Oliepeil - bergaf

Gestart door GeertG, 13-02-2007 15:25:36

Vorige topic - Volgende topic

GeertG

Wellicht een logisch antwoord, maar toch de vraag:  :eusa_think:

Wanneer de auto iets bergaf staat geparkeerd (met de neus naar onder), wat zie je dan op de peilstok: juist minder of meer olie ?  ::)

LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

)()()sT

Ik zou zeggen: een hoger peil;

De peilstok zit voorin, staat de auto scheef dan blijft het oliepeil "horizontaal" in de schuin naar voren staande auto + carterpan...

Toch?  ???

;D

(lang leve de schetsrol)

GeertG

Klinkt logisch.............

maarre, olie verleden week bijgevuld en dan zou er nu zo goed als niets (op peilstok) inzitten  :eusa_think:
(wijlen NBP V70R LPi)

mehn

Ik ben er iig wel achter dat de auto erg vlak moet staan om fatsoenlijk olie te kunnen peilen.
Mijn ervaring is dat als de auto voorover óf achterover staat, in beide gevallen, het peil lager is dan in werkelijkheid.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

)()()sT

Hmmm vreemd....

Wat ik in ieder geval wel merk (en Maikel ook) is, dat wanneer je de olie tot redelijk bovenaan op de stok bijvult, hij tot de helft weer eruit blaast.

Probeer het morgenochtend thuis nog eens, bij jou staat ie netjes horizontaal dan.....

GeertG

Citaat van: )()()sT op 13-02-2007 15:32:52
Hmmm vreemd....

Wat ik in ieder geval wel merk (en Maikel ook) is, dat wanneer je de olie tot redelijk bovenaan op de stok bijvult, hij tot de helft weer eruit blaast.

Probeer het morgenochtend thuis nog eens, bij jou staat ie netjes horizontaal dan.....

Euhhhhhh, dan moet ik 'm eerst straks aan de praat krijgen.......... :-\
(wijlen NBP V70R LPi)

)()()sT

:-\

Loopt ie niet?  :eusa_shifty: F*ck

GeertG

klik

(maar dat zal wel in ander topic komen; heb in ieder geval al even wat gezocht maar zal toch straks moeten proberen, al weet ik niet wat  :-\)
(wijlen NBP V70R LPi)

mehn

Oliepeil was waarschijnlijk hoog genoeg. Auto stond ernstig bergaf en er zat nog wat aan de stok, dus ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

GeertG

Citaat van: mehn op 13-02-2007 19:17:13
Oliepeil was waarschijnlijk hoog genoeg. Auto stond ernstig bergaf en er zat nog wat aan de stok, dus ;)

Dit is inderdaad  :)

Maar wel ander probleem  :-\ en gezien mijn PB's moet het al ergens gemeld staan. Zal even kijken en beschrijven of aanvullen.
(wijlen NBP V70R LPi)