Acceleratie Filmpjes V70R Awd

Gestart door haRtV70R, 03-02-2007 14:46:31

Vorige topic - Volgende topic

rs

Hmmm ik heb nog wel een gegadigde in black Ray ;D

Laserblue

Citaat van: haRtV70R op 04-02-2007 09:54:35
Vanaf 5 tot ongeveer 160km/h is ie behoorlijk rap, daarna wordt het snel minder :eusa_doh:

moet je 'm in z'n 3 houden  ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Ludo

Citaat van: Rudi op 03-02-2007 21:08:58
Citaat van: haRtV70R op 03-02-2007 20:54:10
Citaat van: Rudi op 03-02-2007 20:48:21
...alleen wanneer je bij de 3e versnelling komt begint het drama....

Idd... :eusa_wall: Dan wil hij niet echt meer nee... Ligt dat aan die AT dan?

Soms wel,heb het al vaker gezegd...dan lijkt het wel of de tcm het vermogen wil terug regelen,

En dan komen we weer bij de kwaliteit uit van Aisin Warner :eusa_wall:

tijdens het overschakelen word het koppel idd even teruggebracht. (volgens Vadis)
en als je bedenkt dat de bak standaard 300Nm heeft dat na chippen op 420-440Nm word gebracht doen deze bakken het helemaal niet slecht.
doet een Audi of Mercedes bak het ook zolang op 150% denk je?.

Taranis

Citaat van: BenC70ES op 03-02-2007 19:04:12
Heb ooit eens op een testtrack van Volvo Gent met een V40 T4 gereden en daarna met een C70 T5 , beide handbak... die T4 voelde enorm snel (beetje wiebelig weggedrag) en die T5 ook wel maar veel rustiger, en je dacht dat het trager ging, maar in werkelijkheid is die C70 gewoon stukken sneller. Op hetzelfde stuk reed ik met de T4 120 en met de T5 140...

Precies, ik meet dus ook alles af tegen die T4. In dat ding is de beleving veel anders omdat de turbo er bij ongeveer 2400 toeren in 1 klap in beukt, en het ding inderdaad zo zenuwachtig reageert bij volgas. Een maat van me reed 'm 2 jaar terug bijna van de N256 tussen Goes en Wissekerke af toen ie met 110 in z'n 3 volgas een inhaalmanoeuvre uitvoerde en niet bedacht was op de reacties in het stuur  ::) De één vindt het helemaal niets, ik vind het geweldig.
Maar ik had dus inderdaad ook het idee dat de T4 sneller was. Om díe reden (zodat ik kan stoppen met alles er tegen af te meten) en omdat ik het vermoeden heb dat ie wel eens niet meer helemaal origineel zou kunnen zijn ('t gekke ding haalt 253 km/h op 't GPS, hellingaf zelfs 257), wil ik 'm binnenkort eens op de bank zetten. Wil toch wel eens weten wat ie echt doet. Als ie écht niet meer dan de opgegeven 200 pk haalt (170-180 aan de wielen dan zoiets?), neem ik bij de volgende proefrit iemand in de T4 mee voor een kleine dragrace, eens kijken wat er dan écht sneller is.

Citaat van: RRRRR_Ramon op 04-02-2007 01:59:44
Wanneer is een mens tevreden??? Een C70 kan dan wel sneller zijn, daar krijg je geen IKEA kast in en sla je een flater in de parkeergarage van de zweedse woongigant.  8)

Die IKEA zal me een zorg zijn, maar m'n mountainbike past niet in zo'n kreng  :eusa_wall:
Ik snap ook ineens waarom Turbobiker een estate rijdt  :P

R o b

Citaat van: Taranis op 04-02-2007 13:18:42
Citaat van: BenC70ES op 03-02-2007 19:04:12
Heb ooit eens op een testtrack van Volvo Gent met een V40 T4 gereden en daarna met een C70 T5 , beide handbak... die T4 voelde enorm snel (beetje wiebelig weggedrag) en die T5 ook wel maar veel rustiger, en je dacht dat het trager ging, maar in werkelijkheid is die C70 gewoon stukken sneller. Op hetzelfde stuk reed ik met de T4 120 en met de T5 140...

Precies, ik meet dus ook alles af tegen die T4. In dat ding is de beleving veel anders omdat de turbo er bij ongeveer 2400 toeren in 1 klap in beukt, en het ding inderdaad zo zenuwachtig reageert bij volgas. Een maat van me reed 'm 2 jaar terug bijna van de N256 tussen Goes en Wissekerke af toen ie met 110 in z'n 3 volgas een inhaalmanoeuvre uitvoerde en niet bedacht was op de reacties in het stuur  ::) De één vindt het helemaal niets, ik vind het geweldig.
Maar ik had dus inderdaad ook het idee dat de T4 sneller was. Om díe reden (zodat ik kan stoppen met alles er tegen af te meten) en omdat ik het vermoeden heb dat ie wel eens niet meer helemaal origineel zou kunnen zijn ('t gekke ding haalt 253 km/h op 't GPS, hellingaf zelfs 257), wil ik 'm binnenkort eens op de bank zetten. Wil toch wel eens weten wat ie echt doet. Als ie écht niet meer dan de opgegeven 200 pk haalt (170-180 aan de wielen dan zoiets?), neem ik bij de volgende proefrit iemand in de T4 mee voor een kleine dragrace, eens kijken wat er dan écht sneller is.

Citaat van: RRRRR_Ramon op 04-02-2007 01:59:44
Wanneer is een mens tevreden??? Een C70 kan dan wel sneller zijn, daar krijg je geen IKEA kast in en sla je een flater in de parkeergarage van de zweedse woongigant.  8)

Die IKEA zal me een zorg zijn, maar m'n mountainbike past niet in zo'n kreng  :eusa_wall:

Het volvo40forum.nl wil een rollerdag organiseren, interesse!?

Taranis

Citaat van: Robbocop op 04-02-2007 13:33:48
Het volvo40forum.nl wil een rollerdag organiseren, interesse!?

Ligt er aan waar, wanneer en wat het kost :) Mocht 'm bij Ruud ook voor een leuke prijs op de bank zetten, en dat is hier 10 minuten vandaan.

Mag ook via PB hoor, om het een béétje on-topic te houden hier  ;)

Turbobiker

:eusa_dance:

Ik ga de uitdaging ieder moment aan... :eusa_whistle:

Maar wel graag vóór de kroegentocht ;)
De Tussenpaus

Rudi

Citaat van: Laserblue op 04-02-2007 09:43:48
Citaat van: Rudi op 03-02-2007 20:48:21

Wat Hubert zegt,dat hij niet geschikt is voor stoplicht sprints....dat issie dus wel,dan ben je sneller weg...alleen wanneer je bij de 3e versnelling komt begint het drama....

Ik heb dus het gevoel dat ie vanuit stilstand niet erg rap is en in de tussen sprints wel.. ???
wat voor drama bedoel je in z'n 3? inhouden?

We moeten ook niet vergeten dat de 2000-er toch wel wat rapper is dan de 99-er ;)  Zeker dan de mijne daar ligt toch bijna 200 kg aan troep in de auto :eusa_wall:

zo heb ik 100km nonstop topsnelheid gereden en kreeg 'm niet over de 245 heen.

Dat vreemde inhouden heeft alleen mijn auto lijkt het wel,denk dat ik er toch een nieuwe computer op laat zetten...maar vanmiddag heeft hij me niet in de steek gelaten[zou de auto meelezen?] aantal keren plankgas en toen deed de AT het wel goed...het kan dus wel :eusa_think:

Wat me ook opvalt is dat die van mij extreem gevoelig is voor de temperatuur,bij koude lijkt het wel of er 50PK bijkomt,wat ook weer snel verdwijnt als de temperatuur oploopt...ga er ook een Alu IC voor zetten,zou wel 's aardig verschil kunnen maken bij onze auto's..
Dr.Go-Fast...

elianmars

Citaat van: Rudi op 04-02-2007 18:26:23

Wat me ook opvalt is dat die van mij extreem gevoelig is voor de temperatuur,bij koude lijkt het wel of er 50PK bijkomt,wat ook weer snel verdwijnt als de temperatuur oploopt...ga er ook een Alu IC voor zetten,zou wel 's aardig verschil kunnen maken bij onze auto's..

Dat is mij ook al opgevallen, Rudi. Met kouder weer is de wagen veel feller. Groepsbuy alu IC?  :eusa_shifty:

fearless

Ook ff wat geprobeerd....

begint pas bij 22 seconden, iets te vroeg begonnen met filmen  :-[

en hier hoor je op het eind hoe leuk mijn uitlaat kan knallen.  :eusa_whistle:

thuur

Citaat van: fearless op 04-02-2007 19:02:37

begint pas bij 22 seconden, iets te vroeg begonnen met filmen  :-[
film

film

film

Hmm... Dat valt me helemaal niet tegen :eusa_think:

Gaaf hoor ;D

Gr 8)

Taranis

Wat voor uitlaat heb jij?  :angel:

Edit: @ turbobiker: er zijn al meer gegadigden die íets meer in de buurt wonen  :P

san

Durf jij hem zo ver in het rood te trekken... !! Kan dat geen kwaad? Anders ga ik dat ook eens proberen.Mooi geluid.

Taranis

Citaat van: san op 04-02-2007 20:13:34
Durf jij hem zo ver in het rood te trekken... !! Kan dat geen kwaad? Anders ga ik dat ook eens proberen.Mooi geluid.

De 2.5 20V levert z'n max vermogen pas bij 6200 toeren... optimaal schakelmoment is dan 6400 toeren ofzo... Kan op zich niet echt kwaad zolang je niet te vaak doet en zorgt dat de olie op bedrijfstemperatuur is.

Turbobiker

Citaat van: san op 04-02-2007 20:13:34

Rood is rood. Simpel. Tot daar mag je gaan. En dan nog heeft de fabrikant een behoorlijke marge ingebouwd. En normaal gesproken grijpt de toerenbegrenzer ook nog eens in als je te ver gaat. Dus in zijn twee, of beter zijn drie kun je het best een keertje proberen.

Had de motor maar geen motor moeten worden ::)
De Tussenpaus