lpg schakelt op benzine bij zware belasting

Gestart door alpinestar, 09-02-2007 12:29:16

Vorige topic - Volgende topic

alpinestar

Hey,

op m'n V70R ('98) schakelt de LPG installatie (AEB) vanzelf over op benzine als ik fors doortrek.
Weet iemand van jullie wat deze overschakeling triggert?

Het lijkt mij niet toerental afhankelijk (doet het ook bij lage toeren).

Mogelijks gewoon turbodruk of duty-cycle van de injectoren??

Ik wil de wagen nu laten chippen,vroeg mij af of het nodig zou zijn om naar 6 injectoren over te gaan?
Mogelijks kan het systeem blijven zoals het nu is en dan draait de motor als ik op LPG rijdt en als ik doorduw gaat hij vanzelf over op benzine,of moet ik toch voor de 6de injector gaan?

mvg,Bert
V 70 R FWD Man.('98),740 TIC project ('88),Alpine V6 Turbo ('85), Lotus 7 ('64)

Ludo

AEB, is dat niet Tartarini?.
heb je deze lpg installatie zelf laten plaatsen?.
volgens mij is dit een lambda geregelde installatie met verdamper en venturi.
heb je een foto van de motorruimte?.

alpinestar

Hey Ludo,

Ik heb de wagen zo gekocht en de installatie is in Duitsland gedaan.De installateur heeft mij alle gegevens doorgestuurd en daar is sprake van een BECKER-ZAVOLI autogasanlage.De stuurdoos is van ZAVOLI/AEB.
Er zit onder de motorkap een verdamper en vandaar gaat het gas dan naar een common rail waar de inspuitventielen op zijn aangesloten.
Ik probeer ook nog een foto te nemen en te plaatsen.

mvg,Bert

Enno

waarom niet gewoon een LPi er van maken????/

Scheelt een hoop gedoe lijkt me zo.

alpinestar

-D©©©L-

Zo'n grote foto en zo'n  kleine lpg installatie;
Heb je ook een foto recht van boven en iets meer on-topic ?  ;D [edit] inmiddels een hi-res foto zichtbaar.

Vraag bij de inbouwer eens na in hoeverre deze installatie in staat is om de motor te voorzien van een voldoende hoeveelheid gas.
De diverse installaties hebben elk zo hun eigen vermogens grens.
Hoe ging dat bij invoer ? Is er ook G3 afgegeven ?  ???

Enno

Volgens mij zijn er installaties die bij volgas besluiten om op benzine te gaan lopen.

als je veel rijdt, en als dit inderdaad het geval is zou ik gaan overwegen om een rekensom te gaan maken. en eens te bepalen hoeveel je nog aan benzine uitgeeft.

mehn

Ik heb dat ook wel eens gehoord. Als de gasinstallatie niet genoeg kan leveren gaat ie over op benzine. Beetje zoals bij de airco, die schakelt dan uit ;)

Niet echt netjes ingebouwd overigens  :eusa_naughty:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

)()()sT

Citaat van: mehn op 10-02-2007 10:26:19
Niet echt netjes ingebouwd overigens  :eusa_naughty:

Tjongejongejonge, inderdaad  :-\

Ludo

Citaat van: Enno op 10-02-2007 09:16:31
Volgens mij zijn er installaties die bij volgas besluiten om op benzine te gaan lopen.

ja dat klopt.
het is ook een klein verdampertje zo op het eerste zicht te zien.
kan net zo goed zijn dat deze niet voldoende kan leveren, heb ik nog al tegengekomen in Duitse auto's.
Frank Scan in duitsland monteert Prins VSI met zowiezo voor een turbo een groot exemplaar.
de vraag is hierbij ook of de motor niet op een arm mengsel draait als je in de hogere toeren komt, nog vóórdat ie overschakeld.
meten is hier dus niet alleen weten, maar ook belangrijk!.

alpinestar

Onder lichte belasting blijft de motor op gas draaien tot aan de toerentalbegrenzer.

Als ik in z'n 2de vanaf 2000tr/min volgas geef,schakelt hij bij ongeveer 4000tr/min over op benzine.

Kan je met een wide-band lambda ook de air/fuel ratio op gas meten en hoeveel moet die dan zijn bij volle belasting?

Invoer was trouwens geen probleem in België.

Ludo

ja air-fuel kan je met een wideband meten.
:eusa_think:
ratio moet dacht in rond 14 zijn bij lambda 1. (zal wel verbeterd worden als het fout is)

Racingbrick

Nou, dat slechte nieuws is ook goed nieuws..... voor de chippers onder ons.
Nu moet je nat het chippen een 6e injector plaatsen, daar ben je dan mooi van af.
Nu zie je maar, zo heeft elk nadeel ook zn voordeel...

Daf46

Mijn installatie doet dat ook bij volgas overschakelen op benzine (ergens tss 5000 en 5500 rpm).  ik heb echter wel maar een 2.5 10V.

Ik heb een Bigas SGIS+, die kwa principe sterk lijkt op wat ik op die foto zie.

(Injectie in gasfase, 1 injector per cylinder.)

Ik heb mij ook al afgevraagd of met een hoge gasdruk (die verdamper moet toch regelbaar zijn)  geen hoger vermogen kan geleverd worden.

PS: Wat doe die bout daar in het midden van die afdekkap)

alpinestar

Citaat van: Daf46 op 12-02-2007 15:33:37

PS: Wat doe die bout daar in het midden van die afdekkap)

Dat vraag ik mij ook nog altijd af,ik heb de wagen nog niet zo lang en heb eerst een paar andere onvolkomenheden weggewerkt.
Volgende op de lijst is bougiekabels,dus dan kom ik het wel te weten (vrees ik)