Herkenning type LPG

Gestart door 850Peet, 04-02-2007 00:28:30

Vorige topic - Volgende topic

850Peet

8)

OK, hoe herken je nu welk type LPG je in je "oude" 850 hebt?
Ik heb een 850 2.5i met twee lpg tankjes. Op het schokdemperhuis rechtsvoor staat dat de lpg installatie van volvo is, geen enkele verwijzing naar een andere merknaam. Nu heb ik na veel zoeken op het internet het vermoeden dat het om een necam installatie gaat (vandaar dat de garage de auto toch wel gaarne aan me verkocht voor een leuk prijsje)

Ik rijd er goed in, alleen bij lage toerentallen en als hij koud is houd hij in. Vooral lage toerentallen geven problemen, dus ik zorg voor een lage versnelling in de stad. Op de snelweg rijdt hij goed.

Ik tank elke 200 km, want met een volle tank is het probleem een stuk minder.

Wat kan de oorzaak zijn van dit probleem? En ik denk dat er flink geld te verdienen is voor iemand die al deze probleempjes met LPG installaties haarfijn weet op te lossen. Want lpg blijft maar met die kinderziektes kampen voor velen.

Dus kan iemand mij vertellen wat voor LPG installatie ik waarschijnlijk heb en wat de oorzaak van het lagetoerental schokken op lpg kan zijn?

:)

Ludo

Volvo heeft nooit lpg installaties gemaakt, zelfs de af fabriek bi-fuel kwam van Necam waarmee Volvo overeenkomsten had, na weggegaan te zijn bij Vialle.
heb je geen foto's van de installatie?.
bv het schakelknopje waarme je kan switchen van benzine naar lpg?.
zit er een verdamper in of zijn er injectoren geplaatst op het inlaatspruitstuk?.

inhouden bij laag toerental, bedoel je dan dat ie niet trekt of slaat de motor af?.

850Peet

Hallo Ludo,

Dank je voor je antwoord.

De 850 2.5i estate is uit 10-'94
Het schakelknopje is vierkant met een rood / groen led lampje.
Achterin is de vloer iets verhoogd (houten vloer) en liggen er twee tankjes in de reservewiel uitsparing. Een grotere en een kleinere tank.

Groet

850Peet

Ludo

zoals Marco hier beschrijft?:

Citaat van: DCCCL op 01-02-2007 13:00:41
Het is een vierkante, wat naar voren staande knop met de tekst:

*L*
LPG
G

* is ledje

850Peet

G*
LPG
  L

Dus maar één ledje en van boven naar beneden staat "GPL"

Ludo

okee, dat is dus een Vialle installatie.
maar kan een AMS óf een LPi eerste generatie zijn.
een AMS heeft een verdamper, bij LPi zitten er injectors op het inlaatspruitsuk.

zie je dit bij jouw onder de motorkap, de paarse injectors?:

850Peet

Nee, geen injectoren op inlaat spruitstukken, dus moet het dan een verdamper zijn en die geven geloof ik wat makkelijker problemen. Wat is je kennis hierover?

Bedankt
850Peet

850Peet

Heb de auto net gekocht, hij is helemaal na gekeken door Bovag garage. Er zou niet te lang geleden een nieuwe verdamper zijn geplaatst. De auto heeft wel erg lang stil gestaan, of er is in ieder geval weinig mee gereden de laatste 11/2 jaar.

Groet

850Peet

Ludo

een AMS installatie dus.
ik zou de vacuumslangetjes eens allemaal controleren.
ook die van het druksensortje (ook wel stappenmotortje genoemd), die zit onder het zwarte afdekplaatje bovenop de radiator.
wellicht is er een slangetje los of gescheurd door ouderdom.

anders even bij een Vialle dealer langsgaan en alles laten controleren.

850Peet

Ludo
Heel erg bedankt voor je informatie.

Ga deze week alles controleren of eventueel langs de Vialle dealer.

Groet

850Peet