stationair loop

Gestart door v8blocky, 19-12-2005 20:10:11

Vorige topic - Volgende topic

v8blocky

Wie oh wie weet het,ik heb problemen met het stationair lopen van de motor.Hij loopt ff 1000 rpm maar loopt langzaam in toeren naar beneden
totdat ie afslaat.Nou heb ik via via gehoord dat je het toerental op nieuw moet instellen op de computer van de auto.Wie weet of dit waar is???????
De auto is van 1992 en ik heb laatst de motor vervangen (door een zelfde)
Is daardoor misschien de computer van slag???Ik zelf weet het niet meer. :'( :'( :'( :'( :'(
Hoop dat jullie nog wel wat weten.
het is zwart,beige leder,glimt als de hell en loopt weer net niet goed.MIJN VOLVO 850!!!!!

thuur

Vergeet dat verhaal van het afstellen maar, dat kan niet. De computer haalt alle info van de sensoren en reageert hier altijd hetzelfde op. Dus niet 'in te stellen'.

Begin bij het vacuumsysteem en vervolgens gasklep/stationairregelaar schoonmaken.

Er is al heel veel over geschreven, dus klik op geavanceerd zoeken, verhoog de limieten van hits en aantal dagen flink en veel leesplezier ;)

Gr 8)

RRRRR_Ramon

Stationair toerental is niet in te stellen bij een 850 etc., gaat automatisch via de sensoren zoals thuur al zei.  :-\
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

v8blocky

Bedankt Thuur,dan is dat verhaal tenminste uit de wereld.Ik twijfelde al aan de waarheid er van.Tjaa en voorderest heb ik eigenlijk alles al gedaan en nagekeken/schoongemaakt.Het is dat het een 850 is en daar pleeg je geen euthenasie op,maar andersssssssssss liet ik hem inslapen ;D ;D ;D ;D.
Nou dan gaan we maar weer eens lezen,hahahahahaha.
Iemand nog goeie tips????????? GRAAG.
het is zwart,beige leder,glimt als de hell en loopt weer net niet goed.MIJN VOLVO 850!!!!!

Pindol

Zit er geen lek in het vacuumsysteem?

Misschien iets met het ombouwen vergeten te wisselen of vast te maken??

Tip om lekkage te zoeken is om de lopende motor rond de vacuumslangen en aansluitingen van het inlaatspruitstuk in te spuiten met kruipolie o.i.d.

Als iets dan ergens lekt, zuigt de motor drijfgas mee naar binnen waar deze dan terstond op reageert met afslaan of toerental verhogen.

succes..
Elektronica werkt op rook!! Als de rook eruit is, werkt het niet meer.

v8blocky

Gaan ik proberen Pindol,dat van die kruipolie.
Ennuh,zo'n 20 klepper,ik ken dat,heb ook zo'n motor met zonder 20 kleppen,hahahahahaha,TROEP!!!!!!!!!!!!!!!!  :'(

Zippo

Stationaire toerental regelaar schoonmaken met remreiniger!!
Dit doet wonderen! ;)

Op de afbeelding kun je zien wat ik daarmee bedoel.
Het is de ronde metalen omhulzel waar twee slangen in gaan. Een van boven en een van beneden. Stekker eraf en schoonmaken met remreiniger. (deze heen en weer bewegen tussen je handen)

Zippo

Zippo

Voor vacuumlekkage kun je deze link gebruiken!

http://www.volvospeed.com/Repair/vacuum_lines.php

Let wel op dat de meeste afbeeldingen van een turbo versie zijn.

Zippo

v8blocky

Heee Zippo,bedankt ga zaterdag er toch maar weer mee bezig.

HJ850

Vraagje over hoe stationair regel klep schoonmaken:

Citaat van: Zippo op 20-12-2005 22:49:23
Stationaire toerental regelaar schoonmaken met remreiniger!!
Dit doet wonderen! ;)

Op de afbeelding kun je zien wat ik daarmee bedoel.
Het is de ronde metalen omhulzel waar twee slangen in gaan. Een van boven en een van beneden. Stekker eraf en schoonmaken met remreiniger. (deze heen en weer bewegen tussen je handen)

http://www.volvospeed.com/Pics/repairpics/afterjun00/VacTowerR.jpg
Zippo

Veel geschreven al over stationair regelaar schoonmaken. Dit is enige plaatje en instructie die ik kon vinden.

Wat ik nog ff niet goed begrijp: stekker er af. Maar dan ook die slangen er af, in elk geval bovenste?
Dus wat moet je loshalen om ff flink met de remmenreiniger aan de gang te gaan?

thuur

Gewoon het hele ding eraf, zit met een rubberen band geklemd. Zie je vanzelf wel.

Mechanische gedeelte goed doorspuiten, nachtje laten weken in remmenreiniger, wederom goed doorspuiten, druppeltje olie erin en klaar :D

Gr 8)

HJ850

Dank Thuur.

En net toch uiteindelijk deze gevonden

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=9903.msg152993#msg152993

Moet morgen wel gaan lukken.

HJ850

Nou, was erg eenvoudig.  Vanochtend hele riedel gedaan:

• stationair regelaar los en 2 uurtjes in de remmenreiniger
  • gasklep schoongemaakt met remmenreiniger

en nog veel meer.