Niet Remmen??

Gestart door T-5Rwin, 05-02-2007 09:32:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

T-5Rwin

Ik heb zaterdag een proefrit gemaakt in een T-5, maar wat me achteraf opviel is de slechte staat van de remmen. Snel zijn is leuk, maar alleen met goede remmen :eusa_shifty:

Zelfs mijn Zafira staat duidelijk sneller stil dan deze. Ik kreeg maar met moeite de ABS in gang. Nu kan het liggen aan het feit dat de auto langere tijd heeft stil gestaan, maar goed was het niet.

HH technici, waar zou het aan kunnen liggen, of moet ik naar ( laten ) kijken of is het no-go?

Johann

ABS niet in gang krijgen zou ik zeggen dat het goede remmen zijn maar helaas is het pruttel ja.

reneetje

#2
Slechte remmen zijn standaard op een 850, zonder meerprijs ;D

Zonder gein,

De remmen zijn wel onderbemeten , maar remactie's onder de 120 kunnen best door de beugel mits je het niet meerdere malen achter elkaar doet.

Op grotere snelheid meerdere malen sterk vertragen geeft grote problemen.

ABS is eenvoudig te controleren, stukje op nat wegdek of iets dergelijks(gras) en een keer flink op de rem stampen, dan moet de abs ingrijpen.
Zoniet dan zal de controller moe zijn , maar dan zal er ook eeen lampje branden op je dashboard.

De remolie vervangen levert ook aardig wat winst op.(vooral denk ik in jouw geval , zo te lezen)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Taranis

Eventueel kun je rondom andere schijven+blokken steken (en dan niet de standaard Volvo prut), dat scheelt al wat...

lange

zorgen dat de remVLOEISTOF word vervangen

en het inslijten van de blokken op de schijfen na lager stilstaan is geen gek ide

mvg bas
de portemonnee was leeg dus de Volvo weg.
auw auw auw
een Suzuki ignis terug gekocht

Enno

Ik ben redelijk verbaast over het remvermogen met standaard Volvo 302mm schijven, blokken en nieuwe rem-klauwen. Ik heb gisteren de auto laten uitrusten met "zgan" standaard remsysteem. Het enige verschil is de 302 remschijf i.p.v. 280mm.

Wat mij opvalt :
1. Ik kan veel harder remmen........dan ik ooit heb gekund;
2. Remmen zijn makkelijk te doseren en in alle situaties voelt het alsof er nog voldoende reserves zijn;
3. Piepende remmen heb ik geen last meer van.
4. Op eens ziet het lullige schijfremmetje aan de voorzijde er een stuk imposanter uit.
5. Standaard zijn remklauw & houder voor remklauw "goudkleurig" uitgevoerd. ZIet er goed uit.


mehn

Zal wel aan de blokken liggen  :eusa_whistle:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

Citaat van: Enno op 06-04-2007 19:12:54

Wat mij opvalt :
1. Ik kan veel harder remmen........dan ik ooit heb gekund; 

dan moet je eens een keer of 6-7 kort na mekaar hard gaan remmen, maar dan ook écht hard remmen hé.
bv van 160-170 naar 40...
;D

Enno

IK ga later dit jaar wel een keer de proef op de som nemen. Voorals nog vind ik de overstap naar 302 & twee nieuwe remklauwen al een gigantische vooruitgang.

Eugene

Citaat van: Ludo op 06-04-2007 19:24:17
Citaat van: Enno op 06-04-2007 19:12:54

Wat mij opvalt :
1. Ik kan veel harder remmen........dan ik ooit heb gekund; 

dan moet je eens een keer of 6-7 kort na mekaar hard gaan remmen, maar dan ook écht hard remmen hé.
bv van 160-170 naar 40...
;D

3 keer is meer dan voldoende ;D

If it's not blown, it sucks...

rody

vergeet niet aan jullie remslangen te denken...

willen nog wel eens scheurtjes vertonen na ong 12-15 jr.

geld voor alle volvo types.

Derks

Citaat van: Eugene op 06-04-2007 21:32:20
Citaat van: Ludo op 06-04-2007 19:24:17
Citaat van: Enno op 06-04-2007 19:12:54

Wat mij opvalt :
1. Ik kan veel harder remmen........dan ik ooit heb gekund; 

dan moet je eens een keer of 6-7 kort na mekaar hard gaan remmen, maar dan ook écht hard remmen hé.
bv van 160-170 naar 40...
;D

3 keer is meer dan voldoende ;D

Als je drie keer achter elkaar, op de openbare weg, van 170 naar 40km/h moet afremmen, moet je volgens mij wat aan je rijstijl gaan doen,,,,,,


gr derks ::)

Eugene

Citaat van: Derks op 06-04-2007 21:37:59
Citaat van: Eugene op 06-04-2007 21:32:20
Citaat van: Ludo op 06-04-2007 19:24:17
Citaat van: Enno op 06-04-2007 19:12:54

Wat mij opvalt :
1. Ik kan veel harder remmen........dan ik ooit heb gekund; 

dan moet je eens een keer of 6-7 kort na mekaar hard gaan remmen, maar dan ook écht hard remmen hé.
bv van 160-170 naar 40...
;D

3 keer is meer dan voldoende ;D

Als je drie keer achter elkaar, op de openbare weg, van 170 naar 40km/h moet afremmen, moet je volgens mij wat aan je rijstijl gaan doen,,,,,,


gr derks ::)

Dan kom de openbare weggetjes in Limburg maar eens bekijken ;D

If it's not blown, it sucks...

Enno

Citaat van: Eugene op 06-04-2007 21:39:12
Citaat van: Derks op 06-04-2007 21:37:59
Citaat van: Eugene op 06-04-2007 21:32:20
Citaat van: Ludo op 06-04-2007 19:24:17
Citaat van: Enno op 06-04-2007 19:12:54

Wat mij opvalt :
1. Ik kan veel harder remmen........dan ik ooit heb gekund; 

dan moet je eens een keer of 6-7 kort na mekaar hard gaan remmen, maar dan ook écht hard remmen hé.
bv van 160-170 naar 40...
;D

3 keer is meer dan voldoende ;D

Als je drie keer achter elkaar, op de openbare weg, van 170 naar 40km/h moet afremmen, moet je volgens mij wat aan je rijstijl gaan doen,,,,,,


gr derks ::)

Dan kom de openbare weggetjes in Limburg maar eens bekijken ;D

Achterhoek mag dat ook ;D ;)

Kun je lekker racen......is helaas vaak ook de regio waar "Blik op de weg" acteert

En betreffende de remslangen....die zijn in bestelling.

De slangen aan voorzijde zijn 2 jaar geleden vervangen door verse exemplaren.....die zijn echter ook al weer zo'n 86000 km oud.

lange

Citaat van: rody op 06-04-2007 21:37:02
vergeet niet aan jullie remslangen te denken...

willen nog wel eens scheurtjes vertonen na ong 12-15 jr.

geld voor alle volvo types.

JA EN DAN GELIJK MAAR RVS DACHT IK
de portemonnee was leeg dus de Volvo weg.
auw auw auw
een Suzuki ignis terug gekocht