Wat voor brommer had/heb je vroegah gehad ?

Gestart door Misha, 07-02-2007 19:23:45

Vorige topic - Volgende topic

heutink

;D
leuk, die Puchs en Tomossen , allen werden die dingen bij mij altijd zo krom dat je prima met 1 wiel op straat en het andere wiel op de stoep kon rijden.... :eusa_doh:
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

Lampje

Yamaha DT 50 al snel omgebouwd naar een DT 80.

Met je hoofd op het voorspatbord lieptie 105, maar heel stilletjes; het viel bijna niet op.

Het brommer / motorvirus is nooit weggegaan; ik heb daarna diverse allroads gehad en het is eigenlijk alleen maar extremer geworden, tot en met crossen met mijn Japanse 400cc enduro op de MX-baan.

Afgelopen maart hebben we een crosscursus gehad op de baan van Utrecht, was écht super!

walter leever

In mijn jonge jaren wijk bij duurstede onveilig gemaakt :evil: met een:Honda ss50,en een c50 (zo'n scooter zaols je die nog veel in china ziet)

Die viertakten kon je geweldig opvoeren ;D :eusa_shifty:

henry classic v70

kreidler RMC 50 cc 5 bak met kickstarter (motorblok kwam uit duitsland) liep 115km/u

tomos A3, die had zo'n semi automatische versn.bak (2 versn.) daar zat een cilinderkop op van een tomos buitenboord motor. Liep ong. 95 km/u alleen hield het maar 1 1/2 maand vol.........(vastgelopen)

Ben na m'n 18e wel brommert blijven rijden alleen iets groter
Yamaha rd 500 power valve 2 cil. 2 takt (levensgevaarlijk)
Suzuki gs 850 toer buffel met cardan aandrijving, 15 jaar mee gereden
Suzuki gsx 750 16 klepper (zwaar ongeval mee gehad 2 weken coma)
Suzuki gsx 750 es verchopt tot naked bike
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Rogers XC 70 2000

mijn eerste gemotoriseerd verkeer was een Batavus GoGo... per toeval tegen aan gelopen. Wist toen niet eens dat Batavus ook brommers gemaakt heeft.
Bij die ene brommer is t gebleven...

Jur

Puch Maxi. Was een zwarte, alles wat chrome was had ik gif(neon) groen gemaakt. Na een week of wat er mee op m'n bakkes gegaan. Stuiterde op mijn knie. Dat is nooit weer overgegaan. Tis toch alweer 13 jaar geleden  :eusa_wall:

Nee, geef mijn maar vier wielen...

Kingfisher

Een Giant mountainbike, mocht geen brommer van m'n moeder................  :'(

koenne

Brommers waren geweldig, heel wat geklooid met een geweldige puch maxi. Beetje opvoeren enzo, alles wat niet mag is dan leuk....

Hans Duiven

2 x Yamaha FS1

Een zwakke achterbrug hadden die krengen.
Ooit gepakt door de pliesie en nadat ik hem weer mocht ophalen zei de agent met zuiderlijk accent: "Je zuiger begon al aardig vloeibaar te worden" . Loser  >:(

1 x Kreidler RS50

Zoiets maar dan in oranje:

Kudtversnellingspook met veel speling. Hard voor gewerkt en Gejat op Terschelling bij paal 8. Nooit weer terug gezien.  :'(

Hans

Lampje

Mooi hoor, zo'n Kreidler. Die dingen hadden een supersound. Als je dat vergeleek met het zenuwachtige geluid van een FS1.

Ik vond dat er toen veel meer verscheidenheid was in brommers. Mijn lievelingsbrommers waren die Hercules met wiegvoorvork. Wat klonk dat mooi :eusa_boohoo:

Pennyfield

Kaptein Mobylette, uit 1965 (ondergetekende is van MY78)  Een keer achter de stoeprand blijven haken met de trapper, die was er toen heel snel van afgehaald!  Liep standaard als een naaimachientje, heerlijk rustig :)

bupozaanstad

Kreidler RS50, super breitwand en een bing 24 mm Topspeed 130 km

Hans Duiven

Mooi!
Een maat van mij had een Gebben Kreidler met volle kuip en dat kreng liep ook bloedsnel.

rogerV701998

Een Tomos. Deze, maar dan in het paars ;D

(foto Wikipedia)

Gr. roger

V70geRwin

op een puchie groot geworden
werd altijd naar school geduwd door een vriend met een uitgefreesde 70cc MTX  :eusa_dance:
(maar bij 70 stond het voorwiel van de puch niet meer helemaal in lijn met het achterwiel  :eusa_doh:)