Vreemd 'spook'-geluid rechtsvoor....

Gestart door Wout309t, 03-02-2007 13:30:47

Vorige topic - Volgende topic

Wout309t

Sinds een tijdje heb ik een vreemd probleem... Rechtsvoor hoor ik tijdens het rijden een 'ploenk'-achtig (  :eusa_think: ) getik.
De frequentie van de tik is gelijk aan de rotatiefrequentie van het wiel.
En dan vooral als ik mijn gas aanraak, hoe licht ook...
Dus heb ik alles goed bekeken rondom het rechtervoorwiel en aandrijfas. Niks gevonden, zag er allemaal goed uit. 1 Aandrijfashoesje begint iets te zweten en moet gedaan worden, maar daar komt het geluid niet vandaan, lijkt me.

Het geluid is er opeens, en kan ook weer opeens een tijdje weg zijn. Ik heb mijn wiel 2 x gedemonteerd gehad om goed te kijken. Het opvallende was dat het daarna telkens een dikke 200 kilometer wegbleef.

Ik verdenk zelf iets in de remklauw/schijf, maar kan echt niets vinden.

Iemand tips om eens naar te kijken??

Het is trouwens een geluid dat je alleen hoort, je voelt er niets van.

Alvast bedankt!!

Wouter
2011 V70 2.0T R-Design MT

thuur

Wellicht zit er een remblok los. Even goed schoonmaken en de veren achterop het blok bijbuigen. Monteren met kopervet.

Gr 8)

Wout309t

Probleem eindelijk opgelost, zo lijkt het...
Heb rechtsvoor alles denk ik wel 5 x uit elkaar gehaald. Zonder resultaat.
Toen ook maar een keer de geventileerde remschijf zo lang er van langs gegeven tot alle roest eruit was. Meer uit frustratie eigenlijk. Dit linksvoor ook gelijk maar gedaan, ik was er toch.
Dit alles was een dag of 10 geleden, en nergens last meer van gehad.... :eusa_doh:

Snap er niks van, soms was het geluid zo hard, dat het wel leek of ik spaakwielen had met zo'n kraal aan één spaak.. Voetgangers die zich omdraaien, genante momenten... :eusa_whistle:
Zou dat echt die berg roest geweest zijn??

Scooby Doo

Lijkt me niet. Ik gok eerder op de kop van de cardan, in het beginstadium kan dit komen en gaan. Misschien mee op de schijf te kloppen is er iets terug op z'n plaats gesprongen.  :eusa_think:

Ik hoop dat het probleem is opgelost en oppgelost blijft.

Succes ermee!
Puppy Power!!!

Wout309t

Nou, het probleem is weer terug.... En niet te zuinig ook.. Straks maar even een aandrijfasje bestellen denk ik... :eusa_shifty:

Wout309t

Is alleen een heterokineet geworden, moet genoeg zijn.....