knipperlicht

Gestart door ddh, 10-02-2007 20:54:55

Vorige topic - Volgende topic

ddh

ik heb een probleempje met mijn knipperlicht als ik die aan doe en ik stuur de bocht om gaat die niet van zelf terug ut. mijn vraag is wat kan ik daar zelf aan doen omdat teverhelpen en wat moet ik dan vervangen. gaat om s70 van 1997

thuur

Is dat zowel naar links als naar rechts?

Kan zijn dat de schakelaar ooit los is geweest en niet juist is teruggemonteerd, of dat het palletje is gebroken.

Gr ;)

Emiel

kyro

Citaat van: Emiel op 11-02-2007 19:55:43
Schakelaar kapot

heet dat niet met een mooi woord    "clignoteurschakelaar ::) :o

frekko

vrijwel zeker de richting schakelaar stuk als je het stuur verwijderd kan je het palletje bedienen en zien of het dan wel functioneert zoniet is een nieuwe schakelaar de oplossing

johan1989

Zo, even dit bericht omhoog trappen.`

Bij mij gaat links niet terug, maar rechts wel.
Andere schakelaar heeft niet geholpen.

Die witte ring vervangen, kan dat niet de oplossing zijn?
Ben er zelf ondertussen wel aangewend, maar mijn vriendin niet :)
'tIs toch netter als alles gewoon werkend is natuurlijk.

volvobug

Meest waarschijnlijk een of meer van de bevestigingsogen van de sleepring (die witte ring) gebroken, idd vervangen door een goed exemplaar.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

johan1989

Prima, ga ik dat even doen.
Reeds verzoek gedaan in topic onderdelen gezocht.

Thanks!

volvobug

Citaat van: johan1989 op 09-02-2014 15:31:54
Prima, ga ik dat even doen.
Reeds verzoek gedaan in topic onderdelen gezocht.

Thanks!

Als je een gebruikte koopt, controleer dan of de bevestigingsogen zo min mogelijk krimpscheurtjes vertonen. Ik heb voordat ik een gebruikte monteerde (vanwege hetzelfde probleem met de knipper) eerst de ogen verstevigd met 2K lijm. Als je dat ook doet, let even op de montagevlakken, dat daar geen lijm in de weg gaat zitten. Anders weer wegschuren.

johan1989

Ik kan nergens op het forum vinden welke torx ik nodig heb voor de twee verzonken gaten achterop het stuur.
k'Ging ervanuit dat het Torx20 was, dus heb alleen een schroevendraaier voor Torx20 nu, en die past dus niet.

Weet iemand dat toevallig uit zijn hoofd?

volvobug

De originele volvo schroevendraaier uit het etuitje met gereedschap voldoet meen ik.

johan1989

Ik ben me van geen setje bewust!
Dus zoek ik naar de maatvoering.

Sbv

volvobug

johan1989

Zo bleek, inderdaad 30.
Ik een set schroevendraaiers kopen, maar schroevendraaier 30 lukte niet. Kreeg hem niet op de schroef ivm ruimtegebrek.
Uiteindelijk los gekregen met 25.
Tip voor het nageslacht: gebruik een lange torx bit, of zo'n L-vorm inbus-achtig systeem.

Nu in elk geval een torx schroevendraaierset rijker :)

Dank voor de tips, de knippers doen het nu weer voortreffelijk!