Plof!!! geen koelvloeistof meer

Gestart door Schnappi, 09-02-2007 17:48:17

Vorige topic - Volgende topic

Schnappi

zal toch wel een kleine marge ingecalculeerd zijn voordat de kop of pakking eruit ligt zoniet dan vrees ik dat hij er uit moet.

elianmars

Mocht er straks toch motorschade zijn, dan kun je hen toch verantwoordelijk stellen? Zij hebben de slange(n?)klem niet goed vast gezet.

Schnappi

maar ja als de kop of pakking pas na 5 a 6 maanden kapot gaat dan kan ik niks meer doen

elianmars

Ik zou het ze in ieder geval laten weten. En erbij zeggen dat, als er gevolgschade is, jij ze aansprakelijk stelt.

't Gaat toch om een hoop centen, als (áls) de koppakking er uit ligt.

Schnappi

heb net een kameraad gesproken aan de telefoon en die zei dat het wel meevalt anders zou elke auto die koelvloeistof verliest kapot gaan, natuurlijk moet je niet veel kilometers maken want dan gaat hij wel kapot maar 1,5 a 2 km is het uiterste.

Hoop zelf dat dit waar is dan heb ik een zorg minder.

Schnappi

waarschijnlijk heb ik dus nu ook de beruchte lekke kopakking, want auto doet erg raar bij lage toeren slaat hij bijna af en naar hogere toeren gaat niet erg lekker

ook loopt de expansievat over bij stationair toerental wel met dop af had hij eerst nooit last van

lamdalampje brandt ook,

Lindert Bogers

:o als hij bij stionaar overloopt zit het waarschijnlijk niet goed.
De waterpomp/koelvloeistofpomp verplaatst de vloiestof, dit doet hij zonder druk op te bouwen.
Bouwt hij wel druk,komt die druk waarschijnlijk langs 1 of meerdere cilinders.
Als je een beetje handig bent kun je het zelf controleren: Ruik aan je expansievat (voorzichtig) benzingeur?
                                                                                         : Haal alle vijf de bougies eruit (benzine toch)
en bekijk deze, of ze dezelfde kleur hebben. (1 kan er zwart en vochtig zijn)
                                                                                         : Kijk met een lampje in het gat van de bougies of je 1 of meerder zuigers zie die nog vochtig zijn.
                                                                                         :Rookt de auto veel (witte rook) koud/warm, als je motor warm is en hij rookt nog dan is dat over het algemeen ook koelvloeistof.

Dit zijn enkele simpelen dingen om te kijken of tie lek is, hierna krijg je de druk testen enz.....
Als je koppakking echt lek mocht zijn gooit er dan geen troep bij !!!!! (bar leak enz..)

Jeroentjuh

Schnappi

heb de auto af laten slepen naar de volvo dealer want hij sloeg in een keer af en begon ontzettend te stotteren en te schokken.( net alsof de auto geen benzine krijgt)

laat de auto bij de volvo dealer nakijken en eventueel compressie testen mocht de compressie niet goed zijn dan weet ik voldoende.

kan de turbo beschadigt zijn geraakt door en tekort van koelvloeistof?

elianmars

Citaat van: H.M. Murdock op 10-02-2007 20:08:31

kan de turbo beschadigt zijn geraakt door en tekort van koelvloeistof?

De turbo wordt ook gekoeld door de koelvloeistof. Er is dus zeker een kans dat ook deze een opdonder heeft gekregen...... :-\

Schnappi

dan wordt het duur grapje en dan nu maar hopen dat ik het vergoed krijg want anders zal hij er uit moeten

koppakking + turbo €€€€€€€€€€€€€€€

Rossi

Ben bang dat vergoeding een moeilijk verhaal wordt.

Je zou in principe minimaal  2 x gewaarschuwd moeten zijn: 1 x laag koelvloeistof-niveaulampje en 1 x motortemp te hoog.
Het is vervolgens jouw keuze geweest om door te rijden met alle mogelijke gevolgen van dien.

Het wordt iets anders als je aan zou kunnen tonen dat stoppen op dat moment niet mogelijk was vanwege bijv. gevaarlijke verkeerssituatie o.i.d.

Ik heb  me 5 jaar bezig gehouden met dit soort aansprakelijkheidsvragen en dan voornamelijk gevolgschades door oliegebrek ( denk hierbij aan: verkeerd gemonteerd oliefilter door garage etc) en neem van mij aan dat in de meeste gevallen de bestuurder zelf verantwoordelijk werd gesteld. Vooral omdat forse gevolgschades meestal ontstaan door te lang doorrijden.
850 GLT 2.5-20V estate  '93  automaat

Jeroentjuh

Ja ik zie ook regelmatig klanten die de auto voor een beurt komen brengen en dan als opmerking "het olielampje gaat de laatste maand steeds in de bocht branden" 
Citaat van: Rossi op 11-02-2007 00:13:22
Ben bang dat vergoeding een moeilijk verhaal wordt.

Je zou in principe minimaal  2 x gewaarschuwd moeten zijn: 1 x laag koelvloeistof-niveaulampje en 1 x motortemp te hoog.
Het is vervolgens jouw keuze geweest om door te rijden met alle mogelijke gevolgen van dien.

Het wordt iets anders als je aan zou kunnen tonen dat stoppen op dat moment niet mogelijk was vanwege bijv. gevaarlijke verkeerssituatie o.i.d.

Ik heb  me 5 jaar bezig gehouden met dit soort aansprakelijkheidsvragen en dan voornamelijk gevolgschades door oliegebrek ( denk hierbij aan: verkeerd gemonteerd oliefilter door garage etc) en neem van mij aan dat in de meeste gevallen de bestuurder zelf verantwoordelijk werd gesteld. Vooral omdat forse gevolgschades meestal ontstaan door te lang doorrijden.

Ja ik zie ook soms klanten die de auto voor een beurt komen brengen en dan als opmerking "het olielampje gaat de laatste maand steeds in de bocht branden"   :eusa_wall: en dan achteraf zeuren als er meer kapot blijkt te zijn......

elmarconi

Onder het motto: het is een advies, geen verbod...

Quote van een vriend, die op deze wijze verklaarde waarom hij altijd een eenrichtingsweg inreed om voor z'n deur te parkeren in hartje Amsterdam...
--
Autogas Inside . . .

Schnappi

temperatuurmeter bleeft gewoon op drie uur staan en op dat moment zat ik op de linkerrijbaan van de snelweg kan moeilijk in een keer recht douwen of midden op de snelweg of weg gaan staan.

ten tweede als de prutser in kwestie dit slangetje goed vast had gezet dan was deze ellende niet voorgekomen.