remblokken welke nemen?

Gestart door Enno, 07-02-2007 16:56:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Eric69

Voor normaal gebruik moet je eens de remblokken van Brezan proberen.
Kosten niet zo veel en zijn minstens even goed als de standaard remblokken van volvo.
Bij ons in de buurt ligt ook Heuts automaterialen. De kwaliteit remblokken die zij verkopen
voldoen dus nog niet eens voor een kinderwagen. niet kopen dus.
Eric

Enno

Citaat van: Ludo op 07-02-2007 18:57:54
Citaat van: Eugene op 07-02-2007 18:41:12
Ik heb de Mevius eronder. Ik vind het erg prettige blokken, maar koud doen ze het toch ietsjes minder dan wanneer ze warm zijn. Uithouden tijdens meerdere malen hard remmen is erg goed.

dus eigenlijk niet geschikt voor de doorsnee gebruiker die 999,9% op de 'gewone' openbare weg rijd.
???

OMP remblokken vallen volledig af......

Bij temperaturen <+5 met langdurig snelweg gebruik heb je bij de eerste poging tot remmen nog nauwelijks enige response. De laatste lange rit in het voorjaar met temperaturen >20 graden leverde daarintegen totaal geen probleem op met remmen.

Gezien ik graag mijn remmen het hele jaar wil kunnen gebruiken en ze moeten voldoen in de volgende situaties :
1. Langdurig hoge snelheid >160 km / uur met af en toe stevig moeten afremmen;
2. betrouwbaar blijven remmen bij temperaturen <10 graden tot -15/-20 graden
3. geen last van fading.....

waar kom ik dan op uit?

Volvo origineel viel altijd af als het aankomt op het derde punt (fading). OMP laat het afweten bij koudere temperaturen heb ik helaas in de praktijk kunnen ondervinden.....wat is wijsheid voor de volgende set remblokken?


funsdaf

Citaat van: Eric69 op 21-06-2008 15:01:12
Voor normaal gebruik moet je eens de remblokken van Brezan proberen.
Kosten niet zo veel en zijn minstens even goed als de standaard remblokken van volvo.
Bij ons in de buurt ligt ook Heuts automaterialen. De kwaliteit remblokken die zij verkopen
voldoen dus nog niet eens voor een kinderwagen. niet kopen dus.
Eric

Brezan en Heuts hebben dezelfde toeleverancier voor onderdelen.
Alleen zal je bij de Brezan waarschijnlijk blokken beginnend met een GDB-nummer hebben gekregen en bij Heuts blokken met een H-nummer.
Altijd vragen naar de GDB blokken!

Misha

Citaat van: Enno op 25-05-2009 21:26:21
Citaat van: Ludo op 07-02-2007 18:57:54
Citaat van: Eugene op 07-02-2007 18:41:12
Ik heb de Mevius eronder. Ik vind het erg prettige blokken, maar koud doen ze het toch ietsjes minder dan wanneer ze warm zijn. Uithouden tijdens meerdere malen hard remmen is erg goed.

dus eigenlijk niet geschikt voor de doorsnee gebruiker die 999,9% op de 'gewone' openbare weg rijd.
???

OMP remblokken vallen volledig af......

Bij temperaturen <+5 met langdurig snelweg gebruik heb je bij de eerste poging tot remmen nog nauwelijks enige response. De laatste lange rit in het voorjaar met temperaturen >20 graden leverde daarintegen totaal geen probleem op met remmen.

Gezien ik graag mijn remmen het hele jaar wil kunnen gebruiken en ze moeten voldoen in de volgende situaties :
1. Langdurig hoge snelheid >160 km / uur met af en toe stevig moeten afremmen;
2. betrouwbaar blijven remmen bij temperaturen <10 graden tot -15/-20 graden
3. geen last van fading.....

waar kom ik dan op uit?

Volvo origineel viel altijd af als het aankomt op het derde punt (fading). OMP laat het afweten bij koudere temperaturen heb ik helaas in de praktijk kunnen ondervinden.....wat is wijsheid voor de volgende set remblokken?



CTF/Mevius blokken bevallen mij erg goed. Zijn weliswaar beter als ze heter worden, maar ook bij -10 doen ze het gewoon goed en vertrouwengevend. Weinig stof, ook fijn. Wel duur.
Ook voor achter beschikbaar. Een aanrader voor normaal tot sportief weggebruik zonder dat het circuitblokken worden.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Enno

Citaat van: Misha op 26-05-2009 17:46:49
Citaat van: Enno op 25-05-2009 21:26:21
Citaat van: Ludo op 07-02-2007 18:57:54
Citaat van: Eugene op 07-02-2007 18:41:12
Ik heb de Mevius eronder. Ik vind het erg prettige blokken, maar koud doen ze het toch ietsjes minder dan wanneer ze warm zijn. Uithouden tijdens meerdere malen hard remmen is erg goed.

dus eigenlijk niet geschikt voor de doorsnee gebruiker die 999,9% op de 'gewone' openbare weg rijd.
???

OMP remblokken vallen volledig af......

Bij temperaturen <+5 met langdurig snelweg gebruik heb je bij de eerste poging tot remmen nog nauwelijks enige response. De laatste lange rit in het voorjaar met temperaturen >20 graden leverde daarintegen totaal geen probleem op met remmen.

Gezien ik graag mijn remmen het hele jaar wil kunnen gebruiken en ze moeten voldoen in de volgende situaties :
1. Langdurig hoge snelheid >160 km / uur met af en toe stevig moeten afremmen;
2. betrouwbaar blijven remmen bij temperaturen <10 graden tot -15/-20 graden
3. geen last van fading.....

waar kom ik dan op uit?

Volvo origineel viel altijd af als het aankomt op het derde punt (fading). OMP laat het afweten bij koudere temperaturen heb ik helaas in de praktijk kunnen ondervinden.....wat is wijsheid voor de volgende set remblokken?



CTF/Mevius blokken bevallen mij erg goed. Zijn weliswaar beter als ze heter worden, maar ook bij -10 doen ze het gewoon goed en vertrouwengevend. Weinig stof, ook fijn. Wel duur.
Ook voor achter beschikbaar. Een aanrader voor normaal tot sportief weggebruik zonder dat het circuitblokken worden.

OMP doet het ook bij -10......maar niet nadat ik 100 KM met autobahnsnelheid heb gereden bij temperaturen <0 graden. Dan heb ik bij de eerste de beste poging om goed te remmen een probleem..eenmaal enigszins warm geworden lijken ze weer normaal te kunnen werken.

Mevius lijkt dus beter te voldoen als ik jou zo mag geloven Misha

Misha

Citaat van: Enno op 26-05-2009 19:22:33
Mevius lijkt dus beter te voldoen als ik jou zo mag geloven Misha

Yep.
Goed bij koud, excellent als warm.
En ze zijn snel warm hoor.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Lampje

Citaat van: Enno op 16-05-2007 22:23:07
inclusief verzenden was ik 64 EUR kwijt...

bij autosportcompany.nl in waalwijk.

Bij Autosport Company heb ik mijn Hawk HPS remblokken gekocht. Deze bijten goed koud en heet, maar zijn geen raceblokken.

Bijna geen remstof, terwijl ik nu gedurende 3.000 km heel hard en fel rem. Probeer ook regelmatig de grenzen van de blokken en schijven op te zoeken maar ze blijven lekker bijterig remmen, ook na 2 x achterelkaar van 160 naar 100 km/u remmen (harder durf ik in NL ff niet ivm mijn rijbewijs).

Specs:

- High Performance Street

Superior Stopping Power

HPS - High Performance Street disc brake pads are world renowned for increasing stopping power on your street legal vehicle. Increasing the performance of your vehicles braking system is easy when you choose Hawk Performance's HPS braking compound. This unique Ferro-Carbon formula was developed for street performance using the safety and quality of Aerospace and Motorsports severe-duty friction technology.

The High Performance Street compound offers a higher coefficient of friction over stock brake pads and can provide you 20-40% more stopping power and higher resistance to brake fade than most standard replacement pads. Less fade means you'll have a highly durable brake pad with less brake dust..

HPS Ferro-Compound Features:

    * Increased stopping power
    * High friction/torque hot or cold
    * Gentle on rotors
    * Extended pad life
    * Low dust
    * Virtually noise-free

Prijzen, zie: http://d2racingsport.nl/browseitems3.php?rootid=499&rootsort=P

Ervaringen van Arthur: http://home.wxs.nl/~evdbeek/kb104.pdf

Prima blokken!

Ludo

Citaat van: Misha op 26-05-2009 19:44:28
Citaat van: Enno op 26-05-2009 19:22:33
Mevius lijkt dus beter te voldoen als ik jou zo mag geloven Misha

Yep.
Goed bij koud, excellent als warm.
En ze zijn snel warm hoor.

dat ligt er aan, of jullie dezelfde rijstijl, remkracht.... hanteren.
anders gaat het nergens over...  :P

Lampje

Leuk stuk over Volvo-rijders van Arthur Tjon:

Ik heb de afgelopen vier maanden gereden met HP
Plus (8.000 km) en HP Black (1.000 km). De Plus is
een 'fast road compound', de Black meer een rally/
sprint compound.
Ik ben met name over de HP Plus heel erg te spreken.
Zoals je weet was ik over de SZ remmen niet te spreken:
geen bite, geen vertraging en geen uithoudingsvermogen.
De HP Plus blokken remmen veel beter
(vertraging), geven prima bite (zonder direct te blokkeren),
zijn doseerbaar en houden het bij herhaald
gebruik veel langer vol dan standaard blokken. Ik
ben bijvoorbeeld tijdens de vakantie over
de Gotthard (oude pas), de kleine St.
Bernhard en de groteSt. Bernhard gereden
en heb geen enkel moment fading gehad.
Ook op de Autostrada/Autobahn met meermaals
vertragen voor overstekende geiten,
inhalende bakfietsenen Nederlandse Volvo-
rijders nooit problemen gehad. Verder
remmen de blokken vanaf de eerste meter
(dus niet opwarmen), komt er net zo veel of
weinig stof vanaf dan bij een normaal blok,
maken de blokken niet meer geluid en vreten
ze niet extreem aan je schijven. Op Zand-
voort merk je na drie ronden wel dat het geen raceblok
is, maar dit kun je bij alle positieve eigenschappen
niet verwachten. Kortom, voor luttele Euro's ben
ik eigenlijk van m'n remprobleem af. Kleine tip: na
montage wel 50 km netjes inremmen voor het mooiste
resultaat. Dan de Black. Dit is een heel ander verhaal.
De vertraging van de Black is echt fenomenaal,
zeker als ze een beetje warm zijn (heb je meteen een
nadeel te pakken) en ze zijn nog net geschikt voor
straatgebruik. Bijna racekwaliteit blokken, echt perfect
voor een circuitdag. Na afloop thuis even de blokken
wisselen, velgen schoonmaken (in verband met
ingevreten remstof) en klaar. Ik vind het zelf net iets
teveel van het goede voor iedere dag: vanwege noodzaak
tot opwarmen (niet extreem maar ijskoud remt
het niet fantastisch), meer geluid, meer stof (erg agressief)
en meer schijfslijtage.

Groeten,
Arthur

Misha

Citaat van: Ludo op 26-05-2009 20:56:44
Citaat van: Misha op 26-05-2009 19:44:28
Citaat van: Enno op 26-05-2009 19:22:33
Mevius lijkt dus beter te voldoen als ik jou zo mag geloven Misha

Yep.
Goed bij koud, excellent als warm.
En ze zijn snel warm hoor.

dat ligt er aan, of jullie dezelfde rijstijl, remkracht.... hanteren.
anders gaat het nergens over...  :P

Ik dacht al, waar blijf je... :D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Enno

Citaat van: Misha op 26-05-2009 21:58:08
Citaat van: Ludo op 26-05-2009 20:56:44
Citaat van: Misha op 26-05-2009 19:44:28
Citaat van: Enno op 26-05-2009 19:22:33
Mevius lijkt dus beter te voldoen als ik jou zo mag geloven Misha

Yep.
Goed bij koud, excellent als warm.
En ze zijn snel warm hoor.

dat ligt er aan, of jullie dezelfde rijstijl, remkracht.... hanteren.
anders gaat het nergens over...  :P

Ik dacht al, waar blijf je... :D

ik denk dat rijstijl ;) in deze niet belangrijk is...

Als je 200 km/uur rijdt, moet je ook normaal kunnen afremmen....onder alle omstandigheden.


thuur

Tja, ik denk dat dit een eindeloze discussie wordt.

Ik heb de straatvariant van Pagid Blauw. Doen het altijd goed, zeer tevreden! Twee nadelen: Auto wassen en 10 meter rijden=wielen vol remstof en voor die prijs is er heeeel veel keus..


Gr :eusa_shifty:

razorx

#72
Om de discussie nog erger te maken:
Volvo heeft ook wat varianten en updates in haar remblokken.
Toen ik bij Furness met mijn partnumbers voor de blauwe kwam was er een reeks aan opvolgers die niet in Vadis stonden.
De laatste update zitten onder de estate.

Goed ze remmen niet zoals wat Misha heeft, maar twee noodstops vrijwel direct achter elkaar (van 170 naar 0 en van 140 naar 0) gingen probleemloos en gecontroleerd.
Was overigens in Duitsland.

Daarnaast speelt ook de conditie en kwaliteit van de slangen, schijven en vloeistof een rol.
Ik denk dat de huidige Volvo blokken voor normaal gebruik volkomen voldoen.

Het is vrij vergelijkbaar met banden, win je op het ene vlak, verlies je weer op het andere.

Ludo

Citaat van: Enno op 27-05-2009 00:11:55
Als je 200 km/uur rijdt, moet je ook normaal kunnen afremmen....onder alle omstandigheden.

daar heb je gelijk in.

e.e.a. heeft ook nog te maken met warmte- frictie coefficient van de materialen.
daar rept niemand over.
welke vergelijking heb je dan?.
oftewel... zoals Thuur schrijft, eindeloze discussie, want het gaan nergens over...  :P

Misha

Anders moet je gewoon maar eens rijden met iemand die die blokken heeft, dan kun je vanzelf merken of het iets is.
:P

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het