ook sowieso APK afkeur.
Staat wel gaaf overigens  ;D

HJ850

Citaat van: FRANQ op 05-02-2007 23:16:52
ik had dan toch als EXTRA de 5 watt lampjes gemonteerd, een voudig dmv een zijknipperlichtfitting.
gaatje boren van 12mm en je duwd hem er zo in.

dan blijven de 55W gewoon werken
en hoef je voor de apk ook niet aan de gang
enkel stekkertje lostrekken.

Extra optie heb ik aan gedacht, maar durfde ik niet aan, volgens mij is het toch breekbaar spul die achterreflector.

Dit APK afkeur? Dan was mijn oldtimer truck ook tig keer afgekeurd geweest: had 5 mistlampjes (van die vierkante gele) voor onderop, altijd aan. Zat 10W in toen ik hem kocht, heb daar maar 5x 5W in gedaan. Kwam zonder probleem door de apk.

Zippo?

daytonawim

lampjes uit de bovenste stadslichtjes halen mischien ????

FRANQ

ik heb voor 4 stadslichtjes
achter 6 lampjes
en 5 remlichten (worden er miss 7)

nog nooit iemand wat over gezegd, haal het wel bij apk keurig los.

M a r c

Citaat van: HJ850 op 03-02-2007 13:22:56
Ik wilde graag extra sierlapmpjes om wat meer 'presence' te hebben waar nodig. Met name op de snelweg dat ik niet elke keer van de CC af moet >:( omdat weer iemand zijn auto er voor gooit zonder voorrang te verlenen :evil: of onnodig links blijft rijden met lagere snelheid dan toegestaan (of mogelijk :eusa_shhh:).

Zet er dan blauwe lampen in...  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

FRANQ

die knipperende blauwe ledstrookjes in de grille en buitenspiegels doen het vooral goed:P

HJ850

Je auto als kerstboom
ja ja, gekleurde lichtjes, beetje over de top, en idd niet toegestaan   :P