Type olie voor 10v/ 20v

Gestart door EdOdee, 20-02-2007 19:34:05

Vorige topic - Volgende topic

EdOdee

Hallo allemaal  :)

Vorige maand ben ik naar de garage geweest voor een grote beurt incl. het vervangen van de lambda sonde, rotor en verdelerkap plus het verhelpen van een vacuumlekkage. Was trouwens ook een leuke rekening....

Nu sinds een week heb ik problemen.  :( Als de motor goed koud is valt de motor steeds uit  >:( Maar zodra de motor wat op temperatuur is, is er niets aan de hand en loopt ie als een zonnetje  :D
Nu ben ik weer bij de garage geweest en de beste man vertelt mij dat hij niets kan vinden ook geen vacuumlekkage....

Ik heb nog eens naar de faktuur gekeken en daar staat boven; Volvo 850 10v. Terwijl ik de 20v model heb.

Kan het ook zo zijn dat er hierdoor verkeerde olie is gebruikt of zou dit niets uitmaken?

O ja, en nog iets. Van de monteur had ik een blikje vloeistof gekregen om het tikkend geluid van de motor te reduceren d.m.v. de stoters wat losser te maken. Ik ben het merk hiervan helaas vergeten.
Het hele blikje heb zoals mij is verteld in het oliecompartement gegooid.
Het zal vast niet, maar zou hier het probleem ook door komen?

Zou iemand mij hier ook mee kunnen helpen a.u.b.?

Gr. Edwin

thuur

Nee, aan de olie noch aan het 'blikje' kan dit liggen. 10V en 20V hebben dezelfde olie.

Kun je het afslaan wat preciezer omschrijven?

Je start de motor koud, valt hij dat meteen uit? Zakt het toerental langzaam of is het in 1x uit? Hoe lang blijft hij zelfstandig lopen? Blijft hij lopen als je gas geeft? Vanaf welke punt blijft hij wel zelfstandig lopen (temp.meter b.v.)? Loopt hij dan mooi rond 850 toeren, of nog maar matig? ......?

Gr ;)

EdOdee

Okee ik zal wat preciezer zijn:

De motor start prima maar zodra de startmotor zijn werk heeft gedaan dan slaat ie gelijk af.

Als ik 'm dan weer start dan houd ik de gaspedaal wat ingedrukt, duw de bak snel in de Drive stand en zo rij ik 's morgen dan maar de straat uit....

Als ik begin af te remmen dan zie je de toerental naar beneden schieten en zodra ik bijna stil sta dan slaat ie weer af.... ERG vervelend.
Bij het nogmaals starten dan bromt ie wat en als ik zelf niet wat gas geef dan slaat de motor gelijk weer af.
Zolang je maar boven de 1000 toeren blijft is er niets aan de hand. Als ik bijv. rustig de bocht neem heb ik altijd grote kans dat ie halverwege de bocht weer afslaat met soms gevaarlijke situaties tot gevolg.

Maar na een paar keer deze voorgaande handelingen te hebben verricht begint de motor wat warmer te worden en blijft ie bij de stoplichten netjes op de +/- 850 toeren draaien.
De motor is dan trouwens nog niet helemaal op temeperatuur.

Bedankt voor de snelle reactie.

thuur

Lijkt erop dat je stationairregelaar niet meedoet. Kan zijn dat de TPS stuk is of de regelaar zelf.

Heb je foutcodes?

Gr ;)

rody

TPS is dat hetzelfde als de stappenmotor; Thuur?

mehn

Citaat van: rody op 20-02-2007 21:18:56

Throttle Position Sensor

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Citaat van: rody op 20-02-2007 21:18:56

Nee, dan had ik wel CIS of STK gezegd ;D

Gr ;)

EdOdee

Nee ik heb helaas nog geen foutcodes. Zal m'n roffel 's uitlezen en laat het dan wel weten.

Bedankt Thuur, 'k zal je suggesties bij de garage voorleggen.

Bas850

Controleer ook even of je inlaat van je luchtfilter goed zit, heb ook een tijdje last gehad van slecht starten. Dit inlaat goed aan geduwd en probleem was over.

Bas
"to finish first, you first have to finish"