Recente roffeleigenaar (V70 TDI)

Gestart door Volvokoen, 07-02-2007 14:13:25

Vorige topic - Volgende topic

Volvokoen

Ave Coroffelaars,

Sinds afgelopen zaterdag ben ik de trotse eigenaar van een V70 TDI bj 1998 in perfecte staat. Altijd goed onderhouden en alleen snelwegkilometers. Echter, vandaag zagen we bij het wisselenv an de voorbanden dat de linkeraandrijfasrubber gescheurd was. Dit is echt pech, want ik wou vandaag naar Belgie. Hopelijk lukt dat nog.
Zondag vertrek ik voor een weekje naar Nice en zal de auto grondig getest worden. Ik kijk er al naar uit!!!

Ik heb ook nog een 764 GLE bj 1990 met de superzalige V6. De reden van aanschaf V70 is het grote benzineverbruik van de 764. Ondanks dat het allebei Volvo's zijn, zijn er toch nogal wat verschillen tussen beide wagens. De V70 is moderner en de stoelen sportiever, maar de 764 rijdt vorstelijker en heeft fauteuils ipv stoelen. De ophanging van de V70 is sportiever, maar of ze ook zo relaxed is als de 764 zal moeten blijken tijdens mijn rit naar Nice. De V70-motor is lawaaiierig en trekt niet zover door als de 764, maar misshcien is de vergelijking dieselmotor vs V6-benzinemotor niet eerlijk? De armleuning in de deur van de V70 is zachter en comfortabeler, maar de middenconsole-armsteun is te laag en bevat minder opslagruimte in vergelijking met 764.
Al bij al vermoed ik dat ik heeel erg blij zal zijn met de V70. Het is ook een uniek stuk, want ik heb nog nooit zo'n mooie V70 gezien. Normaal draai ik nooit mijn koppeke om voor een V70, maar dat was toch anders bij deze! Maar, ik ben toch blij dat ik de 764 niet weg doe, want die geeft mij toch een meer vorstelijk gevoel.

Ik hoop via dit forum technische info te kunnen ontvangen, maar ook emoties en ideeen over de roffelaars te kunnen uitwisselen.

Gegroet,

Volvokoen
V70 TDI bj 1998 Automaat Exclusive Line >430d km
764 GLE bj 1990 V6 AW-71 197d km
geschiedenis: Citroen BX 1.9 TDI < 744 bj 1991 TD 190d km

Claudia

Welkom, Koen!

Emotie genoeg, hier...dus daarmee zit je al goed! ;D
En technische kennis is ook voorhanden, her en der....

Heb je al foto's?(van allebei)
(gaan ze anders om zeuren ::))
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

ief

Koen, Welkom! :) Een "Bouwknecht" Volvo?
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Clapton

Welkom, mooie kleur en waar blijven de foto's

Philip850

Welkom!

Gefeliciteerd met je nieuwe roffel (pics!)
Ook leuk dat je een 7 serie tank hebt, blijven auto's met karakter.

Groetjes Philip
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

Niek

Welkom, en veel plezier met je Volvo's!!
And through it all she offers me protection
                      VOLVO C70

FGG

Welkom op 't Forum, Volvokoen.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Turbobiker

Welkom op het forum.

Mooie wagens zo op papier.

En onderschat de kwaliteiten van de V70 op de lange afstand niet. Ik ben van mening dat de V70 dat nog beter doet dan de 760.

En de foto's?
De Tussenpaus

Volvokoen

Hey, dank je wel iedereen voro de enthousiaste welkomgroeten!!!

Inderdaad van Bouwknecht, maar ik had hem al eerder gezien op Ebay van de oorspronkelijke eigenaar. Ik beschikte toen echter niet over het geld en dus heb ik wat moeten wachten. Ondertussen had Bouwknecht hem al opgekocht. Hij lijkt mij alleen knappe/in goede staat verkerende Volvo's aan te schaffen. Hij zei dat ze zo snel verkopen dat hij overweegt alleen nog V70's/850's op te kopen.

Afgelopen week ben ik met de red beauty (zo noem ik haar ;)) naar Nice gereden. Ondanks de 392d km verliep de rit probleemloos en zelfs bij bergop aan 150 km/u deed ze alsof het niets was: zaalig!! Dat betekent ook dat de motor nog in behoorlijk goede staat is. Verder zag ik geen roetpluim achter mij tijdens zo'n bergoprit, dus ook dat is bemoedigend. Zo'n bergoprit liep wel wat moeilijker met mijn witte dame (764 ;)) Ze kon het wel aan 150 km/u, maar dan zoop ze als een zot. Het brandstofverbruik is inderdaad afkicken, want mijn witte dame beschikt over de dorstige V6 en die TDI is een enorm stuk zuiniger!! Dat was ook de reden waarom ik de V70 heb gekocht, dus dat lijkt wel in orde.
De rit van Nice naar Gent (1230 km) heb ik in 10 uur afgelegd en dankzij de Cruise Control en de zetels stapte ik uit alsof het niets was. De CC is echt wel zaaalig en heb ik nooit gehad in mijn 764, maar ik heb hem onlangs op de kop kunnen tikken en zal hem volgend jaar inbouwen. De zetels zijn echt anders dan de 764: ondanks dat ze sportiever zijn dan in de 764 zijn ze toch even comfotabel. Dat had i kniet verwacht. Vooral de goede steun in de rugholte beviel mij heel erg. Wat ik wel beter vind in de 764 is dat deze soepeler/rustiger over putten en bobbels in de weg glijdt dan de V70, maar de V70 is dan weer strakker in de bochten.  Het is gewoon een ander rijden.
Wat het optrekken betreft, is de TDI van de V70 wat tammer en komt hij pas echt op gang vanaf 2500 toeren, wat toch wel lang duurt in vergelijking met die V6 van mijn 764. Maar ja, je koopt geen diesel om ermee te racen, he!

Morgen ga ik even naar de dealer, want de motor ratelt soms bij stationair draaien. Hij doet dat niet altijd en nooit wanneer je wat gas geeft. Een vriend vermoedt dat de kleppen afgesteld moeten worden, maar ik wil toch even de experts horen.

Ik zie niet hoe je foto's kan plakken in dit bericht. Ik vind wel het icoontje 'afbeelding toevoegen', maar als ik daarop klik, dan krijg ik alleen [img] onderin het bericht. Wat kan ik daarmee? Kan iemand mij hier mee helpen, aub?

Alvast bedankt voor de welkomst en jullie zullen mij hier vaker aantreffen.

Koen

ief

Tussen die [ img][/img] plak je de link(URL) van je foto die je wilt laten zien.
Volvo 850 Clublid

Volvokoen

Maar, dan moet je die foto's ergens op het internet hebben staan: correct? Zo ja, dan lukt dat niet, want ik heb geen homepage of zo.
Kan ik ze niet uploaden?

Groeten,

Koen

V70geRwin

Citaat van: Volvokoen op 20-02-2007 12:10:02
Maar, dan moet je die foto's ergens op het internet hebben staan: correct? Zo ja, dan lukt dat niet, want ik heb geen homepage of zo.
Kan ik ze niet uploaden?

Groeten,

Koen

Imageshack in de usa wil dat wel voor jou en veel anderen hosten, google maar eens...
leuk dat je de oudere volvo ook houd, echt een klassieker (nu al)...

Veel plezier met je V70!

Gr,
Gerwin

Maarten

Koen,
Gefeliciteerd met jouw TDI, en ik heb net de mijne laten chippen moet je ook doen, en wedden dat je dan zegt:" met een diesel kun je best racen he".
Groet Maarten
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

Volvokoen

Dag Maarten,
Ja, dat was ik ook al van plan te doen, maar niet dit jaar, want ik wil eerst de auto afbetalen.
Verder wil ik ook meer weten over de gevolgen voor de slijtage van de motor met dat chipgedoe, want de mijne heeft er nu 395d km op zitten. Ondanks dat lijkt ie nog in heeel goede staat, want bergop aan 150 km/u verliep probleemloos en zonder merkbare rookpluim.
Tenslotte wil ik ook weten of dat geen problemen voor de automaat oplevert.

Ik rij liever 1 jaar langer met een niet-gechipte dan 1 jaar minder met een gechipte wagen.

Hoeveel PK heb je na het chippen? Is het koppel ook verhoogd of niet?

Groeten,

Koen

ief

Koen, op Photobucket kun je heel eenvoudig fotos die op je eigen PC staan uploaden. Eenmaal gedaan staan er 3 linkjes onder elke foto. kopieer de link waar de [img] tags in staan naar je bericht en klaar ben je.
Volvo 850 Clublid