apk om de 2 jaar gaat door !!!

Gestart door dennis-d, 03-02-2007 20:00:13

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Citaat van: reneetje op 04-02-2007 12:31:49
Zou het geen verstandige actie vinden om die keuring om de 2 jaar te doen.

Snap ook niet waarom ???

Als dit doorgaat komt het de werkgelegenheid niet ten goede, de apk keuring zorgt voor giga veel omzet in de diverse branche's

.....en daarmee voor een flinke post aan BTW inkomsten voor de overheid. Denk daarbij ook aan al die al-dan-niet-noodzakelijke reparaties om door de keuring heen te komen. Ga maar na: ca. 6 miljoen auto's in Nederland die jaarlijks worden gekeurd. Neem even aan dat er per keuring een 100 euro is gemoeid, dus inclusief reparaties, dan heb je het al snel over 600 miljoen euro omzet. 19% BTW hierover is 114 miljoen aan BTW inkomsten.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Rayman

Eerst officiele berichtgeving vanuit de RDW; vooralsnog geloof ik niets.

ief

Het zal me werkelijk worst zijn... ;D
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

fearless

daytonawim

Citaat van: reneetje op 04-02-2007 12:31:49
Zou het geen verstandige actie vinden om die keuring om de 2 jaar te doen.

Snap ook niet waarom ???

Als dit doorgaat komt het de werkgelegenheid niet ten goede, de apk keuring zorgt voor giga veel omzet in de diverse branche's

En dat is nou precies het probleem, veel garage's kloppen de niets vermoedende auto bezitter gewoon geld uit de zak.

Daarnaast gewoon een waardeloos systeem, dat je de hele dag zonder auto zit !!!, ivm met de stomme steekproef.

Het systeem in duitsland is al jaren een goed beproefd systeem :-)

fearless

Citaat van: daytonawim op 04-02-2007 14:19:26Daarnaast gewoon een waardeloos systeem, dat je de hele dag zonder auto zit !!!, ivm met de stomme steekproef.

Als er een steekproef komt moet de controleur er binnen een uur zijn, dus hooguit uitloop van een 1,5 uur. Dus valt ook nog wel mee.

Frans Harkema

Gewoon om 16.55 laten afmelden........ ;D

RRRRR_Ramon

Citaat van: haRtV70R op 03-02-2007 22:40:21

Is ook de grootste flauwekul die jaarlijkse apk. En dan die 30 euro voor de 4-gas-test :evil: :evil:

4-gastest ??? Niet voor mij!!  :evil:

Voor de rest denk ik dat het geen goede zet is, er kan veel gebeuren in 2 jaar zeker voor auto's die veel rijden en ook voor auto's die weinig rijden.

Ik denk dat voor de branche het alleen in de aanloopperiode een tegenvaller is, nadat alle auto's op 2 jaar staan komen de grote klappers en kunnen er nog wel een goede boterham mee verdienen. Er is dan nog meer kapot en versleten.  ;)
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Eugene

Citaat van: Frans Harkema op 04-02-2007 15:17:20
Gewoon om 16.55 laten afmelden........ ;D

Dan heb je de auto om 18.30 weer tot je beschikking ;)

If it's not blown, it sucks...

Domaso

Schade aan reputatie Duitse auto's
Auto's langer in bezit

Amsterdam – De Duitse auto staat bekend om zijn kwaliteit, maar toch blijken 8 miljoen auto's in Duitsland rijdende wrakken.

Volgens een onderzoek van de TÜV komt één op de 5 auto's in Duitsland niet door de APK. Het gaat om slecht functionerende remmen, defecte verlichting en onbetrouwbare assen. In 2005 zijn op 82 miljoen Duitsers meer dan 5000 mensen verongelukt tegen 817 op 16 miljoen  mensen in Nederland. In Duitsland vindt de TÜV-controle om de 2 jaar plaats, terwijl in Nederland een jaarlijkse apk-keuring geldt. Volgens de experts blijven Duitsers steeds langer in hun auto's rijden, soms wel 8 jaar. De kwaliteit van die auto's vermindert doordat te weinig geld wordt uitgegeven aan controles en reparaties door jarenlange economische malaise.

Bron: Zondags nieuws, 04-02-2007
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Rayman

Ik moet het nog zien...APK om de 2 jaar is vragen om problemen. Ik vrees niet voor mijn eigen, maar voor de auto van die ander (die een gevaar voor mijn eigen persoon kan vormen).

DD

ik vind om de 2 jaar helemaal geen goe idee. Veel mensen die oudere auto's rijden, zullen dan onverwachts voor grotere kosten komen dan wanneer het eerder geconstateerd is.
Ik ken best wel een hoop mensen die hun auto ieder jaar een grote beurt laten geven in combinatie met de apk. Als die apk straks iedere 2 jaar is zullen veel automobilisten toch nog maar 1x in de 2 jaar een beurt laten doen aan de wagen.
Onderhoud aan een auto is tegenwoordig gewoon duur, en ondanks dat mensen een auto als primaire levensbehoefte beschouwen mag het nooit wat kosten. Een beurt uitsparen zal dus heel snel als normaal gezien worden.

Zeker dingen als bodem las werk zal veel erger worden. hoeveel automobilisten liggen 1x per maand op de grond onder hun auto met een hamer om de balken te controleren. Dat doet de apk keurmeester toch ieder jaar.

t5karel

Citaat van: Rayman op 04-02-2007 17:59:11
Ik moet het nog zien...APK om de 2 jaar is vragen om problemen. Ik vrees niet voor mijn eigen, maar voor de auto van die ander (die een gevaar voor mijn eigen persoon kan vormen).

Dit was ook het 1e wat in mij op kwam.Je zou er maar rijden ,dat er 1 of andere malloot met een kapotte draagarm frontaal op je af komt gieren :eusa_wall:.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

ronbroek

Citaat van: Domaso op 04-02-2007 17:55:34
Schade aan reputatie Duitse auto's
Auto's langer in bezit

Amsterdam – De Duitse auto staat bekend om zijn kwaliteit, maar toch blijken 8 miljoen auto's in Duitsland rijdende wrakken.

Volgens een onderzoek van de TÜV komt één op de 5 auto's in Duitsland niet door de APK. Het gaat om slecht functionerende remmen, defecte verlichting en onbetrouwbare assen. In 2005 zijn op 82 miljoen Duitsers meer dan 5000 mensen verongelukt tegen 817 op 16 miljoen  mensen in Nederland. In Duitsland vindt de TÜV-controle om de 2 jaar plaats, terwijl in Nederland een jaarlijkse apk-keuring geldt. Volgens de experts blijven Duitsers steeds langer in hun auto's rijden, soms wel 8 jaar. De kwaliteit van die auto's vermindert doordat te weinig geld wordt uitgegeven aan controles en reparaties door jarenlange economische malaise.

Bron: Zondags nieuws, 04-02-2007

Op de A 13 vind je ze ook

Laserblue

??? ja dus ???
da's hier heel normaal hoor in Rotterdam

:o wat een malloot :o
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*