Achterklep 850 estate vervangen

Gestart door 850fan, 06-02-2007 23:31:35

Vorige topic - Volgende topic

850fan

Hallo allemaal,

Ook mijn estate heeft last van roest op de achterklep  :'( Het zit onder de beruchte zwarte strip onder het achterraam. Ben al een paar bedrijven langs geweest om te laten kijken of het eventueel nog te repareren zou zijn, maar kreeg te horen dat de klep "door" zou zijn. En je ziet het nu ook van buiten ook op steeds meer plekken gaan bobbelen.
Op zoek naar een nieuwe klep dus maar, nou heb ik er eentje gevonden maar dat is een achterklep van een V70 uit 1998. Wat ik me nou afvraag, past deze klep qua bedrading in een 850 estate uit 1996? Zo heeft deze klep bijvoorbeeld dus ook een LED-remlicht, het lijkt me dat de 850 hier standaard niet voor is voorbedraad, of toch wel?
Wie weet of de bedrading van een V70 klep in een 850 is aan te sluiten?

850fan

@®-

Ik denk dat je het zo over kan zetten. In het ergste geval zal je wat bedrading moeten uitzoeken en aan moeten sluiten, maar ik denk dat dat zelfs niet nodig is.

850fan

Inmiddels heb ik een andere klep gevonden, in kleur nog wel, maar nu loop ik tegen een ander probleem aan (electra was geen probleem). De naad tussen de achterlichten en de klep is met de nieuwe achterklep links en rechts niet meer gelijk. Rechts zit er een veel grotere kier dan links. Zover ik weet is de klep die ik nu heb, wel gewoon recht. Is er wellicht nog iets af te stellen aan de achterklep zodat deze "recht" tussen de achterlichten valt?

thuur

Citaat van: 850fan op 25-03-2007 11:33:53
Inmiddels heb ik een andere klep gevonden, in kleur nog wel, maar nu loop ik tegen een ander probleem aan (electra was geen probleem). De naad tussen de achterlichten en de klep is met de nieuwe achterklep links en rechts niet meer gelijk. Rechts zit er een veel grotere kier dan links. Zover ik weet is de klep die ik nu heb, wel gewoon recht. Is er wellicht nog iets af te stellen aan de achterklep zodat deze "recht" tussen de achterlichten valt?

PB me even je e-mailadres s.v.p., ik heb een mooi pdf-je over het afstellen van de portieren.

Gr ;)

BasV70

Is dat PDF-je ook voor andere geïnteresseerden beschikbaar??  :eusa_whistle:

thuur

Met dank aan Ludo

Klik hier

Gr :angel:

BasV70