Pegasus spuiten: wat denken jullie

Gestart door ed, 13-02-2007 11:48:17

Vorige topic - Volgende topic

ed

Ik heb mijn Pegasus (18") velgen bij de spuiter liggen. De banden lagen er toch af. Ik wil ze namelijk Titan kleur laten spuiten. Vreemd genoeg kon de spuiter niets met het motip nummer. Ik heb dus een stukje gespoten met die bus, en de opdracht gegeven dat het een tintje lichter moet worden (echte titanium kleur dus).

Nu twijfel ik echter nog over de blanke lak. Volgens mij (Barry had dat ook al aangegeven) is de blanke lak een soort zijdeglans. Ik moet dat natuurlijk wel aangeven, maar wat is de beste keus? Zijn de Pegasus velgen origineel met hoogglans gespoten? Het kan namelijk erg veel effect hebben vwb het eindresultaat. Ik wil dus de originele look hebben, maar dan richting Titan kleur.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Johann

Iets van 20% mat er in, zijdeglans is nog teveel glans IMO.

De eerste "Titan" grijze wielen zoals ik ze onder mijn R heb zijn een soort van chrome effect, de latere modellen weer de normale Titan achtige kleur en mat.

ed

Zijn die latere modellen ook donkerder van kleur?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Johann

haRtV70R

En welke kleurcode kan ik nu doorgeven aan de spuiter? Ik moet het vanmiddag toevallig ook weten!!  :eusa_think:

[move][/move]

ed

Weet ik niet. Ik heb de originele Titan van de T5R genomen. Hij kan met een kleuren spectrum meter bepalen welke kleur het is. Ik heb de opdracht gegeven een tint lichter te nemen. Wordt dus een grote verassing.

Johann, heb jij de eerste of laatste serie onder de S60?

haRtV70R

Nou, net een setje pegs naar spuitert gebracht. Kleurcode 932 kende hij gewoon hoor!! Worden die kleur dus met 20% matt er in... Ben benieuwd!
[move][/move]

Rudy-M

Ik zou eerst een sample laten maken. De Graphite uitvoeringen van de Columba, Volan en de Titan hebben 932 als kleurcode en verschillen toch in tint. Er zijn zelfs 2 verschillende tinten Columba Graphite (erg donker en Titan-achtig), maar toch beide 932.

haRtV70R

[move][/move]

haRtV70R

Maakt me trouwens niet zo heel veel uit, als ze maar niet te licht worden... :eusa_eh:
[move][/move]

Laserblue

Citaat van: haRtV70R op 13-02-2007 18:08:15
Maakt me trouwens niet zo heel veel uit, als ze maar niet te licht worden... :eusa_eh:

dan zou ik inderdaad die met een matte/satijn lak nemen :eusa_think:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

haRtV70R

Citaat van: Laserblue op 13-02-2007 18:23:44
Citaat van: haRtV70R op 13-02-2007 18:08:15

dan zou ik inderdaad die met een matte/satijn lak nemen :eusa_think:

20% matt. Zou goed moeten zijn... :eusa_pray: :eusa_pray:
[move][/move]

R o b

Citaat van: haRtV70R op 13-02-2007 17:32:24
Nou, net een setje pegs naar spuitert gebracht. Kleurcode 932 kende hij gewoon hoor!! Worden die kleur dus met 20% matt er in... Ben benieuwd!

Wat betaal je als ik mag vragen!? En bij wie?

Ik wil mijn velgen ook laten spuiten, kleurcode 936...schijnt een moeilijke te zijn....kwaliteit staat hierbij boven de prijs....ten een zekere grens

haRtV70R

40 euro per wiel, incl schuren etc. Bij professionele auto spuiter die altijd erg netjes spuit.. dus... :eusa_dance:
[move][/move]

ed

Even een update. Ik heb de velgen opgehaald. Het resultaat is nog mooier dan ik had verwacht. De spuiter heeft mijn wens goed begrepen: De titan kleur, maar dan een fractie lichter. Dan 20% matblanke lak eroverheen. Het is echt heel erg mooi geworden. Zie de link. Als ze onder de auto zitten zal ik nog even een plaatje schieten. Ik wacht nog even een paar weken, zul je anders net zien dat het gaat sneeuwen.