Snel op de snelweg, een discussie.

Gestart door petertje, 10-02-2007 20:46:26

Vorige topic - Volgende topic

fearless

Citaat van: Emiel op 12-02-2007 22:00:42
Citaat van: fearless op 12-02-2007 21:59:23
vandaag trouwens ook nog 200 gereden.

Aso! Schaam je diep!

:eusa_dance:

Ja maar het was erg rustig op dat moment...en niet met mijn eigen auto.  :eusa_shifty:

reneetje

:eusa_shifty:

ff klikken

:eusa_whistle:

Hehehehehe, dat zijn pas berichten. :eusa_dance:

Dat gezeur over 200 km/u............dan begint het pas :eusa_dance:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Clapton

Citaat van: Turbobiker op 12-02-2007 21:56:39
Citaat van: Clapton op 12-02-2007 21:44:23
Niet in gevaar: meerijden met de stroom, dat kan dus ook 130 kilometer per uur zijn of 70.

En als de stroom 220 rijdt?

En wat als de stroom 70 rijdt en de voorste gaat vol in de rem? Niemand die dan genoeg afstand houd...

Wél in gevaar: ik rij 120 jij 250, snelheidsverschil is te groot.

En jij 130 en opa 70? Levensgevaarlijk lijkt mij. En jij 120 terwijl iemand net invoegt met 50? Ga je dan vol in de remmen? (overigens ook levensgevaarlijk)

Ligt dus altijd weer aan de situatie...

Bellen in de auto: handsfree moet kunnen en als het een te emotioneel gesprek is even stoppen op een parkeerplaats.

Is inmiddels al bewezen dat wel of niet handsfree bellen geen verschil maakt...

Vindt ik toch wel een redelijk goed antwoord, maar ja ik ben bang dat je direct weer in de ankers gaat...  ;D

Tuurlijk, veel te leuk ;D

stroom rijd 220 okidoki, zal ik toch even thuis een andere auto moeten halen anders kan ik niet inhalen... ;D

Vol op de rem = kettingbotsing

130 en 50km, ja levensgevaarlijk én verboden om in te voegen met 50  :evil:

handsfree bellen, oké daar bel ik even over terug.

Turbobiker

Citaat van: Clapton op 12-02-2007 21:58:43
Ik denk dat je mijn commentaar in de juiste context moet zien nl: 19.25 uur op de A7, ik denk niet dat de avondspits dan al lang afgelopen is, én dus is er redelijk wat verkeer én dan met dat snelheidsverschil en dát vindt ik nog steeds onverantwoord.

Dáár gaat het in deze discussie om: dié weg is op dat tijdstip echt behoorlijk leeg. Dus was het redelijk verantwoord, voor zover die snelheden dus ooit verantwoord zijn.
De Tussenpaus

Turbobiker

Citaat van: Clapton op 12-02-2007 22:02:56
stroom rijd 220 okidoki, zal ik toch even thuis een andere auto moeten halen anders kan ik niet inhalen... ;D

Vol op de rem = kettingbotsing

130 en 50km, ja levensgevaarlijk én verboden om in te voegen met 50  :evil:

handsfree bellen, oké daar bel ik even over terug.

;D
De Tussenpaus

-D©©©L-

Citaat van: t5karel op 12-02-2007 22:02:04
Citaat van: DCCCL op 12-02-2007 21:57:41
Citaat van: t5karel op 12-02-2007 21:52:23
We hebben een troll aan tafel ;D.
Leg eens uit karel ? Ik vat dat toch op als een behoorlijke belediging  >:( 
smiley of niet.
Voel jij je aangesproken dan ???. ;D.
Als je het zonder enig commentaar of verwijzing ná een post van mij neerzet wel.

Turbobiker

Citaat van: DCCCL op 12-02-2007 22:06:28
smiley of niet.
Als je het zonder enig commentaar of verwijzing ná een post van mij neerzet wel.

Ach joh, Karel heeft net vorige week een nieuw woord geleerd en gooit dat er nu af en toe te pas en te onpas tussendoor ;D ;)
De Tussenpaus

t5karel

smiley of niet.
Hehe ;D.,kort door de bocht hoor om maar ff in termen te spreken ;D.Maar t,was niet voor jou hoor.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

ronbroek

ff klikken

Jammer dat die Yamaha-rijder niet ff achter zich heeft gefilmt, daar hing ik achter met de T-5   :eusa_doh:

Clapton

Citaat van: Turbobiker op 12-02-2007 22:04:50
Citaat van: Clapton op 12-02-2007 21:58:43
Ik denk dat je mijn commentaar in de juiste context moet zien nl: 19.25 uur op de A7, ik denk niet dat de avondspits dan al lang afgelopen is, én dus is er redelijk wat verkeer én dan met dat snelheidsverschil en dát vindt ik nog steeds onverantwoord.

Dáár gaat het in deze discussie om: dié weg is op dat tijdstip echt behoorlijk leeg. Dus was het redelijk verantwoord, voor zover die snelheden dus ooit verantwoord zijn.

Oké, dát ga ik even checken want dat geloof ik dus niet, en om dan even irritant te doen:

wat is behoorlijk leeg. - is het " behoorlijk " dronken of "behoorlijk" verstandig  :evil:
wat is redelijk verantwoord. - is het " redelijk" stoned of "redelijk" normaal. :eusa_whistle:

grapje...  

Maar goed,  

Ludo

Citaat van: elianmars op 12-02-2007 21:58:47
Dit is een eindeloze discussie....

ja, vooral met zo'n hoop supermannen hier.
:evil:

Reitse

Snelheid en veiligheid is allemaal in de beleving van de, in dit geval, bestuurder.

Je kan vinden dat je heel veilig rijdt omdat je denkt dat je een veilige auto hebt. Goed afgesteld, goed spul erop.
Je kan vinden dat een ander onveilig rijdt omdat die een onveilige auto heeft. Standaard afgesteld, volgens sommigen onderbemeten.

Dan komt de situatie, de ene persoon die vindt dat zijn auto het toppunt van veiligheid is en dat hij daarmee veel veiliger kan rijden dan de anderen maakt de menselijke fout door heel kort afgeleid te zijn. De andere persoon in de normale auto maakt bij enorm toeval ook een menselijke fout. En ze komen elkaar tegen.

Ongeacht in welke situatie dit plaatsvindt, met wat voor soort auto's, op het moment dat de bestuurder een fout maakt kan het gewoon enorm misgaan. Dan kan je stellen dat je echt enorm goed kan sturen door vele snelle rondjes op een semi-open circuit, 1000 slipcursussen of al 80 jaar je rijbewijs te hebben, het gaat dan sneller dan het menselijk brein bij kan houden.
Er is gewoon een maximum aan de snelheid die je zenuw'transferrate' kan halen. Dat is dan pas nadat er een keuze is gemaakt wat voor actie er ondernomen moet worden welke via een schema heel snel omgezet wordt in spieractiecommando's. 1 hand even op de verkeerde plek en de reactie is al suboptimaal.

In basis is een discussie over snelheid best geinig maar het helpt zo weinig. Als je stelt dat je gedurende een complete rit van de eerste tot en met de laatste seconde supergeconcentreerd bent, en dat tijdens iedere rit, dan lieg je. Simpel.
Er zijn teveel afleidende factoren in het verkeer, in de auto, in de omgeving.

Dat is allemaal niet verwijtbaar, je bent maar een mens (kan er niks beters van maken) maar realiseer je dit gewoon als je een keer hard gaat jagen of wat vlotjes door een bebouwde kom blaast.

Turbobiker

Citaat van: Ronbroek op 12-02-2007 22:10:23

ff klikken

Jammer dat die Yamaha-rijder niet ff achter zich heeft gefilmt, daar hing ik achter met de T-5   :eusa_doh:

LOL ;D

(en jij maar seinen dat ze aan de kant moesten ;D )
De Tussenpaus

Turbobiker

Citaat van: Reitse op 12-02-2007 22:12:14
Snelheid en veiligheid is allemaal in de beleving van de, in dit geval, bestuurder.

Je kan vinden dat je heel veilig rijdt omdat je denkt dat je een veilige auto hebt. Goed afgesteld, goed spul erop.
Je kan vinden dat een ander onveilig rijdt omdat die een onveilige auto heeft. Standaard afgesteld, volgens sommigen onderbemeten.

Dan komt de situatie, de ene persoon die vindt dat zijn auto het toppunt van veiligheid is en dat hij daarmee veel veiliger kan rijden dan de anderen maakt de menselijke fout door heel kort afgeleid te zijn. De andere persoon in de normale auto maakt bij enorm toeval ook een menselijke fout. En ze komen elkaar tegen.

Ongeacht in welke situatie dit plaatsvindt, met wat voor soort auto's, op het moment dat de bestuurder een fout maakt kan het gewoon enorm misgaan. Dan kan je stellen dat je echt enorm goed kan sturen door vele snelle rondjes op een semi-open circuit, 1000 slipcursussen of al 80 jaar je rijbewijs te hebben, het gaat dan sneller dan het menselijk brein bij kan houden.
Er is gewoon een maximum aan de snelheid die je zenuw'transferrate' kan halen. Dat is dan pas nadat er een keuze is gemaakt wat voor actie er ondernomen moet worden welke via een schema heel snel omgezet wordt in spieractiecommando's. 1 hand even op de verkeerde plek en de reactie is al suboptimaal.

In basis is een discussie over snelheid best geinig maar het helpt zo weinig. Als je stelt dat je gedurende een complete rit van de eerste tot en met de laatste seconde supergeconcentreerd bent, en dat tijdens iedere rit, dan lieg je. Simpel.
Er zijn teveel afleidende factoren in het verkeer, in de auto, in de omgeving.

Dat is allemaal niet verwijtbaar, je bent maar een mens (kan er niks beters van maken) maar realiseer je dit gewoon als je een keer hard gaat jagen of wat vlotjes door een bebouwde kom blaast.

:eusa_eh:
De Tussenpaus

Clapton

Citaat van: t5karel op 12-02-2007 22:09:49
smiley of niet.
Hehe ;D.,kort door de bocht hoor om maar ff in termen te spreken ;D.Maar t,was niet voor jou hoor.

dan was het voor Lars óf wat véél erger is voor mij !,

nou dan ben ik nu echt pisnijdig !