knipperlichten gaan niet meer aan/uit bij deur sluiten

Gestart door tackle, 18-02-2007 21:34:59

Vorige topic - Volgende topic

tackle

beste heren, de knipperlampen van mijn s70 gaan niet meer aan en uit bij sluiten en of openen met afstandbediening.
Iemand een idee hoe dit kan? Iemand vertelde me dat een schakelaar van de deur, kofferbak of motorkap kapot zou moeten zijn, maar hoe controleer ik dan welke het is?

Jeroentjuh

daytonawim

Kofferdeksel niet goed dicht, dan krijg je het zelfde :-((  weet ik uit ervaring :-(((

Jeroentjuh

Citaat van: daytonawim op 18-02-2007 21:51:31
Kofferdeksel niet goed dicht, dan krijg je het zelfde :-((  weet ik uit ervaring :-(((

Als een deur of de kofferklep niet goed dicht zit blijf de interieur/koffer verlichting toch branden?

Tamarzilla

Voor een volvo weet ik het nog niet zeker, maar na een tijdje gaat de interieur verlichting toch uit, deur open of niet ( niet een lege accu ).

Naar mijn idee een niet goed gesloten deur, of klep.

Of een defecte deurschakelaar, zoals al geopperd is.
T5, rica getuned

tackle

ja psies. Die zitten dus wel goed dicht, verlichting gaat ook uit. Ik weet alleen niet of dat ok voor de motorkap geldt.
Trouwens het is een s70 van 1997

daytonawim

Nope,

als ik per ongeluk op het kofferbak knopje druk en dan de auto afsluit
gaat het licht uit en de auto op slot.
de led op het dashbord gaat NIET knipperen, dat gebeurt pas als ik de
kofferklep opnieuw dicht doe :-((((

tackle

maakt het bouwjaar nog uit dan? Een maatje heeft een 850 glt en die lichtjes knipperen hem wel tegemoet als ie m slot zet.

Tamarzilla

Ik zou dan gaan denken aan een defecte schakelaar in de kofferdeksel
T5, rica getuned

tackle

Tamarzilla

De kofferdeksel dichtgooien ( zachtjes) en controleren of de binnenverlichting direct uitgaat.

Dta lijk mij de simpelste manier om dat te controleren.
T5, rica getuned

tackle

Tamarzilla

Dan zou het die schakelaar niet moeten zijn,

Hoe de schakelaar van de moterkap te controleren is, weet ik niet??
T5, rica getuned

kyro

Citaat van: tackle op 18-02-2007 21:34:59
beste heren, de knipperlampen van mijn s70 gaan niet meer aan en uit bij sluiten en of openen met afstandbediening.
Iemand een idee hoe dit kan? Iemand vertelde me dat een schakelaar van de deur, kofferbak of motorkap kapot zou moeten zijn, maar hoe controleer ik dan welke het is?
Citaat van: Tamarzilla op 18-02-2007 22:00:06
Voor een volvo weet ik het nog niet zeker, maar na een tijdje gaat de interieur verlichting toch uit, deur open of niet ( niet een lege accu ).

Naar mijn idee een niet goed gesloten deur, of klep.

Of een defecte deurschakelaar, zoals al geopperd is.

ben effe het draadje kwijt :
wat is nu precies het probleem ??

de binnen verlichting die niet werkt !!

of het kort enkele malen aan en uit gaan van de
richting aanwijzers, bij open of dicht met afstb. !? :eusa_think:

Tamarzilla

Als een van de deuren niet goed sluit, dan knipperen de richtingaanwijzers niet als de deuren op slot worden gedaan, omdat het alarm dan niet aan gaat.

Althans, volgens mij.

Daarom, de kronkel naar de controle of de binneverlichting uitgaat.
T5, rica getuned