Meedenkers gewenst voor aansturing Guard I op vergrendeling

Gestart door binsbergen, 13-02-2007 22:06:24

Vorige topic - Volgende topic

binsbergen

Hallo sleutelaars,

Gezien mijn onafgebroken drang naar luxe heb ik een prachtig centrale vergrendeling ingebouwd in mijn 850 Estate uit 93 met Guard I alarm.
Deze detecteert mijn aan-/ afwezigheid door een zender aan mijn sleutelbos en schakelt heirmee de vergrendeling.
Ofwel: ik loop weg en als ik langer dan 20 sec uit de buurt blijf gaat de auto op slot en als ik weer in de buurt kom gaat alles weer open. :eusa_whistle:

Werkt allemaal (na inderdaad veel meten hoe die cv orgineel werkt) maar nu komt het probleem;
Het alarm wordt nu niet mee in en uitgeschakeld. :(

Ik heb ook reeds uitgevonden dat een microswitch in het deurslot verantwoordelijk is voor de in en uitschakeling
Echter.... het alarm wordt normaliter ingeschakeld als de microswitch schakelt (de blauw nog iets aan massa) en dan binnen een 10-tal seconden er een (min)puls voor sluiten gemaakt wordt. Voor het uitschakelen (en dus openen van de auto) geldt hetzelfde maar dan een (min) puls op de "open"draad  :o

Nu moet ik dus iets bouwen dat ervoor zorgt dat vlak voordat de vergrendeling inschakelt er een massapuls wordt gegeven aan de draad op de microswitch.
Nu dacht ik eraan om de schakeldraad welke de instapverlichting schakelt een vertraagd relais te laten schakelen, ofwel; Als de deur dichtgaat zou een relais aangestuurd moeten worden wat na ongeveer 20 seconden pas gaat schakelen zodat de microswitch aan min gelegd wordt. Als de vergrendeling dan aangestuurd wordt schakelt het alarm in.
Op het moment dat de vergrendeling een "open"signaal krijgt ligt de alarmschakeling nog aan min dus schakelt ook het alarm uit. Open je de deur dan is de microswitch onderbroken en kan het alarm dus niet per ongeluk ingeschakelt worden.
:eusa_dance: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_dance:

Maar nu blijkt, na lang speuren, dat een soort relais wat ik zoek nergens te krijgen is.
Het lijkt simpel:
Standaard 4-polig relais
aanvoerdraad - geschakelde uitgang - min - plus
Als er (- of +) geschakeld wordt gaat er een tijdsvertraging lopen van ongeveer 20 sec. Daarna gaat het relais pas schakelen.

Heeft iemand dit eerder voor gehad of weet iemand toevallig of er een andere manier is om het alarm te laten schakelen met de vergrendeling.

Ter info: het tegelijk schakelen van vergrendeling en microswitch werkt niet. De microswitch moet al schakelen vlak voordat de vergrendeling geactiveerd wordt. Ik heb al geprobeerd beide tegelijk te schakelen (lekker simpel nl) maar dat werkt niet.
En in de orginele situatie draai je de deur op slot (schakelt gelijk de microswitch) en direct daarna activeer je het "open" of sluit signaal voor de vergrendeling.

Wie o wie kan mijn speeltje laten werken met het alarm??? ???

thuur

binsbergen

Thuur,

Je antwoord klinkt logisch maar voor mij ff gelijk aan een japanse encyclopedie..... ???

Wat bedoel je precies, want ik weet enorm veel van sleutelen maar van deze rc-schakeling niet echt...