tegen het BE auto vignet

Gestart door Freakybaby, 09-02-2007 01:25:31

Vorige topic - Volgende topic

Freakybaby

http://www.autovignetnee.eu/

invullen maar! als jullie net als ik nog over die gatenkaas willen rijden
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Duell

1 of meerdere foto's van mooie vrouwen spreken meer aan.
Maar waarom moeten wij ons als nederland bemoeien met Belgische aangelegenheden.

Als je niet wil betalen, dan moet je gewoon even omrijden. Zo groot is belgie ook weer niet (wel een mooi vakantie land in mijn optiek, met heerlijk bier :eusa_clap:)

Freakybaby

lastig omrijden naar brussel  :eusa_think:

ik wil graag 60 euro/jaar betalen om belgen van het nederlandse wegennet te verbannen, maar het is weer een geval betalen en niks krijgen. DUS ben ik er tegen.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Ludo

maak je niet druk joh.
er staat nog altijd niets vast.

en... je kan altijd nog een andere job zoeken als je 60€ wil besparen hierop.  ::)
:evil:

FGG

Ik vind 't een bezopen plan! In Oostenrijk en zo heb je ook autobahnvignetten maar die kosten de hele wereld niet, voor een eurootje of 7 mag je 2 weken in Oostenrijk crossen en dan is 't ook alleen maar voor de autobahn. Gewone provinciale wegen heb je niets nodig. Daar komt nog eens bij dat Belgie de meest beroerde wegen heeft waar ik ooit op gereden heb en de bewegwijzering is al helemaal om te huilen.

Ik heb gestemd.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Johann

Laat ze dan gewoon een maand vignet er bij doen voor de vakantiegangers...
Dan is het of 15 euro vangen ipv 60 of de vakantieganger om laten rijden.

Als de wegen er beter van worden in Belgie dan zie ik het probleem niet. Via luxemburg rijden is toch veel mooier.. en je komt dan nog eens langs de Ring..  ;D

Gmid

Citaat van: Freakybaby op 09-02-2007 01:39:54

ik wil graag 60 euro/jaar betalen om belgen van het nederlandse wegennet te verbannen, maar het is weer een geval betalen en niks krijgen. DUS ben ik er tegen.

Met jouw 120.000 km per jaar die je altijd noemt, geeft 60 euro per jaar aan vignet een stijging van de kilometer kostprijs van 0,0005 euro exact. Voor jou is die 60 euro de moeite dus niet.

Voor mensen die enkel voor de vakantie door België heen moeten misschien wel een beetje, maar daar komt waarschijnlijk een speciaal gereduceerd tarief voor.
Volvo C30 '12

mehn

Ik ga 2x per jaar via België naar Goes....

Daar gaat mijn LPi voordeel ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

FGG

Citaat van: Gmid op 09-02-2007 09:06:06
Citaat van: Freakybaby op 09-02-2007 01:39:54

Met jouw 120.000 km per jaar die je altijd noemt, geeft 60 euro per jaar aan vignet een stijging van de kilometer kostprijs van 0,0005 euro exact. Voor jouw is die 60 euro de moeite dus niet.

Voor mensen die enkel voor de vakantie door België heen moeten misschien wel een beetje, maar daar komt waarschijnlijk een speciaal gereduceerd tarief voor.

En hoe gaan ze dat onderscheid dan maken? Waar trek je de lijn? Ik ben in m'n hele leven 4x met de auto in Belgie geweest, daar zat geen vakantie bij, maar ik had toch niet voor elke keer 60 euro willen betalen!

Gmid

Ik neem aan dat ze dat met een ander kleurtje voor een kwartaal regelen of zo. Een jaar == 60 euro, een kwartaal == 15euro. Dus niet over aantal kilometers, maar over een periode.
Volvo C30 '12

FGG

Citaat van: Gmid op 09-02-2007 09:11:51
Ik neem aan dat ze dat met een ander kleurtje voor een kwartaal regelen of zo. Een jaar == 60 euro, een kwartaal == 15euro. Dus niet over aantal kilometers, maar over een periode.

Ik vind nog steeds dat er iets tegenover moet staan: kwaliteit van de wegen en de bewegwijzering. En dat is er nog niet. En het is niet de bedoeling dat wij dat gaan betalen, toch?

Gmid

Waarom niet? Gebruiker betaalt toch? Even kopieren uit geërgerd stukje:

Citaat van: Gmid op 07-02-2007 10:09:59
Zal wel een einselganger zijn hierin, maar ik zie het probleem echt niet. Frankrijk heft sinds jaar en dag niet geringe tol op de doorgaande wegen. Zo ook Italië, Spanje, Zwitserland, Groot Britannië, en vast nog wel meer landen. En ook Nederland zal over niet al te lange tijd in de vorm ven Rekeningrijden, tol gaan heffen.

Voor België is dit een goede manier om de gebruiker te laten betalen voor het onderhoud van de wegen. België is namelijk een doorvoer land Nederland -> zuiden, Antwerpen-Haven -> Duitsland. Dat is veel verkeer, wat enkel door België reist, maar dus niet betaalt aan het wegennet. Dan is tolheffing een goede manier om toch de onderhoud van de wegen te kunnen bekostigen.

Dat de Nederlanders nu toevallig elke zomervakantie in grote aantallen door België trekken, ach vakantie van 1500 euro + tolheffing 60eur (waarschijnlijk een tijdelijke zelfs nog minder). En als je dat niet wilt betalen, dan rij je dus om België heen, en bereikt België ook de doel, doordat de wegen minder slijten door minder verkeer.

Sorry, maar ik zie het probleem echt niet. Over tien jaar heft Nederland meer tol op de wegen dan de Belgen. Het enige waar we dan wel op mogen hopen, en ook mogen verwachten, is dat het wegennet in Nederland en in België op een niveau komt die evenredig is aan het te betalen bedrag. Dat is in België nog niet het geval, maar daar heb ik op zich wel vertrouwen in.

My two cents.

Volvo C30 '12

FGG

Citaat van: Gmid op 09-02-2007 09:17:58
Waarom niet? Gebruiker betaalt toch? Even kopieren uit geërgerd stukje:

Gebruiker van wat? ???

Gmid

Gebruiker van het Belgische verkeersnet, gebruiker van de Belgische signaleren, Belgische hulpdiensten.

Zoals ik schreef, België is een doorvoer land. Enorm veel van het verkeer over de weg woont niet in België en betaalt dus niet aan onderhoud en hulpdiensten. Dan is dit een ideale oplossing op het doorgaande verkeer toch mee te laten betalen. Het enige wat ze nu wel moeten doen, is voor dat geld de wegen ook daadwerkelijk goed onderhouden.
Volvo C30 '12

Ludo

Citaat van: Johann op 09-02-2007 08:57:11
Laat ze dan gewoon een maand vignet er bij doen voor de vakantiegangers...

dat was in eerste instantie ook de bedoeling.
er zouden drie vignetten komen :
- 10 dagen voor 10 euro
- 2 maand  voor 25 euro
- jaar = 60 euro

maar nogmaals: er staat nog steeds niets vast.
jullie lijken zelf wel de belgische regering, veel bla bla...  ::)

:evil: