CARPC, iemand ervaring mee?

Gestart door Gunnar, 08-02-2007 10:56:37

Vorige topic - Volgende topic

Gunnar

Ik ben van plan een acer laptop waarvan het lcd scherm (backlight) niet meer werkt, te grbruiken als carpc.
Enige dat ik volgens mij moet doen is zorgen dat de laptop niet uitgaat als ik het scherm dichtklap, dan de powerknop solderen naar een knopje aan het dash.
Vervolgens usb gps receiver, usb wifi en touchscreen tft om op het dashboard te plaatsen.

Ik denk dat ik met ebay uit usa zo rond de 450 € ga uitkomen.

Heeft iemand hier ervaring mee en/of tips?

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Esveldt

1

2

Die nr 2 ga ik, in een enigzins uitgeklede versie, in april of zo aanschaffen.

Ik kom op een prijs uit, voor alleen de pc, van 400 euro!

Gunnar

Wel, ik bespaar op de dc dc convertor omdat ik met een laptop werk, en HDD en cdrom heb ik ook al daardoor.
Ben wel van plan om een usb powered dvdrw in een din unit te plaatsen boven mijn radio later.
Alles gaat via een powered usb hub gaan qua gps wifi etc.
in de armsteun doos tussen de zetels ga ik nog een usb hub plaatsen.
Laptop komt achteraan in het koffer, met een afgeslankte xp install voor snelle boottimes.
Bijkoment voordeel van de laptop is dat hij in slaapmodus gaat op zijn batterij, waardoor hij supersnel herstart bij starten auto.

Dit zijn de interessante aankooplinks die ik gevonden heb.

DC DC adapter voor laptop:
http://stores.benl.ebay.be/power-biz-INC_W0QQssPageNameZstrkQ3amefsQ3amesstQQtZkm

Goede leverancier voor mini-itx spullen en complete carpcs:
http://stores.benl.ebay.be/MITXPC_W0QQssPageNameZstrkQ3amefsQ3amesstQQtZkm

10 inch touchscreen TFT schermen voor 170 euro:
http://stores.benl.ebay.be/SkyPro-Ind-Co-Ltd_W0QQssPageNameZstrkQ3amefsQ3amesstQQtZkm

Hier is mijn budgetering voor mijn laptop carpc project, tel daar nog 100 euro bij voor kabeltjes en een 100 euro aan transport voor de zaken uit amerika:
                                                   $               €
10 inch tft touchscreen   226   180,8
dc dc power                   28               20
fm modulator                  20     16
usb gps                                  25     20
usb bluetooth adaptor           30     24
usb wifi adaptor                     30     24
usb hub                                  30     24

308,8

+32488868381

Esveldt

Hoe lang kan hij dan in de slaapmodus blijven?

thuur

Citaat van: Esveldt op 08-02-2007 15:50:57
Hoe lang kan hij dan in de slaapmodus blijven?

De echte Hibernation: heeeeeeeeel lang. Er blijft namelijk enkel een ledje branden en bij sommige laptops zelfs helemaal niets. Wat er gebeurt: alle geheugen en processor registers (=geheugens) worden naar de vaste schijf geschreven. Er wordt zeg maar een 'foto' van je systeem gemaakt. Zodra alles op de schijf staat gaat de computer UIT. Op het moment dat je de pc weer tot leven wekt wordt alles van de harde schijf weer naar de registers terug geschreven en het systeem 'hervat'.

In de praktijk ken ik maar 2 merken waarbij dit altijd en feilloos werkt (ongeacht OS), maar mijn kennis kan iets stoffig zijn op dit gebied. IBM en Toshiba.

Gr 8)

Enno

http://www.2-fast.co.uk/carpc/car.html

Iemand bekend met deze engelse 850 bezitter? leuk voorbeeld van CARPC

Gunnar

Kleine update van mijn project:

Ik heb een oude acer travelmate 521te gebruikt (met 600mhz pIII en 128mb ram) om die softwares eens te testen.

Installatie van xp pro, en daarna alles manueel in registry aangepast kwestie van opstarten en services.

Daarna roadrunner geinstalleerd, winamp 2.95 , firefox, freedrive en freefone. Destinator is "toevallig" op mijn downloadpc terechtgekomen, echt waar, ik wist van niets  :eusa_liar:
Kwestie van videocodecs heb ik na een aantal tests van codec packs etc gemerkt dat voor een trage cpu je best ffdshow als enige kan installeren, zo heb je vloeiend beeld zonder stotteren.

Ik moet zeggen dat de mogelijkheden en het gebruiksgemak van deze combinatie me echt wel heel goed is meegevallen.

Momenteel ben ik nu aan het uitkijken naar usb versies van : gpc receiver , fm radio receiver, bluetooth, wifi.
Ik heb de fabrikant van een gemotorizeerd 7" indash touchscreen scherm uit china gecontacteerd die met panasonic schermen werken om eventueel rechtstreeks aan te kopen (via ebay verdelen in usa 260 euro geleverd in belgie, dus moet goedkoper kunnen).

De 12v-19v dc/dc voeding is reeds besteld.

Ik heb alle onderdelen al om via relais via het contact de laptop op te starten of te resumen bij het starten van de auto.

Boottijd vanuit volledige uitstand van de oude laptop is momenteel 1m05s tot volledig in roadrunner software.

+32488868381

Esveldt

Hmm, ziet er goed uit!

Heb ik 1 vraag!

Hoe ga je het doen als je bijv achterin een DVD wil laten zien en voor, voor je zelf, de navigatie laten draaien. Het beeld zou geen probleem opleveren denk ik DVD naar tv-out en navi naar VGA scherm, maar...

Het geluid, hoe ga je dat splitsen!

Gunnar

Losse dvdspeler met schermen die ik ook op carpc kan koppelen via videosplitter.
2 koptelefoons en klaar.

+32488868381

Esveldt

Jaja, een carpc en dan een losse dvd speler, hmm klinkt logisch!

Dat ga je toch niet menen!
Het is toch de bedoeling van een multimedia centre dat alles centraal is. En niet voor alles iets extra apart!

Dan kan het een heel stuk goedkoper! Losse DVD speler, PDA met navigatie.

Gunnar

Ik heb echt geen zin om 8 uur naar gegil van cartoons te luisteren als ik op reis ga.
Dus, hoofdtelefoons en losse speler voor de kids is de oplossing.

+32488868381

Tamarzilla

Ik heb gewoon een losse navigatie, en een losse DVD speler met twee schermpjes.
( met twee koptelefoons, omdat je anders na verloop van tijd gestoord wordt van de vele piepstemmetjes vanaf de hoofdsteunen)
Werkt prima, en gemakkelijk in een andere auto te hangen, of mee naar binnen te nemen, tegen diefstal. :eusa_eh:
T5, rica getuned

elianmars

Citaat van: Gunnar op 21-02-2007 15:07:32
Ik heb echt geen zin om 8 uur naar gegil van cartoons te luisteren als ik op reis ga.
Dus, draadloze hoofdtelefoons en losse vaste speler voor de kids is de oplossing.

:eusa_whistle:

Gunnar

Waarom vast? Als ik of mijn vrouw een dvd in de auto willen spelen (ik speel trouwens enkel divx met een harde schijf van 40gb) dan doen we dat op de carpc.
Als de kids op verlof binnen een film willen kijken als het slecht weer is moeten ze dan niet in de auto gaan zitten.
+32488868381

Gunnar

Heh, terwijl ik geld aan het opzij zetten was voor mijn touchscreen heb ik van mijn neef een "kapotte" medion gps gekregen. Hij had al een tomtom 700 gekocht in de plaats.
De "gps" ontvanger was kappot, vertelde hij me.

Wel, een hard reset en nieuwe installatie later draaide hij weer netjes medion navigator 1.5.
Natuurlijk konden we het zo niet laten, dus na 34 euro aan een 1 gb mmc kaart uitgegeven te hebben en 3 dagen surfen op internet start hij nu op in windows ce, draait hij netjes tomtom navigator 6 met complete kaart van europa en staan alle flitscameras van nederland tem spanje erop. Cool toestel dat later nog kan dienen als backup voor mijn tomtomfiles en in mijn oldtimers.

Ach, als die kerel nu mijn vw bus versnellingsbak komt kopen dit weekend dan kan ik mijn touchscreen bestellen en heel de boel inbouwen.
+32488868381