Snel op de snelweg, een discussie.

Gestart door petertje, 10-02-2007 20:46:26

Vorige topic - Volgende topic

MaxieS70

Misha

Autorijden is voor de meesten toch niet alleen motie, maar ook emotie.
En alle drempels en zo, die mogen direkt weg.

Maarruh.. Jij pakt toch ook de fiets terwijl je wel van autorijden houdt ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Clapton

Citaat van: kreftie V70 op 15-02-2007 21:56:08
Citaat van: Clapton op 15-02-2007 21:30:44
Citaat van: kreftie V70 op 15-02-2007 21:23:45
Een automatische snelheidsbegrenzer in iedere auto, dus niet alleen voor jeugdige rijders. Prima idee. Als ie komt zet ik hem er morgen in.
Wat is het volgende: iedereen een halsband, of een chipje achter je hartklep verstopt zodat je altijd de traceren bent.
ik weet niet wat politie en justitie dan nog gaan doen, maar het zou een stuk rustiger, veiliger, en fatsoenlijker worden. Maar laten we maar beginnen in het verkeer.  Morgen graag.....

Even relativeren,  ;D

De automatische snelheidsbeperking zit al in je auto, nl jij zelf.

Te traceren ben je allang als je een mobiele telefoon bij je hebt.

Politie en Justitie doen allang weinig is nu trajectcontrole.

Rustiger, veiliger en fatsoenlijker worden, in mijn dorp noemen ze dat sociale controle dus wat houdt je tegen....

Mijn begrenzer werkt redelijk: 3 kleine boetes in 16 jaar.
Maar het gaat niet alleen om mij.
Veel rijders gaan ver over de grens en zijn er zo trots op dat ze de filmpjes lachend op internet zetten. Als ze zich platrijden organiseren we weer een stille tocht. Wat had het fijn geweest voor de nabestaanden als die auto helemaal geen 190 kon rijden op die weg.
Traceerbaarheid met GSM....jaja   de overtreder/misdadiger gaat een telefoon meeenemen. Dan waren alle roofovervallen en verkrachtingen etc etc snel opgelost.
Ik heb trouwens geen GSM. Maar weer on topic:
die Trajectcontrole lijkt me prima: op ieder stukje openbare weg.
In het dorp ben ik trouwens flink actief: 30 zone's, bloembakken, straat versmallingen etc etc.
Maar dit alles,(drempels, flitspalen,trajectcontrole etc), zou niet nodig zijn als die auto niet harder kan.
Dan is het eeuwige kat en muis spel tussen burger en politie voorbij.

klopt maar omdat ten koste te laten gaan van mijn privacy gaat me te ver. Ik denk dat als de overheid zich wat meer terug trok, dus regelgeving die logischer is elkaar steekt dat minder mensen moeite hebben zich aan die wetgeving te houden.

Daarnaast ben ik van menig dat sommige maatregelen zich zelf achterhaald hebben neem die 80 kilometerzones bij Rotterdam bijvoorbeeld, gevolg meer files en hogere uitstoot, dus een logische beslissing zou kunnen zijn terug naar 100 kilometer per uur en stay in your lane rijden waardoor de doorstroming groter is. Echter is het erg moeilijk om de matrixborden op 100 te zetten ipv 80 kilometer per uur.

Ook het ontmoedigingsbeleid van de staat mbt LPG of LPI is mij een doorn in het oog, of iedere andere minder milieubelastende brandstof welke technisch nu al haalbaar is wordt praktisch afgeschoten én daar hoort dus ook bij 150 kilometer per uuur kunnen rijden op een lege A4 of A2.

Ik zou niet kunnen en willen wonen in een staat die alles reguleerd ondanks dat e.e.a. misschien, en dat is lang niet zeker, verkeersveiliger zou worden.  

Tot slot ik denk dat als je een poll zou opzetten wie er een GSM heeft én deze meeneemt in zijn auto én te hard rijd dat het mijn zou verbazen als dat percentage lager zou liggen als 95%.

Turbobiker

Citaat van: Misha op 15-02-2007 22:09:54

Hard rijden op de fiets is helemaal levensgevaarlijk ::)

(en zooooo vermoeiend :P )
De Tussenpaus

kreftie V70

Drempels zijn ook ondingen, maar als de gem. bestuurder hier 50+ door de straat gaat , waar kinderen spelen etc moet de gemeente iets. Ik fiets inderdaad meer km per jaar dan ik rij :12.000 ong. Hard fietsen is iets meer prestatie dan hard rijden in een auto. Iedere knuppel kan zijn rechtervoet laten zakken.  

Misha

Citaat van: kreftie V70 op 15-02-2007 22:22:28

Drempels zijn ook ondingen, maar als de gem. bestuurder hier 50+ door de straat gaat , waar kinderen spelen etc moet de gemeente iets. Ik fiets inderdaad meer km per jaar dan ik rij :12.000 ong. Hard fietsen is iets meer prestatie dan hard rijden in een auto. Iedere knuppel kan zijn rechtervoet laten zakken.  

En iedere knijper kan twee voeten beurtelings laten zakken en weer optillen...
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

kreftie V70

Citaat van: Turbobiker op 15-02-2007 22:15:49

Hard rijden op de fiets is helemaal levensgevaarlijk ::)

(en zooooo vermoeiend :P )

risico = kans x effect
Het is tenminste niet met 1500 kg staal om je heen.

MaxieS70

Citaat van: Clapton op 15-02-2007 22:10:22
Ook het ontmoedigingsbeleid van de staat mbt LPG of LPI is mij een doorn in het oog, of iedere andere minder milieubelastende brandstof welke technisch nu al haalbaar is wordt praktisch afgeschoten én daar hoort dus ook bij 150 kilometer per uuur kunnen rijden op een lege A4 of A2.

Beetje Offtopic :

Ik denk dat de Shell en de politieke vriendjes er een goede band op nahouden en dus niet zo hard op zoek zijn naar alternatieven... De huidige situatie in Brazilie is dan ook erg intressant om in de gaten te houden.

Een goed artikel over de ethanol productie in Brazilie: Klik

kreftie V70

ik heb nu nog een ukkie te flessen....ik lees morgen weer door. :eusa_hand:

Turbobiker

Tja, wielrenners op het fietspad in de duinen bij Den Haag... 

...zouden een snelheidsbegrenzer moeten hebben :evil:

(zijn al dooien door gevallen, en dan nog niet eens de wielrenners zelf...)

Hard fietsen is iets meer prestatie dan hard rijden in een auto.

Kop naar beneden en gaan... :eusa_whistle:

De Tussenpaus

Clapton

De gemeente moet inderdaad iets, van zijn luie reet afkomen, en iedere dag ieder uur kontroleren op plaatsen waar te hard gereden wordt én de overtreder middels een persoonlijk gesprek duidelijk maken dat dat niet kan in een woonwijk.

Daarnaast is er ook een schone zaak weggelegd voor een { bewoners } commissie die middels acurate tellingen aangeeft hoeveel verkeer er door een straat gaat en alternatieve rourtes aandraagt om en straat verkeersluw te maken.

Kortom als de locale bestuurders nu eens niet 1 x in de vier jaar met de kiezers praat maar een hands on mentaliteit aan de dag leggen dan zijn dit soort problemen snel opgelost én kunnen mensen die wel emotie hebben bij het autorijden ook gewoon gebruik maken van het ook door hun betaalde wegenet.

t5karel

Gewoon iedere wijkagent een lazergun in de handen drukken :angel:.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Clapton

Citaat van: MaxieS70 op 15-02-2007 22:27:31
Citaat van: Clapton op 15-02-2007 22:10:22

Beetje Offtopic :

Ik denk dat de Shell en de politieke vriendjes er een goede band op nahouden en dus niet zo hard op zoek zijn naar alternatieven... De huidige situatie in Brazilie is dan ook erg intressant om in de gaten te houden.

Een goed artikel over de ethanol productie in Brazilie: Klik

Ik denk dat Shell het helemaal niet er vindt om alternatieven ter beschikking te stellen qua brandstof, ik denk dat de politieke wil , lees nieuwe belastingwetgeving, op bijvoorbeeld waterstof niet te realiseren is.

Wat denk je dat er gebeurd als de westerse wereld geen olie of 50% minder olie nodig heeft, wie gaat er dan panikeren....

kreftie V70

[/quote]

[/quote]
Is dit een uitdaging/uitnodiging?  haha

Clapton

Citaat van: kreftie V70 op 15-02-2007 22:43:25

[/quote]
Is dit een uitdaging/uitnodiging?  haha

[/quote]

ehe, volgens mij zou je qua leeftijd, zonder lullig te willen doen , de pa van Lars kunnen zijn, ik denk dus dat je voorzichtig zou moeten zijn met mensen "uitnodigen ".

en ja, ik zou, nee nog net niet...  ;D