Snel op de snelweg, een discussie.

Gestart door petertje, 10-02-2007 20:46:26

Vorige topic - Volgende topic

Turbobiker

Citaat van: RRRRR_Ramon op 11-02-2007 12:52:04
Lekker belangrijk allemaal...........  :eusa_think:

Precies, maar het levert wel een leuke zondag ochtend/middag op ;D
De Tussenpaus

RRRRR_Ramon

Citaat van: Turbobiker op 11-02-2007 12:53:52
Lekker belangrijk allemaal...........  :eusa_think:

Precies, maar het levert wel een leuke zondag ochtend/middag op ;D

Dat zonder meer, het was niet bij te lezen toen ik om half 1 begon te lezen, dit topic is heet!!  ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Turbobiker

Ik denk dat ik maar even mijn wagen ga uitlaten...

Ben heeeeeel snel weer terug ;D
De Tussenpaus

ronbroek

Citaat van: Turbobiker op 11-02-2007 12:56:58

Rondje rond de kerk ?  ;D

@®-

Ik maak uit dit hele verhaal op dat ik een misdadiger ben...............

Foei!!! Een GLE op lpg met standaard remmen........  :eusa_wall:  ::)

Nou nog eens kijken of ik de 200 wel haal  ;D

Lekker belangrijk allemaal...........  :eusa_think:
Dat mag ook helemaal niet van deze meneer.

fbm

Citaat van: Ronbroek op 11-02-2007 13:02:17

Wel goed warmrijden ;)

HeinT5R

Iedereen heeft op zijn of haar manier gelijk!
Ik rijdt idd ook wel eens te hard, al vele jaren en duizenden kilometers....

Maar toch na al die jaren beheers ik nog steeds niet de techniek om bij ca. 250 km/u foto's van mijn interieur te maken ;)

t5karel

T,is een ieder z,n eigen verantwoording wat ie allemaal uitvreet op de snelweg.Ik heb ooit es gezegt van, kijk maar eens op een ongesensureerde 112 site,dan gaan je luiken ff open wat er kan gebeuren met snelheden boven de 200.Maar met 100 op een boom leg je ook het loodje hoor.Laten we eerlijk zijn ,iedereen die een motorvermogen heeft van 200 pk of meer is toch wel een liefhebber ander had je wel een 60pk dieseltje gekocht.We mogen gewoon niet harder dan 120 :eusa_naughty:.Ik vind dit een rare discussie ,meer een vrijwaring om iemand openbaar netjes de pens vol te schelden als ie ff iets te ver doortrekt op de snelweg.Iedereen denkt anders,toen ik eeen paar jaar geleden m,n t5 voor het eerst chipte kreeg ik ook allerlei verwijten van bekenden naar het hoofd geslingerd ,van onverantwoord tot imbeciel toe  :(.Eerlijk,hoe een ander over mij denkt kan me geen ruk schelen,maar neem wel op momenten als het nodig is m,n verantwoording.pphhff eerst koffie nu >:(.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

fbm

ronbroek

Turbobiker

Citaat van: Ronbroek op 11-02-2007 13:02:17

Nee, 1,1 km lange afrit van de A9 ri. Haarlem de A5 op. 240 is 'veilig' haalbaar als je daarvoor braaf op de A9 reed. (Nog eens proberen als de aanloopsnelheid hoger is :eusa_whistle: )
De Tussenpaus

Rudi

Citaat van: Ludo op 11-02-2007 12:47:33
ik weet niet goed meer wat ik moet begrijpen dan Lars.
voor rudi bestaat er toch maar 1 snelheid, dat is toch +200.
wat ontgaat me hier dan?.

Kan het toch niet laten....wat vind je van al die tuningsprojecten dan?Van Tom ,Marc en Oele waar je alle lof over hebt,die doen het echt niet om beter te kunnen inparkeren hoor :eusa_whistle:
Dr.Go-Fast...

Ludo

Citaat van: Rudi op 11-02-2007 14:01:14
Kan het toch niet laten....wat vind je van al die tuningsprojecten dan?Van Tom ,Marc en Oele waar je alle lof over hebt,die doen het echt niet om beter te kunnen inparkeren hoor :eusa_whistle:

ik zei toch dat je het nog steeds niet begrijpt.
lees Johann zijn bericht:
Citaat van: Johann op 11-02-2007 12:39:07
Neem Tom z'n jerommeke met de dikke AP schijven en je kunt in de lege ruimtes lekker 200 trappen en waar er auto's rijden weer 130, ook om 16:00 buiten de Randstad..  ;D ;D
dit is iets heel anders dan uit je berichten te halen is.
voor jouw is het altijd plankgas, toch?.
dat komt over als verstand op nul en maar gasgeven....

buiten dat alles is een project ook nog iets anders.
heel mooi dat dit gedaan kan worden en dat ze het zelf kunnen, daarvoor idd lof!.
ik lees daar echter nergens dat ze dit doen om het verstand op nul te zetten en hun eigen gang te gaan.
ook nergens dat ze dat mogen of zich dit toe eigenen omdat ze bpm en de hele sjips betalen...

JCviggen

Mijn mening is dat 200+ moreel aanvaardbaar is als er echt miniem verkeer is. Daar bedoel ik mee dat je op die paar minuten dat je hard gaat niet meer dan een handvol andere wagens passeert met groot snelheidsverschil. Dan is er geen risico op inhalende wagens omdat ze ver genoeg uit elkaar rijden.

In duitsland rij ik echt niet hard op de onbegrensde stukken met 2 vakken tenzij het echt leeg is. 3 vakken is meteen veel haalbaarder omdat je er bijna nooit onverwacht iemand voor je zal komen te zitten, en het is beter in te schatten.

Maar het is een nooit eindigende discutie. Wat wel vaststaat is dat een autostrade een heel erg veilige weg is, ook in duitsland waar enorme snelheden worden gehaald gaat het bijna nooit mis. Het gaat pas mis wanneer er op files ingerden wordt of men nog ff laat in wil gaan voegen op een drukke afrit. Ongevallen puur door snelheid zijn heel, heel erg zeldzaam op de autobahn terwijl je er toch vaak uit je sokken wordt gereden als je er 130-140 rijdt.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

elianmars

Ik ben het helemaal met Jan eens.

Ik rijd bijna altijd te snel, maar moet zeggen dat snelheden rond of boven de 200 km/uur zelden door mij worden gereden.
Daarvoor rijd ik altijd op een veel te drukke weg. Het gebeurt zelden dat ik op een leeg stuk snelweg ben.
Maar áls ik daar dan rijd, gaat het gaspedaal toch wel wat verder naar beneden.

Het kán wel in Nederland, maar of het verstandig is?

Wat ik echt veel erger vind is het soort idioten van het filmpje wat in dit topic is gepost. Ik kan daar heel lang over gaan zeuren, maar doe 't niet. Zonde van mijn tijd.
Ik hoop alleen niet dat er ooit iemand met pech op de vluchtstrook staat, want dan zijn de gevolgen niet te overzien bij dit soort acties..... :-\

En, net als Ludo, weet ik ook niet wat de topsnelheid is van onze T-5. Ik wil 't ooit nog wel eens weten, maar dan moet ik er wel de gelegenheid voor hebben (en dat zal in Nederland sowieso niet voorkomen).