Wat voor brommer had/heb je vroegah gehad ?

Gestart door Misha, 07-02-2007 19:23:45

Vorige topic - Volgende topic

Walter

Ik had dat bij mijn 2 Zundapps niet hoor... Gewoon goed doorhalen.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

cas

puchjes, ms50 (hasjpuchies ;-)). kreidler florett en zudap ks 50. ook nog wat crosstypetjes. honda DT enzo  :) 
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Fritzie

Puch MV 50......zo'n hoge, met 3 voetversnellingen......Gekocht van een vriend voor 25 gulden, in 1983.

En ik heb hem nóg! Staat al jaren te vergaan in de garage. Mijn oudste zoon heeft hem enkele jaren geleden nog eens aan de praat gekregen, tot mijn grote verbazing.

bastiaan arissen

een Maliguti Firefox en een Citta, Nu nog zo'n holleeder scooter ;D

Relaxed

Gekocht op m'n 16e, vorig jaar verkocht (met winst ;D)

UserID6342

Relaxed

Citaat van: Dirk342 op 15-04-2010 03:27:21
Flandria ??

Nee, een Batavus Bilonet G-50 Tour uit 1958. Prima apparaat, heeft me nog eens helemaal op en neer naar Zuid Frankrijk gebracht. En alle meisjes op school waren er wild van ;)

UserID6342

Citaat van: Relaxed op 15-04-2010 08:08:34
Citaat van: Dirk342 op 15-04-2010 03:27:21
Flandria ??

Nee, een Batavus Bilonet G-50 Tour uit 1958. Prima apparaat, heeft me nog eens helemaal op en neer naar Zuid Frankrijk gebracht. En alle meisjes op school waren er wild van ;)
Mooi verhaal en een geweldig apparaat om te zien.  Dat zijn nu de leuke "fietsjes" om te zien :) Helemaal top.  Ik dorst dat echt niet met die Yamaha's, etc. waar ik mee reed.  Het was wel supersnel, maar betrouwbaar was weer een 2e ding :)  Het verste wat ik er ooit mee heb gereden was van Nijmegen naar Amsterdam toe en dat was al een hele onderneming.  Laat staan zoals jij naar Zuid-Frankrijk.

Relaxed

Citaat van: Dirk342 op 15-04-2010 08:11:50
Mooi verhaal en een geweldig apparaat om te zien.  Dat zijn nu de leuke "fietsjes" om te zien :) Helemaal top.  Ik dorst dat echt niet met die Yamaha's, etc. waar ik mee reed.  Het was wel supersnel, maar betrouwbaar was weer een 2e ding :)  Het verste wat ik er ooit mee heb gereden was van Nijmegen naar Amsterdam toe en dat was al een hele onderneming.  Laat staan zoals jij naar Zuid-Frankrijk.

Ja, was inderdaad een tof ding. Voor die rit naar Z-Frankrijk had ik een blok met geforceerde luchtkoeling en 3 versnellingen geleend van een vriend met een Batavus mat-o-mat. Ik had zelf maar 2 versnellingen.

In de Ardennen werd ik nog wel ingehaald door een wielrenner (berg-op) maar ook werd ik door een groep gasten met Harley's vrolijk toegezwaaid. De 6 weken die ik voor die vakantie had uitgetrokken heb ik ook wel nodig gehad ;)

Behoudens wat kleine pech die goed onderweg te verhelpen viel heeft ie het prima gedaan.

tackle

ik had een kreidler met een super breitwand. Bosch demper en gassen maar. Daarna een zundapp ks 80 met ks 50 kleren aan.

grijzev70tdi

Ben nu zelf bezig met een oude Kaptein Mobylette die 30 jaar stil op zolder heeft gestaan.  ::)
Zal wel wat foto tjes plaatsen straks.

De meeste hier zullen wel brommer rijden of hebben gereden. (of gingen we alleen maar brommers kieken? ;D)
Als jullie nog foto's of zo iets hebben van jullie brommers? Post ze!

Groeten Jasper

Grolsch, het klinkt al lekkerder

Ron 123gt

Geen foto maar ik reed op een (bijna geheel) verchroomde Kreidler RMC.
Daarna de Kreidler verkocht omdat ik het geld nodig had voor m'n rijbewijs en een Vespa piaggo gekocht voor 100 gulden...

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

T5turbo

Ik heb alleen maar Honda gereden.
Heb een MB5 gehad met malossi 70cc eronder.
Toen een MB8 en als laatste een NSR met 125cc watergekoeld blokje..... :eusa_dance:

Waren nog eens tijden.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

rogerV701998