LPI inbouwen in Assen of Son?? wie heeft ervaring

Gestart door Pepijnwk, 07-02-2007 13:02:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

S. Brouwer

Citaat van: Pepijnwk op 15-02-2007 23:49:54
He S Brouwer,

Die van mij gaat 8 en 9 maart naar Son! Ik ga hem zaterdag ophalen. Ik zal je auto zien staan denk ik.

Groeten Pepijn.

yep, als het goed is wel.
een s70 met schade aan beide rechterportieren dus goed herkenbaar.

Is het verstandig om meteen de carteronlutchting te laten vervangen door mesman?
Want het inlaat spruitstuk moet er toch vanaf daar. Heeft iemand het daar eerder laten vervangen door hun?

Clapton

Citaat van: S. Brouwer op 16-02-2007 10:46:56
Citaat van: Pepijnwk op 15-02-2007 23:49:54
He S Brouwer,

Die van mij gaat 8 en 9 maart naar Son! Ik ga hem zaterdag ophalen. Ik zal je auto zien staan denk ik.

Groeten Pepijn.

yep, als het goed is wel.
een s70 met schade aan beide rechterportieren dus goed herkenbaar.

Is het verstandig om meteen de carteronlutchting te laten vervangen door mesman?
Want het inlaat spruitstuk moet er toch vanaf daar. Heeft iemand het daar eerder laten vervangen door hun?

mijn 850 t5 gaat a.s. dinsdag naar Mesman, en ja carterontluchting direct laten vervangen is naar zeggen dan een goedkope handeling, achteraf vele malen duurder.

Ik zal op woensdag de auto weer ophalen, én foto's maken dan kan ik meer vertellen, maar verwacht daar geen wonderen van want mijn technische kennis,  :eusa_wall: en volgens vele, andere kennis is zeer beperkt.  ;D

mehn

Citaat van: Clapton op 16-02-2007 11:44:57
mijn 850 t5 gaat a.s. dinsdag naar Mesman, en ja carterontluchting direct laten vervangen is naar zeggen dan een goedkope handeling, achteraf vele malen duurder.

Ik zal op woensdag de auto weer ophalen, én foto's maken dan kan ik meer vertellen, maar verwacht daar geen wonderen van want mijn technische kennis,  :eusa_wall: en volgens vele, andere kennis is zeer beperkt.  ;D

Dinsdag brengen en woensdag weer ophalen?  :eusa_think:
Maken ze de injectoren er nu zelf in dan?

sjips, ik moet me nu toch echt eens scheren voel ik

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Clapton

Citaat van: mehn op 16-02-2007 11:47:34
Citaat van: Clapton op 16-02-2007 11:44:57
mijn 850 t5 gaat a.s. dinsdag naar Mesman, en ja carterontluchting direct laten vervangen is naar zeggen dan een goedkope handeling, achteraf vele malen duurder.

Ik zal op woensdag de auto weer ophalen, én foto's maken dan kan ik meer vertellen, maar verwacht daar geen wonderen van want mijn technische kennis,  :eusa_wall: en volgens vele, andere kennis is zeer beperkt.  ;D

Dinsdag brengen en woensdag weer ophalen?  :eusa_think:
Maken ze de injectoren er nu zelf in dan?

sjips, ik moet me nu toch echt eens scheren voel ik

Geen idee, heb ik ook niet gevraagd maar ga ervan uit dat alles in orde komt, zo niet kan ik altijd nog Moskovics bellen, die heeft binnenkort tijd zat denk ik...  ;D

mehn

Ik was de auto iig 3 dagen kwijt omdat het spruitstuk naar Vialle moest om de injectoren te plaatsen ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Clapton

Citaat van: mehn op 16-02-2007 11:54:10
Ik was de auto iig 3 dagen kwijt omdat het spruitstuk naar Vialle moest om de injectoren te plaatsen ;)

thkxs ga even bellen... met Bram  ;D

Clapton

Citaat van: mehn op 16-02-2007 11:54:10
Ik was de auto iig 3 dagen kwijt omdat het spruitstuk naar Vialle moest om de injectoren te plaatsen ;)

Toch gewoon ophalen op woensdagavond.

Ludo

Citaat van: mehn op 16-02-2007 11:54:10
Ik was de auto iig 3 dagen kwijt omdat het spruitstuk naar Vialle moest om de injectoren te plaatsen ;)

dat is toch bij Mesman om de hoek.
een uurtje...  ;D

Pepijnwk

#23
Citaat van: S. Brouwer op 16-02-2007 10:46:56
Is het verstandig om meteen de carteronlutchting te laten vervangen door mesman?
Want het inlaat spruitstuk moet er toch vanaf daar. Heeft iemand het daar eerder laten vervangen door hun?

Ik laat het wel doen. Het spruitstuk is er inderdaad al vanaf en het kost ik dacht iets van 89 euro ofzo extra aan materiaal en een beetje werk waarschijnlijk. Als je het daarna moetlaten doen komt toch een keer, koste het minimaal drie uur voor een ervaren monteur heb ik me laten vertellen.

Ik zou het dus gewoon doen.

Groeten pepijn



Mod edit: Quote maar weer eens aangepast
Volvo 740 gle aut, volvo 740 gl , Volvo 940 GLE 440.000 , Volvo 850 GLT 240.000,
Volvo V70 T 335.000, Volvo 245 1980 310.000

phhouben

Ik heb ervaring met Son volgens mijn verkoper Nordicar in Heerhugowaard is dit de beste die kan omgaan met turbo motoren. Ik zelf rijd al een jaar probleemloos op LPG G3 installatie

S. Brouwer

@Pepijnwk

Was jouw V70 degene met een ring sticker op de achterkant of degene met een skikoffer op het dak? Meer heb ik er niet gezien.


Ik heb mijn auto van de week weer opgehaald en tot nu toe bevalt het mij best. (net 300km gereden) Dus hoe het op de lange termijn is kan ik nog niet zeggen.

Het overschakelen gaat vlekkeloos, en bij stationair draaien blijft de motor strak op toeren draaien. Als de motor koud is heeft schakelt het systeem na ongeveer 500m over en als de motor warm is na enkele seconden.

Er zou bij mij een 55ltr tank in komen, maar bij inbouw bleek er een 61ltr tank in te passen dus is die toegepast. Ik had namelijk gevraagd of er geen grotere tank in kon.

Alleen op de terugweg terhoogte van Zaltbommel hoorde ik 2 klappen en zag iets zwarts in m'n binnenspiegel wegschieten. Ik weet zeker dat ik nergens overheen gereden ben en ben direct gestopt op een parkeer terrein langs de A2. Ik kon niets ontdekken wat ik eventueel verloren zou zijn. En de motor bleef ook goed lopen. Wel had ik het gevoel dat het gaspedaal anders aanvoelde/meer trilde. Ik heb contact opgenomen met Mesman maar die hadden geen idee wat het kon zijn. Dus ik wacht nog ff af van wat of dat het geweest kon zijn.


Pepijnwk

@S. Brouwer

Die van mij was een zwarte V70 Ik heb die  van jou wel zien staan. Ik was er pas donderdag morgen heel vroeg. Ik heb een enorm avontuur beleeft met het inruilen van mijn auto en ophalen van deze v70. Ik heb tijdens dit avontuur ook nog de auto van Mesman beschadigd door er een frontake botsing mee te maken!!!!

Niet normaal mijn afgelopen dagen!!
Ik bedenk nog even waar ik dat kwijt kan op dit forum.
Volvo 740 gle aut, volvo 740 gl , Volvo 940 GLE 440.000 , Volvo 850 GLT 240.000,
Volvo V70 T 335.000, Volvo 245 1980 310.000

Ludo

Citaat van: Pepijnwk op 10-03-2007 21:33:01
Ik heb tijdens dit avontuur ook nog de auto van Mesman beschadigd door er een frontake botsing mee te maken!!!!

oei, de V70 R?.

Pepijnwk

#28
Citaat van: Ludo op 10-03-2007 22:33:34
Citaat van: Pepijnwk op 10-03-2007 21:33:01
Ik heb tijdens dit avontuur ook nog de auto van Mesman beschadigd door er een frontake botsing mee te maken!!!!

oei, de V70 R?.



Gelukkig niet hoewel ik die graag mee had gehad! Nee het was een Renault Kangoo, natuurlijk op LPG. De tegenligger was een dikke audi a6 quattro waar allerlei toeters en bellen afgingen na ons innig contact.
Volvo 740 gle aut, volvo 740 gl , Volvo 940 GLE 440.000 , Volvo 850 GLT 240.000,
Volvo V70 T 335.000, Volvo 245 1980 310.000

S. Brouwer

pff, nee dat klinkt niet echt positief. Hoop dat je er niks aan overgehouden hebt na zo'n klapper.
Veel succes met de afhandeling en succes