Demonteren achterlichten

Gestart door FGG, 03-02-2007 18:02:40

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Ja, ik heb de zoekfunctie gebruikt met 'Achterlichten' en er is genoeg te vinden over olieën, waxen, schuren, lakken, zelfs foto's van hoe ze in de vaatwasser moeten liggen. Echter, wat ik niet heb kunnen vinden is hoe je ze (de)monteert. Ik heb 'nieuwe' lichten liggen en wil ze dus nu gaan plaatsen. Verder heb ik nog een set gasveren voor de achterklep. Misschien zijn het twee klussen die goed te combineren zijn?

Wie kan me wat info verschaffen, eventueel met pics?

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

elianmars

Heb je geen breekijzer liggen? Die dingen liggen er zo af, hoor  :evil:

Ik heb geen ervaring met estate lichten. Bij de sedan zitten ze vast met kleine moertjes aan de achterkant.

Als je de bekleding weg haalt, zie je volgens mij snel genoeg hoe de lichten vast zitten.

Hou met monteren van de andere lichten wel even in de gaten dat het rubber goed zit. Anders heb je kans dat het gaat lekken.

FGG

Ik geloof dat ik hier al vast een begin heb:

(Bedankt, Peter!)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

pwassink

Citaat van: FGG op 03-02-2007 19:02:24
Ik geloof dat ik hier al vast een begin heb:

(Bedankt, Peter!)

KLIK indien plaatje nodig : http://img509.imageshack.us/my.php?image=vervangenlampenjf3.jpg

"Begeleidend schrijven"

Ik wist eigenlijk ook niet of dit al eens omschreven was, maar dit is zonder Vadis ook te doen...

Benodigd gereedschap: dopsetje (liefst met een lange dop), platte brede schroevendraaier, autowas, wat lappies.

Verwijder t afdekpaneeltje van de achterstijl met de schroevendraaier uit de klemveertjes.
(onderstaande 2 items kunnen best blijven hangen, daar heb je geen last van)
Als daar toevallig speakertjes zitten, beide rode pennetjes aan onderzijde uittrekken en hem eruitpakken, zoniet doorgaan..
Til t zwarte lipje op en neem de hele lamphouder voorzichtig uit.
Op bijgevoegd plaatje staat 2 maal een boutje aangewezen, deze zit IN de lampunit, draai met een lange dop beide moertjes hiervan af en laat deze vooral niet vallen !
Zijn de 2 moertjes eraf dan kan je met gepast geweld, dus een beetje wrikken de lamp losnemen, hij kan redelijk vastgeplakt zitten met de rubber afdichtingsrand.
Maak de omgeving en met name de plaats waar t rubber moet afdichten even goed schoon, je kan er nu ook wat was op smeren dat schaadt zeker niet.

Monteren is ongeveer hetzelfde maar dan andersom  ;D

Met dat idee had ik al wat extra plaatjes gemaakt en een beetje lopen editen.. succes ermee !

Aangepast !! .. (stelletje ouwe wijven .. ;D
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

KUKO (Rob)

Ik vind jouw boutjes op de foto's wel errug veel op moertjes lijken ,kruising misschien? ;D ;D ;D

elianmars

Citaat van: KUKO (Rob) op 04-02-2007 00:48:32
Ik vind jouw boutjes op de foto's wel errug veel op moertjes lijken ;D ;D ;D

;D ;D

Ik dacht hetzelfde, Rob!

Jur

http://www.jurjenvanleeuwen.nl/gallery/thumbnails.php?album=2

Ook nog wat foto's. Maar die van pwassink zeggen al genoeg.

Jurjen

KUKO (Rob)

Citaat van: elianmars op 04-02-2007 01:15:07
Citaat van: KUKO (Rob) op 04-02-2007 00:48:32
Ik vind jouw boutjes op de foto's wel errug veel op moertjes lijken ;D ;D ;D

;D ;D

Ik dacht hetzelfde, Rob!
Hij heeft wel gehapt dit is veel leuker dan vissen. :evil: