Snel op de snelweg, een discussie.

Gestart door petertje, 10-02-2007 20:46:26

Vorige topic - Volgende topic

Clapton

Citaat van: Rudy-M op 12-02-2007 21:30:33
Citaat van: Clapton op 12-02-2007 21:27:56
Citaat van: Rudy-M op 12-02-2007 21:26:35
Ik heb gisteravond en vanmiddag nog ongeveer 600+ km/h op de teller gezien. Maar was ook niet echt druk, hoor :police:
Op 5 à 6 km hoogte.

:eusa_whistle:

Hoezo, vlieg je tegenwoordig met een pipercub...

Ik dacht dat we afgesproken hadden dat je geen uitspraken meer deed over dingen waar je geen verstand van had, al dan niet onder invloed van alcohol? :evil:

ik ontken alles, en dat ontken in nu zelfs met klem...

petertje

Citaat van: Ronbroek op 12-02-2007 21:30:10
Hij stond gewoon stil, Petertje

Alle heissa voor nixcks

;D ;D ;D sjips je heb me alweer door!!!!! ;D ;D ;D ;D

flap

hard rijden of niet is een kwestie van lef, fatsoen, kunde, auto, etc.

wat echter bij elke bestuurder individueel gelijk blijft of je nu langzaam of snel rijdt is zijn reactiesnelheid. (bij de een wat sneller, dan bij de ander).

de afstand die je aflegt tijdens je reactietijd is niet afhankelijk van lef, fatsoen, kunde, auto etc. maar puur en alleen van je snelheid.

t5karel

Citaat van: flap op 12-02-2007 21:35:21

wat echter bij elke bestuurder individueel gelijk blijft of je nu langzaam of snel rijdt is zijn reactiesnelheid. (bij de een wat sneller, dan bij de ander).

de afstand die je aflegt tijdens je reactietijd is niet afhankelijk van lef, fatsoen, kunde, auto etc. maar puur en alleen van je snelheid.

Ik denk dat ik nu helemaal krankjorum wordt :o.nog ff en ik breek de tent af hiero :eusa_drool:.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

ronbroek

Citaat van: t5karel op 12-02-2007 21:39:49
Citaat van: flap op 12-02-2007 21:35:21

Ik denk dat ik nu helemaal krankjorum wordt :o.nog ff en ik breek de tent af hiero :eusa_drool:.

De virituele tent of de schuurfeest tent ?

Clapton

Citaat van: Turbobiker op 12-02-2007 21:29:11
Citaat van: Turbobiker op 12-02-2007 21:10:03
Citaat van: Clapton op 12-02-2007 20:58:24
...het gaat mij erom dat ik mij afvraag waar jij het lef, én het recht vandaan haalt om mij, als ik op dezelfde weg rij, in gevaar te brengen.

Je begint echt door te slaan ::)

Wanneer breng ik je wél en wanneer niét in gevaar? En wat als jij belt in de wagen? (zelfs handsfree) of 70 gaat rijden op de snelweg? Volgens mij ben jij het gevaar. (en iedere andere verkeersdeelnemer)

Maar op deze post zou ik echt wel eens een goed antwoord willen zien...

Niet in gevaar: meerijden met de stroom, dat kan dus ook 130 kilometer per uur zijn of 70.
Wél in gevaar: ik rij 120 jij 250, snelheidsverschil is te groot.
Bellen in de auto: handsfree moet kunnen en als het een te emotioneel gesprek is even stoppen op een parkeerplaats.

Vindt ik toch wel een redelijk goed antwoord, maar ja ik ben bang dat je direct weer in de ankers gaat...  ;D

-D©©©L-

Citaat van: Clapton op 12-02-2007 21:16:18
Citaat van: DCCCL op 12-02-2007 21:13:52
Citaat van: Ludo op 12-02-2007 21:12:36
doe effe normaal Lars.
er word heus geen autoweg afgesloten omdat jij er aan komt.
je doet nu net alsof je alleen op de wereld bent.

Gewetens vraag Ludo, Clapton : Rijdt jij nooit te hard ?

tuurlijk wel, maar met mate, en voor je vraagt welke mate maximaal 20 tot 30 kilometer harder als de gemiddelde medeweggebruiker.

En voor je volgende vraag, als jer niemand rijd ?, soms wel eens 200 voor een klein stukje.  :evil:

Voor jou is in jou auto dus 200 km/h de grens. Niets mis mee lijkt mij.
Wat maak jij je vreselijk druk over de snelheid van anderen; net of je daar invloed op zou kunnen hebben.
Andere auto/bestuurder ? dan waarschijnlijk andere grens.

Citaat van: Ludo op 12-02-2007 21:16:33
jawel DCCL, maar ik raas nooit tegen +200 langs andere weggebruikers door.
Dat begrijp ik (en dat wist ik ook al  ;) ) maar hoe hard rijd jij dan wel ? (en vooral; op welk soort wegen en wanneer).

t5karel

We hebben een troll aan tafel ;D.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Turbobiker

Citaat van: Clapton op 12-02-2007 21:44:23
Niet in gevaar: meerijden met de stroom, dat kan dus ook 130 kilometer per uur zijn of 70.

En als de stroom 220 rijdt?

En wat als de stroom 70 rijdt en de voorste gaat vol in de rem? Niemand die dan genoeg afstand houd...

Wél in gevaar: ik rij 120 jij 250, snelheidsverschil is te groot.

En jij 130 en opa 70? Levensgevaarlijk lijkt mij. En jij 120 terwijl iemand net invoegt met 50? Ga je dan vol in de remmen? (overigens ook levensgevaarlijk)

Ligt dus altijd weer aan de situatie...

Bellen in de auto: handsfree moet kunnen en als het een te emotioneel gesprek is even stoppen op een parkeerplaats.

Is inmiddels al bewezen dat wel of niet handsfree bellen geen verschil maakt...

Vindt ik toch wel een redelijk goed antwoord, maar ja ik ben bang dat je direct weer in de ankers gaat...  ;D

Tuurlijk, veel te leuk ;D
De Tussenpaus

-D©©©L-

Citaat van: t5karel op 12-02-2007 21:52:23
Leg eens uit karel ? Ik vat dat toch op als een behoorlijke belediging  >:( 
smiley of niet.

Clapton

Citaat van: DCCCL op 12-02-2007 21:49:48
Citaat van: Clapton op 12-02-2007 21:16:18
Citaat van: DCCCL op 12-02-2007 21:13:52
Citaat van: Ludo op 12-02-2007 21:12:36
doe effe normaal Lars.
er word heus geen autoweg afgesloten omdat jij er aan komt.
je doet nu net alsof je alleen op de wereld bent.

Gewetens vraag Ludo, Clapton : Rijdt jij nooit te hard ?

tuurlijk wel, maar met mate, en voor je vraagt welke mate maximaal 20 tot 30 kilometer harder als de gemiddelde medeweggebruiker.

En voor je volgende vraag, als jer niemand rijd ?, soms wel eens 200 voor een klein stukje.  :evil:

Voor jou is in jou auto dus 200 km/h de grens. Niets mis mee lijkt mij.
Wat maak jij je vreselijk druk over de snelheid van anderen; net of je daar invloed op zou kunnen hebben.
Andere auto/bestuurder ? dan waarschijnlijk andere grens.

Citaat van: Ludo op 12-02-2007 21:16:33
jawel DCCL, maar ik raas nooit tegen +200 langs andere weggebruikers door.
Dat begrijp ik (en dat wist ik ook al  ;) ) maar hoe hard rijd jij dan wel ? (en vooral; op welk soort wegen en wanneer).

Ik denk dat je mijn commentaar in de juiste context moet zien nl: 19.25 uur op de A7, ik denk niet dat de avondspits dan al lang afgelopen is, én dus is er redelijk wat verkeer én dan met dat snelheidsverschil en dát vindt ik nog steeds onverantwoord.

Op de vraag of ik daar invloed op kan hebben: Ik denk dat iedereen die zich in deze discussie heeft uitgesproken er wél over nadenkt én dus invloed heeft positief of negatief.

elianmars

Tjonge....... jullie blijven hier maar doorgaan, hè? Ik dacht dat er ondertussen wel een slotje op geflikkerd zou zijn.

De meningen verschillen hier gewoon. Dat verander je niet met 't gel*l hier. Dit is een eindeloze discussie....

fearless

:eusa_shifty:

ff klikken

:eusa_whistle:

vandaag trouwens ook nog 200 gereden.

Emiel

t5karel

Citaat van: DCCCL op 12-02-2007 21:57:41
Citaat van: t5karel op 12-02-2007 21:52:23
Leg eens uit karel ? Ik vat dat toch op als een behoorlijke belediging  >:( 
smiley of niet.
Voel jij je aangesproken dan ???. ;D.