Nieuw forumlid, nog ook met 850

Gestart door Thys, 05-02-2007 17:57:59

Vorige topic - Volgende topic

Thys

Dag allemaal,

ik ben Thijs, 24, kom uit Leeuwarden, en rijd sinds 1,5 jaar in een 360. Echter bij 25.000 km/jaar met een verbruik van 1:9/9,5 is dat nogal onvoordelig, en los daarvan niet overdreven comfortabel.

Vandaar dat ik me nu aan het orienteren ben op een 850, vast staat al wel dat het een handgeschakelde sedan 20v moet worden, geen turbo voor mij. Ben op zoek naar een benzineauto, welke ik zelf op G2 wil zitten.

Ik lurk hier alweer een paar weken rond, op zoek naar bruikbare info mbt het kopen van een 850. Heb al veel gevonden, maar sta altijd open voor meer:)

Vragen hoor ik natuurlijk graag, zal alles met plezier beantwoorden.

Thijs

Esveldt

Nou, welkom dan!

Maar jij denkt dat een 850 voordeliger rijdt?

Oke, het wordt wat goedkoper door het gas maar toch!

Vertigo

Orienteer je dan op een 10V of een 2.0, die zijn makkelijker op G3 te krijgen dan een 20V.
Als je echt G2 in wilt bouwen duurt het lang voordat je de inbouw hebt terugverdient. Daar kan je dan denk ik zo'n 1,5 jaar voor op benzine rijden voor dat geld.

een 850 op LPG G2 zoeken is een andere optie. Die zijn er ook genoeg te vinden.

Turbobiker

Welkom Thijs en succes met vinden.

(en bij het ontbreken van een 850...

... heb je ook plaatjes van je 360? ::) )

(die je overigens waarschijnlijk erg makkelijk hier kwijt kunt op het forum ;) )
De Tussenpaus

killerbee

Schaaf en Mellema in Dokkum hadden er nog een 850 staan.
Heb verder niet gekeken naar het hoe en wat.

Thys

Tis wel een Vólvo 360 hoor, geen Ferrari, ook al is ie ook rood (en niet bruin, volgens een blinde zeeuwse parkeerwachter :eusa_wall: )

Verderop op de oprit nog een drietal 740's station van mn vader, intussen weer gereduceerd tot 1:)

Voor geinteresseerden, hij is te koop, maar verwacht er niet extreem veel van. Hij begint lokaal wat krokant te worden, en de lak is niet erg mooi; slecht op enkele plaatsen.

Bij vd Schaaf & Mellema vind ik alleen een station die bijna 3 keer mn budget is, dus dat gaat hem niet worden.
Echt haast heb ik er ook niet mee, de 360 heeft nog apk tot september, dat haalt ie ook zeker nog wel, dus er is geen stress ofzo. Maar goede tips voor een 850 zijn altijd welkom. Nu kwam ik op speurders de volgende tegen,
advertentienummer: 27666791, die er op het oog knap uitziet en veel waar biedt voor het geld, maar hij lijkt me te goedkoop... iemand deze auto al eens gezien, of ervaring met het betreffende bedrijf, deautogalerij.nl? Hij staat in Wormerveer, niet direct bij mij om de hoek. Kenteken is nog inbekend, ga ik morgen voor de aardigheid maar eens opvragen denk ik.

Voor wat betreft het gasverhaal: voor zo'n 500 euro moet het mogelijk zijn om zelf een G2 installatie in te bouwen, heeft mn vader onlangs ook gedaan in de 740, en die kosten zou ik er met een half jaar al uit hebben; Mocht het nou een jaar duren, dan vind ik dat nog steeds goed te overzien.

Thijs

fearless

Hey bekende 360.  :eusa_think:  Ow ja, al paar keer in het echt gezien.  ;D  ;)

Welkom hier en succes met zoeken naar een 850.

FGG

Wij hebben voor 1500 euro G3 in laten bouwen en dat hadden we binnen een half jaar terug verdiend. We rijden ca. 35000km per jaar.

Met 25000km ben je dus ongeveer 3500 euro per jaar aan benzine kwijt (1:10, 1,40/ltr) en met LPG zo'n 1600 euro (1:7, 0,45/ltr). Da's een verschil van 1900 euro, dus da's de inbouw + de wegenbelasting.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Thys

De afgelopen weken is mijn garagehouder voor me op zoek geweest naar een 850, met nu het volgende resultaat:

850 sedan, 03-1995, 2,4 20v, lpg2, trekhaak, schuifzonnedak, 275dkm. Koppeling kort geleden vervangen, verdeler+bougiekabels zien er als nieuw uit.
Heb er vandaag in gereden, helemaal goed natuurlijk;) Alleen viel me op dat het gaspedaal erg zwaar gaat. Voor de rest; vorstelijk! Voor je het weet rijd je alweer veel te hard, het is heerlijk stil, comfortabel, etc,  maar dat hoef ik jullie natuurlijk niet uit te leggen:)

Paar kleine minpuntjes:
-1 koplampglas met gat erin
-1 deukje in portier LA, en nog 1 in de raamlijst van het driehoekruitje
-vorige eigenaar is na het tanken een keer weggereden zonder de slang af te kopen, zie foto voor het resultaat
-er is flink in gerookt, en auto is stinkend smerig. Stuur plakt, overal stof, zand, etc. Niets dramatisch verder, auto poetsen met mooi weer is tenslotte leuk:) Hoop alleen dat die muffe lucht er uit te krijgen is, de auto moet tenslotte naar mij ruiken, niet andersom
-er moeten 4 nieuwe banden om
-stootstrip rechtsvoor zit los

De foto's:

Voor 2500 euro, ex. de nieuwe banden, wordt deze wagen van mij. Lijkt mij geen slechte deal...

Thijs
*Heeft er wel zin an!*

Ludo

http://i125.photobucket.com/albums/p68/thyzerrr/8502res.jpg
:o
alleen al voor deze afwerking zou ik em al laten staan.
er staan zat veel mooiere exemplaren te koop.

V70geRwin

2500 is veel geld, ik zou ook even verder kijken en ook vooral naar G3...
Suc6 met zoeken, leuk klusje trouwens!

En blijf ze hier vooral even tegen het licht houden hoor, wij zijn wel je kritische geweten  ;D

EdOdee

Ja 2500 is zeker veel. Je kan idd beter even verder kijken. Voor die prijs heb je genoeg keus. Bijv. een met lichtmetaal eronder.

Succes

FGG

Veel te duur. Zo te zien echt een 'vieze bak'. Lekker laten staan en rustig verder kijken. Er zijn veel mooiere te koop voor hetzelfde geld.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

ief

Nee, dit wordt em niet....alleen de foto's al zeg...niet doen dus, gewoon even verder zoeken.

My 2 cents.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

AntonioMontana

Zo inderdaad, veels teveel geld voor een auto in die staat en met de beschreven geur. Zoek rustig verder en je vindt veel mooiere voor evenveel geld. Voor 2500 moet je al aan een 96er + G3 kunnen komen. Succes!