project 850R

Gestart door matRRR, 11-02-2007 22:22:11

Vorige topic - Volgende topic

matRRR

Tja, had een cameraman mee moeten nemen, dan was het met beelden ondersteund. In ieder geval loopt hij als een tiet,en klinkt het niet alsof ik in de grindbak aan het spelen ben. dus naaldlagertjes zijn het zeker niet geweest... Wielspin duss!!! Hahahaaa
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

elianmars

Citaat van: Eugene op 09-07-2007 20:51:11
Al met al een mooi resultaat 8) ;D

Citaat van: matRRR op 09-07-2007 20:41:45
Resultaat: wielspin tot 130 km/uur, LET WEL! een 850R is MET SPER!!

Moet ik dan toch aan de quaife? ::)

Gewoon goede banden er onder, Eugène  ;D

Eugene

Welk merk/type banden heb je eronder?

If it's not blown, it sucks...

Dave

Citaat van: Eugene op 09-07-2007 20:51:11
Citaat van: matRRR op 09-07-2007 20:41:45
Resultaat: wielspin tot 130 km/uur, LET WEL! een 850R is MET SPER!!

Moet ik dan toch aan de quaife? ::)
Als beide wielen spinnen dan heeft de sper zijn werk gedaan en is er niks maar aan te doen. Of mss AWD erin legge? ;D

In elk geval, super voor je dat het zo goed macheerd. Met zo'n verhalen te lezen krijg ik enorm veel goesting om ook de inverstering te maken. Mijn eerste indrukken was dat je voor het 'serieuze' werk de volvo turbo's moet dumpen. Maar als je tegen 130 je wielen nog kunt laten spinnen denk ik dat er meer als vermogen zat is.

Eugene

Citaat van: Dolf op 09-07-2007 21:54:04
Mijn eerste indrukken was dat je voor het 'serieuze' werk de volvo turbo's moet dumpen.

Nergens voor nodig. Gewoon een 18T of 19T erop en de supporting mods, dan heb je al een hele leuke combi. Is dat niet voldoende dan moet toch eerst het blok open voor andere drijfstangen....

t5karel

Hoe lang duurt het eigenlijk dat je post krijgt uit Leeuwarden :evil:.Heb je de oogjes wel goed los gehad en niet als een halve dolle langs Neerlands wegen gedenderd :eusa_silenced:.Heb het zelf ook ervaren,gas d,r op en gaan met de geit ;D.Maar elke keer bekruipt mij een naar gevoel dat er achter een vangrail of weet ik veel waar zo,n flitser staat.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Laserblue

Goed verhaal Mathijs!  8)

Aap? :eusa_shifty:
zo behaard ben ik ook weer niet? :eusa_think: ;D

't was gezellig  :eusa_dance:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

matRRR

Heb toyo proxes t1R erop zitten sinds 5000 km, kwamen heel goed uit de autoreifentest, kwalitatief goede band voor niet erg veel geld, beter dan de t1s. Dat is een stuiterband en meer grip dan de kumho die ik eerder had. Heb verder niet heel erg hard gereden de terugweg, veelal tussen 130-150 km/u en soms zelfs binnen de limiet!
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

M a r c

Citaat van: matRRR op 09-07-2007 21:24:36
Tja, had een cameraman mee moeten nemen, dan was het met beelden ondersteund. In ieder geval loopt hij als een tiet,en klinkt het niet alsof ik in de grindbak aan het spelen ben. dus naaldlagertjes zijn het zeker niet geweest... Wielspin duss!!! Hahahaaa

Ik denk dat Emiel bedoelt dat je beter wielspin kan hebben dan dat de energie niet weg kan en je lagers zou 'mollen'  :) Al zou dan eerst wel je koppeling gaan slippen denk ik  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Emiel

Citaat van: M a r c op 10-07-2007 12:11:05
Citaat van: matRRR op 09-07-2007 21:24:36

Ik denk dat Emiel bedoelt dat je beter wielspin kan hebben dan dat de energie niet weg kan en je lagers zou 'mollen'  :) Al zou dan eerst wel je koppeling gaan slippen denk ik  ;)

Pcies... ;)

matRRR

weer een paar maandjes verder en zodoende melden zich de volgende kostenposten zich...

Bij controle van remleidingen deze week bleek het exemplaar linksvoor tot op het canvas doorgesleten te zijn :o

Deze week daarom direct een setje staalomvlochten remleidingen besteld bij dutch power trading.

Verder zat de onderkant van het carter  met name aan de voorzijde/rechtsvoor weer helemaal besmeurd met olie en heb ik de laatste tijd toch wel weer een aantal keren de olie moeten bijvullen...

Moet toch niet kunnen, 9 maandjes na blokrevisie?? motor rookt niet meer en loopt gewoon goed, dus hoop dat het een lekkage bij het oliefilter oid is...

Afspraak gemaakt bij mijn zwager en geregeld dat mijn autootje de komende week in twente blijft slapen.

In de tussentijd rijd ik een tijdje vw POLIO.

Pa heeft vanmiddag mijn auto meegenomen naar twente om hem daar helemaal weer na te laten kijken.

Toen ze zo de hoek om gingen en wegreden had ik toch wel even een gevoel van, *slik*
Moet hem een tijdje missen! het is wel een beetje een kindje van me waar ze mee wegreden. Met bonzend hart in de keel de auto(en ouders) nog even uitgezwaaid en nog even blijven luisteren hoe ze wegreden....
Niet teveel toeren laten draaien met koude motor, voorzichtig in  de versnelling zetten en .......
God, wat klinkt die motor toch mooi, superdik geluid met de donkere roffel die erin zit!!!
Niet te vergelijken met dat bijna onhoorbare geluid van die V50 T5 van mijn pa.
Ja ik weet het nu zeker: een man kan ECHT verliefd zijn op zijn auto.
Ik betrapte mezelf ook op een hele grote trotse grijns toen ze langs kwamen rijden en die grote zwarte bolide zag passeren.

Wordt maar gauw weer beter, black thunder, je baasje heeft je nodig

Tom850

Waar staat ie dan in Twente?

Zal ik hem wel ff de groeten gaan doen namens jou.

Groeten Tom

Eugene

Succes ermee, hopelijk is het een kleinigheid.

Anders heb ik nog wel een blokje voor je dat geen olie lekt. Heeft alleen niet zo'n lekker geluid :P

matRRR

Citaat van: Tom850 op 22-09-2007 21:51:46
Waar staat ie dan in Twente?

Zal ik hem wel ff de groeten gaan doen namens jou.

Groeten Tom

Furness Almelo de komende week, kun je meteen zien hoe de dikke IC straks bij jouw 850 staat, of had je geen plannen voor IC upgrade?

matRRR

Citaat van: Eugene op 22-09-2007 22:06:35
Succes ermee, hopelijk is het een kleinigheid.

Anders heb ik nog wel een blokje voor je dat geen olie lekt. Heeft alleen niet zo'n lekker geluid :P

hmm, jij weet ook wel wat je weggeeft! ;D ;)