Mijn 850 T-5R

Gestart door Volvo Felipe, 17-02-2007 22:18:05

Vorige topic - Volgende topic

Volvo Felipe

hey,

Hier de restauratie van een 850 T5R

P & P

volvo Paul

hela stoefer die is wel nog ni klaar he hij ziet er al wel goe uit maar er is nog werk aan

grtz paul

Volvo Felipe

Hehe,

inderdaad nog heel wat werk, maar nog even geduld

VOLVOHANS001

tja, wat kan ik zeggen...
Dat is heel knap natuurlijk, zou ik ook wel willen hebben...
Ben benieuwd als hij af is, maare wacht maar tot de mijne groot is!

groetjes

Volvo Felipe

:eusa_dance:

allezjean

Toevallig! Ik had deze auto in principe gekocht. Een lang verhaal maar het komt erop neer dat - na heel lang onderhandelen - de auto van Benidorm, door de eigenaar met de naam Antonio, naar Geel (toepasselijke plaatsnaam) in Belgie gereden zou worden alwaar ik deze zou gaan ophalen. In het betreffende weekend heb ik op een telefoontje van Antonio gewacht maar nooit meer iets van hem vernomen.

Ik heb over deze auto later nog wel iets gelezen op een Spaans Volvo forum en het bleek dat in hetzelfde weekend dat ik de auto zou gaan kopen deze aan een ander verkocht is...

Wat ik o.a. van deze auto weet is dat de motor van deze auto - volgens de eigenaar - pas 30.000 km gelopen heeft en diende ter vervanging van de originele vastgelopen motor. De voorstoelen waren compleet versleten. Ik vond de kwaliteit van de lak - voor een cream yellow - nog wel ok. Er waren nog wat kleine defecten maar over het geheel leek het me geen verkeerde auto, mede gezien de prijs. Er zaten echter totaal geen o.h.-boekjes of facturen bij.

Veel plezier ermee! Je hebt er in korte tijd al veel aan gedaan, goed te zien dat ie naar een liefhebber is gegaan.   
Heb u ook een groene...?

Volvo Felipe

thx

hij zal als nieuw zijn

Volvo Felipe

Beste,

Inderdaad het interieur was volledig aan vervanging toe, en moest een volledige schildering krijgen.

Joachim1

Mooie volvo heb je en direkt goed bezig  :eusa_clap:
Hoe is het blok en de rest van de techniek?moet haast als nieuw
voelen met deze kilometers  8) maar is dit ook een 2liter om dat het een
italiaan is?
De kilometers zijn jammer genoeg nooit goed te achterhalen met
import wagens,komt ook veel saab cabrio weg uit italie en die zijn vaak
1ton trug gedraaid  :-\
Ben benieuwd naar de foto,s als deze beaty compleet klaar is  ;D
Veel plezier met roffelen en sleutelen  ;)

fearless

zo daar word er een ff goed aangepakt.  :o

Veel succes en plezier er mee.  ;)

allezjean

@Felipe; Ga je de achterspoiler nog terugplaatsen? en zijn dit de originele stoelen die opnieuw bekleed zijn? De electrische bediening van de bijrijdersstoel was defect toen ik em ging bekijken, heb je dat probleem al opgelost?

Dit is overigens van origine een in Spanje afgeleverde 2.3 T-5R, en dus geen Italiaan. Motor zag er heel mooi uit, ondanks dat er geen factuur van de motorwissel was lijkt dat wel (redelijk recent) gebeurd te zijn. Ik had wel het idee dat de vorige eigenaar er niet heel rustig mee gereden heeft, hoop dat ie em steeds goed op heeft laten warmen alvorens veel toeren te maken. Hij was monteur dus zou ie wel moeten weten.

Heb u ook een groene...?

Volvo Felipe

Beste,

De zetels zijn allemaal overtrokken , er komt een spoiler op van de 850 R.
Technisch is deze in orde, maar moet de pakking aan de intercooler vervangen, en de radiator heeft een heel klein lekje.
De wagen heeft volgens de systeemtester van Volvo 76.600 Km

allezjean

Citaat van: Volvo Felipe op 18-02-2007 23:43:41
Beste,

De zetels zijn allemaal overtrokken , er komt een spoiler op van de 850 R.
Technisch is deze in orde, maar moet de pakking aan de intercooler vervangen, en de radiator heeft een heel klein lekje.
De wagen heeft volgens de systeemtester van Volvo 76.600 Km

850r spoiler gaat vast mooi staan, goed contrast geel met die rubberen zwarte strip. Km.stand blijft raar verhaal, komt niet overeen met wat hij mij vertelde. Weet ook niet of alles vernieuwd is (turbo etc.) Heb je de distr.riem vervangen? Blok zag er perfect uit, daar kan je nog heel lang mee doen. Ga je m nog tunen? En de velgen, ga je die nog opknappen? Ben erg benieuwd naar eind resultaat, veel foto's maken a.u.b. Super 'project' dit!
Heb u ook een groene...?

Volvo Felipe

De motor is in orde, ik kan enkel maar bevestigen dat systeemtester van Volvo die Km stand aangeeft.

De 4 velgen worden allemaal terug gespoten en nieuwe banden erop

allezjean

Gelijk heb je, schadevrije velgen maken zo'n wagen echt af. Kweet niet of je het wil delen maar kan je na deze grondige renovatie aangeven wat de kosten zijn geweest? Ben wel benieuwd, vooral naar de kosten van het spuitwerk. Heb je de auto zelf geprepareerd (geschuurd, 'geplamuurd', afplakken, etc.)
Heb u ook een groene...?