Tussensprints update

Gestart door topcat, 19-02-2007 10:45:17

Vorige topic - Volgende topic

topcat

De acceleratie in mijn 2.0 l t-5 estate is de laatste tijd toch wel aan het devaluaren tov mijn medeweggebruikers. Zelf vind ik het allemaal nog steeds retesnel gaan. Want in 6.5 seconden van 8- naar 120 is toch prima (in z'n 4) en in z'n 3 word je helemaal gekatepuleert. En trouwens de range tussen zeg 80 en 180 blijft in mijn t-5 fenomenaal.
Maar de opkomst van de sterke diesel in het middenklassersegment is niet te stuiten. Ik bedoel maar; gewone mpv's met een 2.0 l diesel met een angstaanjagend koppel kunnen tegenwoordig mij eruit trekken als ze willen. Zeker dus op die tussensprints. Ik vind het best wel balen. Moet me toch maar eens gaan bezinnen op wat opvoermogelijkheden :eusa_think:.

fbm

altijd goed ''opvoeren''! ;D ;D die hap. Kan je toch niet laten gebeuren een diesel! ::)

Nee de diesels zijn niet zo sloom meer, al moet ik er zelf toch niet veel van hebben.

Taranis

Tja, als je om die reden gaat tunen, is het eind wel een beetje zoek ben ik bang. Zag dat Toyota die 2.2 D4-D D-cat (ongetwijfeld staan alle streepjes op de verkeerde plaats, who gives a f*ck) met 177 pk en 400 Nm nu ook in de Corolla Auris gaat leveren... chipje d'r in en 't is echt een bommetje. Zelfs een beetje 5-serie kan zich daar behoorlijk in verslikken.
In de Autoweek staat toevallig ook een test van 2 van die gezinshokken (een Touran en een Toyota Verso dacht ik) met dieselmotor, die een VR6 dus gewoon met gemak achter zich laten op de tussensprint...

Lekker laten gaan die lease-diesels en gewoon genieten van je roffel ;)

topcat

Ik kan het wel naast me neer leggen. Eventueel...... toch, de 850 turbo is en was bedoeld als een veilige gezinswagen met enigszins sportwagenkwalificaties. En kijk, als de middenklasserdiesel nu al van me weg rijdt hoe is dat dan over 3 of 4 jaar :eusa_pray:. Ik weet ook wel er gaat niets boven het genieten van het roffelgeluidje, maar eerst wist je dan ook dat je daadwerkelijk van je medeweggebruiker kon wegrijden. Tís toch jammer dat dat waarschijnlijk tot de verleden tijd gaat behoren.
Ik weet dat er genoeg over gepost is, maar zou toch weer graag van jullie willen horen wie nu zeg maar tussen 80-120 de snelste tijd kan neerzetten. Of beter, hoevel pak je extra op de standaard tijden die je met een 850 t-5(r)R kan bereiken.
Even voor de duidelijkheid, ben geen racer op de weg en rijd juist expres zonder spoiler, verlaagde verensets etc.. rond. Juist dus om een wolf in schaapskleren te zijn!, maar dan moet het wel een wolf zijn, anders kan ik dus maar beter mijn ambities veranderen. Wil alleen af en toe toch ff m'n gram halen.

Vulk

Ik veronderstel dat je al een chip, ander uitlaatsysteem hebt?

Anders, iets leukere turbo installeren?

topcat

nee hoor ben nog helemaal kaal

Vulk

Begin dan met een leuk chipje en andere downpipe. :)

fbm

Citaat van: topcat op 19-02-2007 11:13:07
Even voor de duidelijkheid, ben geen racer op de weg en rijd juist expres zonder spoiler, verlaagde verensets etc.. rond. Juist dus om een wolf in schaapskleren te zijn!, maar dan moet het wel een wolf zijn, anders kan ik dus maar beter mijn ambities veranderen. Wil alleen af en toe toch ff m'n gram halen.

Precies, ik rij ook meestal als een ouwe opa :eusa_eh: (sorry) maar vind het wel leuk en zeer prettig om te weten dat ik wat extra pk-tjes aan boord heb :eusa_dance: als het moet bv: met inhalen of als ze op me bumper hangen, dat vind ik zo @#$$%%^&^ dan ben ik weg! en voor de rest zie ik het als een hobby!
Uiterlijk van een auto (spoiler, verlagen, velgen enz) kan ik ook zeer warderen, of het nu een GLE, GLT of een TURBO is.

topcat

Kan de opsmuk bij andere ook waarderen, maar je wil je ook onderscheiden. ik doe dat dus kaal. Heb zelfs geen haar op het dak :eusa_eh: