remblokken welke nemen?

Gestart door Enno, 07-02-2007 16:56:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ludo

Citaat van: elianmars op 15-05-2007 23:30:42
Zelfs bij lichte pedaaldruk voel ik ze al goed.
Met de standaard blokken gebeurde er helemaal niks....

dat snap ik niet goed.
de standaard blokken zijn als een spons dan?. ???

Eugene

Citaat van: Ludo op 15-05-2007 23:41:29
de standaard blokken zijn als een spons dan?. ???

Bijten minder

If it's not blown, it sucks...

Ludo

Citaat van: Eugene op 15-05-2007 23:42:22
Citaat van: Ludo op 15-05-2007 23:41:29
de standaard blokken zijn als een spons dan?. ???

Bijten minder

dan zijn de OMP blokken nóg zachter dan originele?.

Enno

Citaat van: elianmars op 15-05-2007 23:30:42
Ik heb aan de achterzijde ook de OMP blokken. Ik blijf het zeggen, ze bevallen me echt heel goed. Zelfs bij lichte pedaaldruk voel ik ze al goed.
Met de standaard blokken gebeurde er helemaal niks....

Achterzijde moet los bij mij, handremschoenen zijn vrees ik niet echt jofel meer. Ik wil dan ook weer "mooie schijven" en blokken (OMP) er op zetten. Het zal we weer een leuke duit gaan kosten..

Eugene

Citaat van: Ludo op 15-05-2007 23:44:06
Citaat van: Eugene op 15-05-2007 23:42:22
Citaat van: Ludo op 15-05-2007 23:41:29
de standaard blokken zijn als een spons dan?. ???

Bijten minder

dan zijn de OMP blokken nóg zachter dan originele?.

Geen idee, weet niet of het bij koude of warme blokken is...

If it's not blown, it sucks...

thuur

Citaat van: Eugene op 15-05-2007 23:45:02
Citaat van: Ludo op 15-05-2007 23:44:06
Citaat van: Eugene op 15-05-2007 23:42:22
Citaat van: Ludo op 15-05-2007 23:41:29
de standaard blokken zijn als een spons dan?. ???

Bijten minder

dan zijn de OMP blokken nóg zachter dan originele?.

Geen idee, weet niet of het bij koude of warme blokken is...

Origineel zijn er de standaard blokken en longlife blokken. De laatste zijn een stuk harder.


Gr 8)

elianmars

Citaat van: Ludo op 15-05-2007 23:41:29
Citaat van: elianmars op 15-05-2007 23:30:42
Zelfs bij lichte pedaaldruk voel ik ze al goed.
Met de standaard blokken gebeurde er helemaal niks....

dat snap ik niet goed.
de standaard blokken zijn als een spons dan?. ???

Om eens iets te voelen, moest ik behoorlijk op het rempedaal gaan staan. Dat is met de OMP blokken niet zo.
Ik geloof niet dat ze nu echt zacht zijn. Remstof valt in ieder geval erg mee.

Er is iets verschil met warme en koude blokken, maar dat is niet zo'n vreselijk verschil als ik had met de RedStuff blokken.

Ook bij herhaaldelijk remmen blijven de blokken het goed doen.
Ik weet niet wat ze doen bij echt afremmen van 200-100, bijvoorbeeld. Dat doe ik namelijk nooit  ;)

Enno

#22
Citaat van: elianmars op 16-05-2007 00:07:29

Om eens iets te voelen, moest ik behoorlijk op het rempedaal gaan staan. Dat is met de OMP blokken niet zo.

Dat was mijn eerste indruk vandaag......er gebeurde inderdaad iets...voordat ik het rempedaal tot op de bodem had gedrukt...

JCviggen

EBC rood vond ik eigenlijk heel goed remmen als ze koud waren, Pagid blauw ook. Heb nu EBC geel en dat zijn de eerste blokken waar ik mee heb gereden die echt héél slecht remmen als ze koud zijn. Niet dat je er niet mee kan remmen maar het vergt wel kracht  :P

Maar ze zijn dan ook héél erg goed bij zeer hoge temperaturen dus dat compenseert.
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Mats

Waar kan ik deze OMP remblokken kopen???
En wat kosten ze??

Grtz Mats

Enno

inclusief verzenden was ik 64 EUR kwijt...

bij autosportcompany.nl in waalwijk.

Enno

Citaat van: elianmars op 16-05-2007 00:07:29
Citaat van: Ludo op 15-05-2007 23:41:29
Citaat van: elianmars op 15-05-2007 23:30:42
Zelfs bij lichte pedaaldruk voel ik ze al goed.
Met de standaard blokken gebeurde er helemaal niks....

dat snap ik niet goed.
de standaard blokken zijn als een spons dan?. ???

Om eens iets te voelen, moest ik behoorlijk op het rempedaal gaan staan. Dat is met de OMP blokken niet zo.
Ik geloof niet dat ze nu echt zacht zijn. Remstof valt in ieder geval erg mee.

Er is iets verschil met warme en koude blokken, maar dat is niet zo'n vreselijk verschil als ik had met de RedStuff blokken.

Ook bij herhaaldelijk remmen blijven de blokken het goed doen.
Ik weet niet wat ze doen bij echt afremmen van 200-100, bijvoorbeeld. Dat doe ik namelijk nooit  ;)

Heb nu een dikke 2 weken met de OMP blokken en RVS remleidingen gereden. Heb geen moment gehad waarbij van enige aarzeling sprake was in het remsysteem. De standaardblokken die na de upgrade van ergens in april er op zaten begonnen na enkele duizende km's al slapper aan te voelen. De OMP Blokken remmen voortreffelijk bij koude & bij warme blokken.

Ik hoop dat ze het 30-40000 uithouden....maar dat zien we volgend jaar wel weer.

hpkevertje

Is dat standaard 30 a 40.000 km? Of rij je zo hard? En kan je dat makkelijk zelf en wat kan je dan allemaal tegenkomen? Enz......
Ik zie en spreek je op 30 juni in Enkhuizen !! ;D

Enno

#28
Ik rem toch wel vrij stevig, steviger dan voorheen. IK hoop dat deze blokken niet mijn remblokken opvreten en dat mijn schijven dan langer mee gaan als volvo standaard.

Normaal doe ik 80000 km met 280mm & standaard blokken...schijven zijn te dun, blokken zijn bijna op. Ik hoop met deze blokken 40000 km te halen met de 302 schijven en minimaal 120000 km met de schijven..

Enno

#29
nu 2 ritten door duitsland gemaakt. Ook bij hogere snelheid voelt het goed aan. Remmen meteen, er gebeurt iets zodra ik rem & het blijft remmen.

IK heb geen angst meer bij hogere snelheden, iets dat ik met huidige set-up met volvo standaard blokken al weer vrij snel kreeg.

Of ze hard of zacht zijn weet ik niet. De velgen worden net zo snel vies als de volvo blokkken.